Otin kissan ja nyt ärsyttää
kaikki mitä se tekee. Menee pöydälle vaikka kieltää, joskus aivan selvästi suunnittelee kusevansa johonkin väärään paikkaan ja vaikka laittaa ruokaa, niin ei syö vaan pyörii silti jaloissa.
Ainoastaan nukkuessaan on siedettävä. Pääsee myös ulos halutessaan ja sitäkin se tekee koko päivän, puolen tunnin välein ulos ja taas kohta sisälle. Tällä hetkellä nukkuu keittiön pöydällä.
Kommentit (45)
voi opettaa ettei pöydälle mennä. Harvat syö kun heille antaa ruokaa, koska aina se jaloissa pyöriminen ei ole nälkää. Kuten lapsilla, haluavat hekin huomiota. Juu, tunnustan, puhun kissalleni. :) Minun kissa onkin enemmän sosiaalinen tapaus, ja haluaa tulla mukaan katsomaan mitä teen. Ja vaikka on 2 vuotias, niin leikkii ihan pennun tavoin. Ei ole ikinä tehnyt tarpeitaan muualle kuin omaan kissanheikanlaatikkoonsa. Välillä täytyy tietty juosta että kroppa pysyy hyvänä. Kissa ei vain nuku ja istu sylissä.
alkanut olla tuossa kissassa. Olisiko anaalit täynnä, kun haisee persielle? Kyllä minä kissaa hellin välillä ja ruuaksi se saa latzia, muroja ja purkkiruokaa.
En sitten vaan ottaessani muistanut, että kissasta lähtee karvoja ja se voi olla joskus haiseva. Onhan tuo jo muutaman vuoden meillä ollut ja oletan että elää vielä toisen mokoman.
alkanut olla tuossa kissassa. Olisiko anaalit täynnä, kun haisee persielle? Kyllä minä kissaa hellin välillä ja ruuaksi se saa latzia, muroja ja purkkiruokaa.
En sitten vaan ottaessani muistanut, että kissasta lähtee karvoja ja se voi olla joskus haiseva. Onhan tuo jo muutaman vuoden meillä ollut ja oletan että elää vielä toisen mokoman.
Me ruokitaan kissat korkealaatuisella ruoalla, eikä kakka edes haise voimakkaalta.
Näyttääkö kissan peräpää siistiltä ja tavalliselta? Nuo markettiruuat, jotka eivät sisällä melkein ollenkaan lihaa, voivat tehdä kissalle ripulia, ilmavaivoja, haisevamman kakan. Onko hiekka puhdasta ettei laatikolla käydessä likainen hiekka tartuta kissaan löyhkää? Onko madotettu? Entä hampaiden kunto?
Anaalirauhaset tuottaa hajua siinä vaiheessa, kun erite tulee ulos, ei jos ovat ummessa. Jos peräaukon vieressä näkyy toisella tai molemmin puolin pienet tummat kokkareet mutta muuten alue on normaalin ihon värinen eikä turvonnut, voi tietysti olla että rauhaset ovat tukossa. Jos kissa antaa pestä itseään, niin kylppärin altaaseen istumaan ja haaleanlämpimän veden ja hyvin miedon saippuan kanssa putsaamaan kokkareita pois ensiapuna. Jos taas peräaukon seutu on punainen ja turvonnut, niin rauhaset ovat tulehtuneet > eläinlääkäriin.
ankarasti räpiköiden. On leikattu, uros, matokuuri voisi olla ajankohtainen taas. Kyl tuo hanuri aika normaalilta sillä näyttää.
Jos kuolet kotonasi, kissa voi alkaa syödä ruumistasi. Koira valvoo vierelläsi kunnes itse kuolee.
Ja syövät vain, jos mieluista. Muuten huutelevat ja pyörivät jaloissa, siis jos ovat nälissään. Kauan seissyttä ruokaa eivät syö lainkaan. Eläinkaupan kuivamuonaa tarjolla aina, sitä syövät pitkin päivää. Kissahan syö yli 10 kertaa päivässä pieniä määriä kerrallaan! Hiekoissa paljon eroja, kannattaa panostaa laatuun niin ei haise, everclean parasta!
Muistathan, että kissa pitää steriloida n puolen vuoden iässä! Helpottaa kissan ja sinun elämääsi!
Jos et kissasta pidä ja halua huolehtia, etsi kissalle uusi koti!!!
[ Onhan tuo jo muutaman vuoden meillä ollut ja oletan että elää vielä toisen mokoman.
[/quote]
kissat ovat hajuttomia, jos ne ovat terveitä. Eli käypä ap ell:n vastaanotolla. Toisekseen, tarkista kissan ruokavalio, tarkista ettei syöttämässäsi ruoassa ole viljaa, ja että lihan osuus on mahdollisimman suuri.
kissat ovat hajuttomia, jos ne ovat terveitä. Eli käypä ap ell:n vastaanotolla. Toisekseen, tarkista kissan ruokavalio, tarkista ettei syöttämässäsi ruoassa ole viljaa, ja että lihan osuus on mahdollisimman suuri.
Kröhöm, kissatko hajuttomia? Nyt saatat elää pienessä harhauskossa, kyllä kissakodissa haisee, ja voimakkaasti haiseekin. Viime keväänä etsittiin asuntoa ja kierrettiin esittelyissä ja jokaisessa kissakodissa hajun huomasi jo eteisessä, ennen kuin edes tiesi että talossa on kissa. Saman olin huomannut jo aikaisemmin kahdella kaverillani, joilla on kissa.
Ja ei, en ole allerginen tai hajuherkkä eikä minulla ole mitään kissoja tai hajujakaan vastaan. Sanoinpahan vaan niin kuin asia on.
Aika hankala otus hänen kissansa. Sitä sentään hyysätään, kun uloskin pääsee aina halutessaan.
Ihan ok juttu, että kissa otetaan lasten vuoksi. Niinhän useimmat juuri tekevätkin. Aikuinen sen kissan tietty hoitaa.
Kissan tehtävä on tietysti tuoda iloa perheeseen. Ei sitä kissaa kissan vuoksi oteta, vaan ihmisten vuoksi. Jos ei saa kissaansa kuriin, kannattaa yrittää antaa se muualle.
Mulla on tieto yhdestä kissasta, joka oli luonteeltaan sellainen, että sen kanssa ei vaan tullut toimeen. Se teki kakkojaan usein esim vaatekomeroon. Ei ollut ystävällinen käsiteltäessä. Mitä iloa tuommoisesta kissasta muka on kenellekään.
Anna olla viiminen krta kun otat mitään elävää kotiisi, anna lapsesikin jo pois!
Kröhöm, kissatko hajuttomia? Nyt saatat elää pienessä harhauskossa, kyllä kissakodissa haisee, ja voimakkaasti haiseekin. Viime keväänä etsittiin asuntoa ja kierrettiin esittelyissä ja jokaisessa kissakodissa hajun huomasi jo eteisessä, ennen kuin edes tiesi että talossa on kissa. Saman olin huomannut jo aikaisemmin kahdella kaverillani, joilla on kissa.
Ja ei, en ole allerginen tai hajuherkkä eikä minulla ole mitään kissoja tai hajujakaan vastaan. Sanoinpahan vaan niin kuin asia on.
Ei perkele mitä juttua täällä taas. Terve ja oikein hoidettu kissa EI haise! Kissat ovat luonnostaan siistejä eläimiä ja nyrpistelevät mm. paskaiselle laatikolle. Kissojen vesi pitää vaihtaa usein ja ruoka-astiat pestä. Kissa ei ole mikään otus, joka vaan otetaan kun tekee mieli, siitä pitää huolehtia! Meillä on 3 sisäkissaa eikä varmasti haise. T. Vastuulliset kissanomistajat.
Ei perkele mitä juttua täällä taas. Terve ja oikein hoidettu kissa EI haise! Kissat ovat luonnostaan siistejä eläimiä ja nyrpistelevät mm. paskaiselle laatikolle. Kissojen vesi pitää vaihtaa usein ja ruoka-astiat pestä. Kissa ei ole mikään otus, joka vaan otetaan kun tekee mieli, siitä pitää huolehtia! Meillä on 3 sisäkissaa eikä varmasti haise. T. Vastuulliset kissanomistajat.
Eikä muita lemmikkejä
kaikki mitä se tekee. Menee pöydälle vaikka kieltää, joskus aivan selvästi suunnittelee kusevansa johonkin väärään paikkaan ja vaikka laittaa ruokaa, niin ei syö vaan pyörii silti jaloissa.
Ainoastaan nukkuessaan on siedettävä. Pääsee myös ulos halutessaan ja sitäkin se tekee koko päivän, puolen tunnin välein ulos ja taas kohta sisälle. Tällä hetkellä nukkuu keittiön pöydällä.
Onko sulla dementia vai oletko yksinäinen ihminen?
Mä puhun kissasta eläimenä. Ota kissa syliisi ja haistele sitä. Se on täysin hajuton. Ellei ole, se on sairas.
Sen sijaan kissa on täysin syytön siihen, etteivät sen omistajat raaski siivota sen vessaa ja/tai käyttää tarpeeksi laadukasta hiekkaa. Myös jotkut kissanruoat voivat haista kuolemalle.
Mutta kissa ei siis haise, kuten esim. koira.
Mä puhun kissasta eläimenä. Ota kissa syliisi ja haistele sitä. Se on täysin hajuton. Ellei ole, se on sairas.
Sen sijaan kissa on täysin syytön siihen, etteivät sen omistajat raaski siivota sen vessaa ja/tai käyttää tarpeeksi laadukasta hiekkaa. Myös jotkut kissanruoat voivat haista kuolemalle.
Mutta kissa ei siis haise, kuten esim. koira.
Lapset eivät saa iloa lemmikistä, jota kukaan ei hoida asianmukaisesti. Päinvastoin, he oppivat että eläin on tavara, josta ei tarvitse kenenkään ottaa vastuuta tai kohdella elävänä olentona. Ellet itse vietä aikaa kissan kanssa, miksi lapset tekisivät niin? Jos jaloissa pyörivä kissa saa sinut harmistumaan sen sijaan, että a) ilahtuneena kumartuisit silittämään ja juttelemaan tai b) pohtisit onko tarjoamasi ruoka ylipäätään sopivaa, miten lapset osaisivat myöskään reagoida kissaan muuten kuin hätistelemällä sitä luotaan?
Jos ottaa lapsiperheeseen lemmikin, täytyy olla valmis opettamaan lapsille sekä sanoin että omalla esimerkillä sen hoitoa. Eikä se hoito ja ajan viettäminen ole pelkästään sylittelyä ja leikkimistä. Asiallisesti hoidetun lemmikin omistaminen parantaa lasten elämänlaatua kovasti, kasvattaa empatiaan ja vastuun ottamiseen ja tietysti tuottaa ihania hellittelyhetkiä ja hauskoja leikkihetkiä. Mutta jos tahtoo vain sen hali- ja leikkipuolen ja senkin vain lapsille, kannattaa pitäytyä pehmoleluissa.