Voiko lapsen viedä hoitoon kakat vaipassa?
mun lapsi aloittaa hoitonsa aamulla jo 7.15 ja yllensä kakkaa aamulla. Vien hänet sillain hoitoon, koska aamut kiireisiä. Tänään sitten paljastin vahingossa hoitajalle, että mulla on vapaapäivä ja hän suuttui mulle kun lapsen likaisena hoitoon. Eikä hän tykkää kun tuodaan pissasessa vaipassa tai kakoissa. Sanoi, että pikkusen arvostusta häntä ja lasta kohtaan.
Mutta perushoito kuuluu hoitajalle, hoitopaikkaan. Mielipiteitä?
Kommentit (35)
Miksi ihmeessä kukaan äiti/isä vie lapsen yövaipassa päiväkotiin? Älyhoi!
Kyllä se vaippa pitää aina vaihtaa. Meillä lapsi pari kertaa mennyt päiväkotiin kakat vaipassa, mutta vain siitä syystä, että se kakka on tullut päiväkotiin matkatessa, eikä kotona. Jos lapsi kakkaa, kun olen sille vaatteet saanut päälle, totta hemmetissä vaatteet otetaan pois ja vaippa vaihdetaan! Ei se nyt ole lapsestakaan mukavaa olla paskaisessa vaipassa!!
Joko sä olet provo tai jos kysyt tosissasi niin helvetin tyhmä!!
Joko sä olet provo tai jos kysyt tosissasi niin helvetin tyhmä!!
Ei kai sellaisia vanhempia ole olemassa, jotka eivät kotona vaihda aamulla vaippaa ennen hoitoonvientiä? Eri asia, jos jotain tulee matkalla hoitoon.
Jos vauva kakkaa niin säännöllisesti, niin olisiko helppo käyttää aamulla potalla, myös viikonloppuisin?
Jos matkalla on tullut kakka. Varaan aamuihin sen verran aikaa. Yleensä käytän sen ajan kuulumisien vaihtamiseen hoitajien kanssa, mutta kakkatilanteessa sanon ne ripeästi ja vaihdan.
Mutta kai tämä provo on, ei kai kukaan olisi niin Uuno että av:lla myöntäisi vievänsä yövaipassa. :) matkakakkakysymyksen vielä voisin uskoa.
MEille on käynyt muutaman kerran niin kun olen vienyt lapsen päiväkotiin, niin automatkalla tullut kakka. Pitäisikö siinä sitten pysähtyä muutamaa metriä ennen päiväkotia ja vaihtaa se vaippa lennossa, ettei päikyntädit pahastu?
vaan vanhempi voi vaihtaa vaipan päiväkodissa. Ainakin meidän lasten päiväkodissa vanhemmat myös riisuvat lapsensa ja pesevät tämän kädet ennen hoitajille "luovuttamista". Eikös siinä voi sen vaipankin tarvittaessa vaihtaa?
vanhemmat myös riisuvat lapsensa
sana "ulkovaatteet".
T. Lainatun tekstin kirjoittaja.
itse olen kerran tai kaksi vienyt taaperon kakka vaipassa tarhaan. kakan olen huomannut autossa, enkä ole enää ehtinyt riisua lasta, vaihtaa vaippaa ja pukea uudestaan.
eivät ole suuttuneet tarhassa tästä. kyllä äidin tehtävä on kuitenkin huolehtia lapsestaan.
kakat vaipassa?! Oisin mäkin hermostunut tuon hoitajan asemassa. Meillä myös kuopus yhteen aikaan väänsi kakat autossa matkalla pkotiin ja itse ne sitten aamulla siellä siivosin kun jätin lapsen hoitoon. Jonkun kerran hoitaja tuli ja sanoi, että hän voi hoitaa, lähde sinä töihin. Tämä sellaisina aamuina kun heillä ei ollut täysi härdelli päällä, mutta yleensä noissa pienten ryhmissä on aika meno aamutuimaan...
olen sitten tarhassa pessyt pepun. Jos pissat niin sitten saa olla.
pakko olla provo, mutta todella säälin lapsiraukkaa jos tämä ei ole provo.
Tietenkin "voi" viedä, mutta onhan se hyvin hyvin urpoa, itsekästä, epäkohteliasta ja törkeää.
1. Kello ajoissa soimaan, niin että on reserviä, jos tulee yllätyksiä, eikä tarvitse hosua
2. Vaippa vaihdetaan ja pylly pestään vedellä heti lapsen herättyä (toki voi myös pottailla)
3. Jos kakka on tullut matkalla, tietysti äiti/isä on se joka vaihtaa vaipan pk:lla, olet siis kohdan 1. mukaan ajoissa liikkeellä ja tähän on aikaa
Näin kaikilla, varsinkin omalla lapsellasi on asiat hyvin, eikä tule sanomista.
Kun esikoinen oli 4 kk vanha vein hänet isälleni hoitoon.
Asuttiin lähekkäin ja kävelin sinne.
Vauva oli nukkunut jo tunnin verran pihalla vaunuissa kun lähdimme ja jäi isäni pihalle vielä nukkumaan.
Vein varavaatteet, ruoat ja itkuhälyttimen isälleni ja lähdin asioille.
Vähän ajan päästä äitipuoleni soitti minulle ja rupesi huutamaan, että tekee minusta lastensuojeluilmoituksen ja kysyi että minkä ihmeen takia olen vauvan tehnyt jos en jaksa häntä hoitaa.
Olin ihan ihmeissäni, että mikä nyt on oikein vialla. Isäni otti oikein mielellään vauvan hoitoon siksi aikaa että käyn kaverini kanssa ostoksilla. Äitipuoli sulki puhelimen ja lähdin sitten samantien hakemaan lasta kun oletin, että ei hän ollutkaan toivottu vieras.
Kyse olikin siitä, että vauvalla oli kakat vaipassa ja vaippakin oli vähän fuskannut, joten vaatteetkin oli vähän märät.
Olin vauvan vaipat vaihtanut ennen päiväunia ja laittanut puhtaat vaatteet hänelle, mutta unien aikana oli tullut vaippaan kakat..
Tätähän äitipuoleni ei uskonut.
Edelleenkin uhkailee ls. ilmoituksella jos vaikka on pieni tahra paidassa..
Ei oikein olla hyvissä väleissä eikä tavata usein.. Jostain kumman syystä...
niin miksi ihmeessä et laita sitä aamulla potalle??
Kakkaisi sinne, kippaisit pökäleet pönttöön ja vaatteet päälle. Kenenkään ei tarvitsisi peppua pestä! Heräätte 10 min aikaisemmin ja/tai nyt joululomalla opettelette ton homman.
Oikeesti, anna lapselle mahdollisuus kakata pottaan. Kai se istua osaa.