Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin kissan ja nyt ärsyttää

Vierailija
14.12.2012 |

kaikki mitä se tekee. Menee pöydälle vaikka kieltää, joskus aivan selvästi suunnittelee kusevansa johonkin väärään paikkaan ja vaikka laittaa ruokaa, niin ei syö vaan pyörii silti jaloissa.

Ainoastaan nukkuessaan on siedettävä. Pääsee myös ulos halutessaan ja sitäkin se tekee koko päivän, puolen tunnin välein ulos ja taas kohta sisälle. Tällä hetkellä nukkuu keittiön pöydällä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenlaisia apinoita tällekin palstalle ja tähän aiheeseen kirjoitteli, jopa kiroilikin, no jos joku on ottanut kissan, eikä se toimi hänen ohjeidensa ja toiveidensa mukaisesti, neuvojahan voisi antaa, mutta haukkuivat näköjään etupäässä.

lapsuuteni perheessä oli aina koira tai kissa, itse kuljettelin kaikenlaisia lintuja ja oravia kotiin.

naimisiin mentyäni on ollut ainoastaan joskus kanarialintuja, olen hieman allerginen, poikani otti kissan (ei asu kotona) mutta lähti ulkomaille, vaimoni tinki kissaa meille, en halua kissaa, sanoin, no hän sen puolipakolla toi, olis vaikka viikonlopun, se viikonloppu on nyt kestänyt useamman vuoden, kissa todellakin liikkuu ja kiipeilee ja piiloutuu melkein minne tahansa, on hidalgo, kelpuuttaa ruoan tai ei, antaa rapsuttaa, jos itse haluaa, pyörii jaloissa jos itse haluaa, oksentelee, joskus pissaa matolle, vaikka oma paikka on hyvässä kunnossa, kakkapökäleitä tarttuu häntään ja kulkeutuu vaikka olohuoneen matolle, karvaa lähtee ajoittain hillittömästi, 

kissalla on kynnet, sille ostettiin raapimispuu, hajusteita ym, mutta se ei suostu raapimaan muuta kuin rokokookalustoamme, joka on nyt tuhottu, tapetteja, mattoja, kirjoituspöytääni, ovia, ikkunanpielisiä, kaikkea, mitä ei saisi raapia.

nyt olen ajatellut joko päällystyttää kaluston tai ostaa uuden, mutta sitä ennen laitan ilmoituksen kissasta, vaimon vastustuksesta huolimatta,

vaikka pidänkin kissasta, on ystävyytemme joutunut liian koville, olen antanut liian kauan periksi, eläimet eivät yksinkertaisesti sovi järjestyksenomaisille ja siisteille ihmisille,

eläinten paikka on tallissa, navetassa, tai ulkona,

ainoastaan noan arkissa eläinten paikka oli samassa paikassa ihmisten kanssa, mielestäni.

Vierailija
2/45 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 00:39"]

eläimet eivät yksinkertaisesti sovi järjestyksenomaisille ja siisteille ihmisille,

eläinten paikka on tallissa, navetassa, tai ulkona,

ainoastaan noan arkissa eläinten paikka oli samassa paikassa ihmisten kanssa, mielestäni.

[/quote]

Kyllä mä olen siisti ihminen, vaikka mulla on 2 kissaa. Ammatiltaninkin siivooja. Siistejähän ne kissatkin ovat, ja väärien paikkojen raapiminen on aika helppoa saada kuriin-jos jaksaa panostaa! Ja ei sitä tietenkään silloin enää saa loppumaan jos on kauan antanut raapia sitä rokokoo-tuolias. Ei kissa ymmärrä miksi se yhtäkkiä kielletään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle

Vierailija
4/45 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissakoti haise kissalle jos siivoaa! Just viikonloppuna täällä käydessään yksi kaveri tokaisi että mun koti on toinen kahdesta kissakodista jossa on käynyt, jossa ei haise kissa. Vaihdan hiekan 2 päivän välein, ruoka laadukasta, imuroin 2x viikossa. Noin pienen vaivan kun jaksaa nähdä, niin ei haise! Kissa itsessään ei tietysti terveenä haise millekään.

Vierailija
5/45 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2012 klo 13:59"]

kissat ovat hajuttomia, jos ne ovat terveitä. Eli käypä ap ell:n vastaanotolla. Toisekseen, tarkista kissan ruokavalio, tarkista ettei syöttämässäsi ruoassa ole viljaa, ja että lihan osuus on mahdollisimman suuri.

Kröhöm, kissatko hajuttomia? Nyt saatat elää pienessä harhauskossa, kyllä kissakodissa haisee, ja voimakkaasti haiseekin. Viime keväänä etsittiin asuntoa ja kierrettiin esittelyissä ja jokaisessa kissakodissa hajun huomasi jo eteisessä, ennen kuin edes tiesi että talossa on kissa. Saman olin huomannut jo aikaisemmin kahdella kaverillani, joilla on kissa.

Ja ei, en ole allerginen tai hajuherkkä eikä minulla ole mitään kissoja tai hajujakaan vastaan. Sanoinpahan vaan niin kuin asia on.

Eipä muuten haista kissaa talossa jos vadin putsaa päivittäin tai useamman kerran päivässä ja hiekka on esim. evercleania. Olen vieraillut parissa kodissa joissa kissoja ja vati haisi wc:ssä tottakai vähän kun sitä ei oltu putsattu. Itselläni on kaksi kissaa ja käytän everclean hiekkaa ja vatin tosiaan putsaan kahdesti päivässä. Voin sanoa että meillä ei todellakaan haise, pidämme siisteydestä (olen aika siivousintoilija) ja muutenkin raikkaan tuoksuisesta kodista, en voi itse sietää mitään pahoja hajuja. Myös jotkut vieraat ovat sanoneet että ei voisi kuvitellakaan että meillä on kissoja kun sitä ei mistään huomaa, kertoivat juurikin miten joissain kodeissa se kissanpissa haisee vatissa...

Että ei se asia kaikilla niin ole että kämppä haisisi, vaikka sinä olisit haisevissa kodeissa vieraillutkin;) Ehkä joillain se asia niin on, mutta ei sentään kaikilla. On sitä eroja lemmikin omistajien siisteydessäkin aika paljon:) Oma kokemukseni kissoista on että hajuttomia ovat ja vati usein putsattuna ei haise.

(ihmettelen kyllä miksi näin vanha ketju nostettu tänne...)

Vierailija
6/45 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kuulostat rumalta ihmiseltä, sisäisesti. Toivotaan, että kissa saa paremman kodin itselleen.

Vierailija
7/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minä olen 10 vuotias Laura ja haluan sanoa että kissaa ei saa lyödä.toivottavasti et lyö kissasi muuten se kuolee. Silittele kissaasi paljon ja pidä hyvää huolta huomaat varmasti että kissasi alkaa totella sinua ja älä missään nimessä huuda vaan sano rauhallisella äänellä vaikkapa että älä mene pöydälle tai tee asiasi sovittuun paikkaan. Suosittelen kokeilla minun vinkkejä kissahoitoon minullakin on kissa. Äiti ei tykkää siitä paljonkaan mutta minä sanoin nämä asiat äidille ja äiti teki niinkuin sanoin. Nyt meillä on ihana kissa joka tottelee meitä ja rakastaa meitä ihan niinkuin mekin sitä rakastetaan

Vierailija
8/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti tällainen ilmiselvä provokin saa vastauksia!

Mutta sehän tietysti oli tarkoitus!

Vierailija
9/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa haisee nyt jollekin koneöljylle tai muulle kemikaalille, kun oli livahtanut nuohoamaan autotalliin jossa mies rassaa moottoripyöräänsä. Aika miellyttävä haju oikeastaan.  

Vierailija
10/45 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin provo? Onhan noi kissat ihan helkkarin ärsyttäviä :D Ja mulla on vielä 2 kissaa. On niistä seuraa ja sulosiakin ovat, mutta aina pahanteossa.

Vierailija
11/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tajuta mitä se tuo mukanaan.

Vierailija
12/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kirja Matka kissan mieleen, suosittelen lämpimästi. Opit ymmärtämään kissan käyttäytymistä.

Jos et kuitenkaan pääse kissasi kanssa "samalle aaltopituudelle", tee palvelus itsellesi ja kissallesi ja etsi kissalle hyvä uusi koti.

Vierailija
13/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sillä on joku vaiva. kissat on luontaisesti sisäsiistejä, osaavat heti ekan kerran jälkeen mennä laatikolle. onko hyvä hiekka ja putsaat sen usein?

Vierailija
14/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti voi olla joku vaivakin, kun on noin levoton.

Vierailija
15/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syytä sinunlaisellasi voi olla haluta lemmikkieläin? Pieninkin siitä aiheutuva homma on selvästi liikaa.

No, ei tarvitse kauan murehtia, jos kissa pääsee vapaana ulos aina halutessaan niin pian se on entinen. Ota opiksesi äläkä ota uutta.

Kummatkohan on pahempia, ihmiset jotka ottavat kissoja hetken mielijohteesta (kun ilmaiseksi saa) ilman pienintäkään halua tai kykyä huolehtia niistä, vai ne jotka tuottavat ei-toivottuja hoitamattomia kissoja antamalla leikkaamattomien tyttökissojen juosta vapaana ja tehdä pentuja joista ei sitten myöskään huolehdita asiallisesti, ei myöskään uusissa kodeissaan, koska lykätään maailmalle ilmaiseksi.

Vierailija
16/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syytä sinunlaisellasi voi olla haluta lemmikkieläin? Pieninkin siitä aiheutuva homma on selvästi liikaa.

No, ei tarvitse kauan murehtia, jos kissa pääsee vapaana ulos aina halutessaan niin pian se on entinen. Ota opiksesi äläkä ota uutta.

Kummatkohan on pahempia, ihmiset jotka ottavat kissoja hetken mielijohteesta (kun ilmaiseksi saa) ilman pienintäkään halua tai kykyä huolehtia niistä, vai ne jotka tuottavat ei-toivottuja hoitamattomia kissoja antamalla leikkaamattomien tyttökissojen juosta vapaana ja tehdä pentuja joista ei sitten myöskään huolehdita asiallisesti, ei myöskään uusissa kodeissaan, koska lykätään maailmalle ilmaiseksi.

Lapsia ajatellen otin, että he saisivat iloa lemmikistä. Kyllähän lapset pitää kissasta mutta aikaa eivät sen kanssa vietä.

Vierailija
17/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et selvästikään ole motivoitunut kissasi kasvattamiseen eli anna se pois. Jälkiviisaana voisi sanoa, että olisi varmaan kannattanut ottaa etukäteen selvää millaisia kissat ovat. Ja älä missään nimessä ota koiraa!! Ei nekään kaikki ole tottelevia robotteja, vaan ihan samanlaisia höseltäjiä sieltäkin löytyy. Sulla on varmaan parempi ilman mitään lemmikkiä. Tai no, jos vaikka akvaario, luuletko että jaksaisit siivoilla sitä säännöllisesti?

Vierailija
18/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kinusi kissaa, sellainen sitten otettiin. Kaikki todella allergisia. Kissalle ei järjestetty mitään kiipeilyjuttuja, vessaakaan ei ollut. Repi tapetteja, sohvan ja verhot. Edes parvekkeelle päästetty.

Kissa sai sitten lähteä, kun huonot tavat alkoivat ärsyttämään. Pahinta tässä, että nyt heillä on koira:(

Kaikille vaan ei sovi kotieläimet.

Vierailija
19/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!!! Otatko hevosen, kun sehän olis kanssa tosi kiva lapsia ajatellen? Herää nyt jo, ja ala käyttäytymään ikäsi mukaisesti eli ts. vastuullisesti!

Vierailija
20/45 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse aikuinen ei halua hoitaa/kouluttaa/ulkoiluttaa tms. itse.

Eläin on aina aikuisen vastuulla. Ei niiden kinuavien lasten.