Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi tsiisus, miten pahasti mokasin esikoisen kanssa!

Vierailija
13.12.2012 |

Sain ekan lapseni 20-vuotiaana enkä sitä ennen ollut juuri tekemisissä vauvojen kanssa. Nyt toisen lapsen kohdalla olen lukenut taas lisää lapsiaiheisia tutkimuksia ja huomasin mokanneeni ainakin seuraavissa:

1) Annoin velliä 4kk iässä neuvolan suosituksesta, vaikka vauva kasvoi tosi hienosti pelkällä äidinmaidolla. Syynä suositukseen oli vauvan yöheräily. Imetin 1,5 vuotta, toivottavasti se pelastaa jotain. Toisen kohdalla täysimetän tietty 6kk.

2) Olin pois vauvan luota 6 tuntia hänen ollessa 2kk. Luulin, ettei se haittaa ja neuvolastakin sanottiin, että pitää ottaa "omaa aikaa". Lapsem psykologian nyrkkisääntö on, että niin monta tuntia voi olla äidistä erossa, kun on ikäkuukausia.

3) Hermostuin joskus vauvan itkuun ja katsoin sitä vihaisesti. Edelleen muistan lapsen ilmeen. Tekisi mieli tukistaa itseäni.

4) Laitoin lapsen 2-vuotiaana perhepäivähoitoon ja palasin töihin, koska en enää jaksanut vain olla kotona.

Nämä asiat vaivaa mua tosi paljon. Olisinpa tiennyt paremmin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kun pidin tätä alusta asti täytenä provona.

Se lasten kanssa kotona kykkiminen ja pelkästään niiden lasten edhoilla eläminen mädättää teitin aivot.

Vierailija
22/23 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 10 vuotta vanhempi ei ole sekään hyvä aika hankkia esikoista... hmmmm...

Itse sain esikoisen 31 vuotiaana ja sanon että tämä oli paljon parempi ikä hankkia se lapsi kuin 20 vuotiaana. Sinun lapsi oli vahinko, minun suunniteltu ja sanon että lapsellani on paljon paremmat oltavat kuin olisi ollut kun olin 20v ja opiskelin, rahaa vähän, koko elämä kesken.

Nyt se oli omalta kohdalta valmis, on opiskeltu, matksuteltu ja nyt on rahaa olla kotona pitkään. Mies hyväpalkkaisessa työssä.

Älä sinä kasvatustieteiden opiskelija tule sanomaan että 10 vuotta vanhempi olisi jotenkin huonompi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja epäilin, onko 20 vuotta minua vanhempi (40vuotias) sen parempi ikä saada lapsia kuin 20 vuotias.

En väitä, että 30 v. olisi huono ikä saada lapsia. Mielestäni 20 v. ei ole mitenkään ihanteellinen ikä, pari vuotta vanhempana olisi opinnot olleet jo paljon pidemmällä. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö voisi olla ihan hyvä äiti kun 30 vuotias.

-20v äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä