Työpaikan joululahja
Mites teidän mielestä tämän asian kuuluisi mennä? Olen vakituisessa työsuhteessa ollut jo useamman vuoden ja jäin marraskuun lopulla äitiyslomalle. Työpaikka on aina muistanut pienellä joululahjalla, mutta tänä vuonna en näemmä sitä saanutkaan. Toisaalta lokakuussa tullut uusi työntekijä sai lahjan.
Tuntuu hassulta, että 11 kk työpanos ei oikeuta lahjaan. Se on toki ymmärrettävää, että ensi vuonna se ei tietenkään kuuluisi minulle.
Kommentit (9)
Ehkä se on tänä vuonna vedetty siihen, että joulukuussa töissä olleet saavat lahjat. En minä oikein muuta keksi, kuin että tuohon kohtaan on piirretty raja.
Menihän esim. valtiolla (en muista oliko muualla) yksi 150 euron kertaeräkin vain tietyille henkilöille. Raja piti vetää johonkin ja joskus se oli päivästä kiinni.
Jos pomoni olisi syntynyt päivän aikaisemmin, hänellä olisi huomattavasti alempi eläkeikä. No, parempi meille.
kukaan ei saa mitään lahjaa niin eipä tarvi kenenkään marista miksi toinen saa ja toinen ei.
ei tule kuuloonkaan että kukaan saisi lahjan. Pomot ehkä keskenään voivat käydä firman piikkiin joululounaalla. Edes pikkujouluja ei kustanneta.
Ihmettelin, että sain lahjan kun jäin äitiyslomalle (sellaista ei koskaan ennen ollut tapahtunut), mutta selvisi että sekin oli TIETENKIN ihanien työystävieni aikaansaannos. Pomot olivat korttiin nätisti kirjoittaneet nimensä kyllä.. :D
Selvästikin tässä tapauksessa sinä olet toiminut väärin kun olet jäänyt äitiyslomalle ja he ovat JOUTUNEET hankkimaan tilallesi uuden. Olet aiheuttanut ylimääräistä stressiä. Hyi sinua!
Selvästikin tässä tapauksessa sinä olet toiminut väärin kun olet jäänyt äitiyslomalle ja he ovat JOUTUNEET hankkimaan tilallesi uuden. Olet aiheuttanut ylimääräistä stressiä. Hyi sinua!
mitään joululahjoja kellekään. Iso suomalainen pörssiyhtiö, jolla tuhansia työntekijöitä.
Käsittääkseni joulumuistamiset on enemmänkin nyrkkipajojen juttu, ts. jos työntekijöitä jotain tyyliin 25-75, niin sitten tulee joku muistaminen, mutta suuryritykset eivät muista.
koska se lahja annetaan konkreettisesti ensi viikon torstaina tai perjantaina. Jos siis on lomalla, sairaana jne., ei lahjaa tule. Tämä on näppärä tapa saada väki pysymään töissä jouluun asti, 10 kg kinkku on onneksi monelle vielä riittävä lahja. Kasvissyöjälle ei ole vaihtoehtolahjaa.
Mielestäni joululahjaa ei ansaita, joten en osaa ottaa kantaa siihen, kenelle joululahja kuului.
Voit tietenkin tiedustella asiaa esimieheltäsi, jos aihe tuntuu sen arvoiselta.
mitään joululahjoja kellekään. Iso suomalainen pörssiyhtiö, jolla tuhansia työntekijöitä.
Käsittääkseni joulumuistamiset on enemmänkin nyrkkipajojen juttu, ts. jos työntekijöitä jotain tyyliin 25-75, niin sitten tulee joku muistaminen, mutta suuryritykset eivät muista.
no itse olen myös isossa pörssiyhtiössä töissä jolla tuhansia työntekijöitä ja kyllä lahjat jaetaan.
2
yhtä lailla se juuri aloittanut kuin se äitiyslomalla tai hoitovapaalla oleva.
Törkeää toimintaa.