Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla ns. epäkäytännöllisen miehen kanssa suhteessa?

Vierailija
13.12.2012 |

Itse en!!! Onneksi oma mieheni osaa tehdä melkein mitä vaan, korjaa lähes joka laitteen, huoltaa autoja, rakentaa yms.

Lähipiirissä seuraan suhdetta, jossa mies on todella epäkäytännöllinen, hyvä jos osaa vaihtaa hehkulamppua. Nainen joutuu sitten usein turvautumaan veljeensä. Rakentavat vielä nyt taloa (avaimet käteen), mutta sielläkään mies ei oikein koskaan osaa mitään tehdä, enkä tiedä miten selviävät kaikesta jatkossakaan. Tuskinpa saavat nurmikkoa laitettua tai taloa maalattua. No ainahan palveluja voi ostaa, mutta vaikuttavat vielä niin nuukilta, että tuskin niitäkin raaskivat ostaa:/.

Mä en ainakaan moiseen pystyisi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaihtaa hehkulamppuja tai hoitaa muita pikku korjaustöitä. Mies oppi ajamaan nurmikon, kun vähän ensin perehtyi ruohonleikkuriin. Talo me sen sijaan ostettiin valmiina, raksaprojektiin en ikipäivänä lähtisi, en tämän enkä kenenkään toisen miehen kanssa.

Tietysti on niitä ihmisiä, joiden mielestä mies ei ole mies, jos ei osaa ns. miesten hommia. En kuulu heihin.

Vierailija
2/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nuo hommat sujuu, autoista ei ymmärrä mitään, eikä tarvitsekaan kun ei ole sellaista.

Minä kokoan flat pack huonekalut ja asennan digiboksit yms.

Rehellisesti sanottuna, ihan kädetöntä miestä en haluaisi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton voi viedä autoliikkeeseen, jos siinä on jotakin vikaa. Hehkulampun osaan itsekin vaihtaa ja kaikkea muuta voi opetella. Jopa minä voisin opetella, koska mikäpä itsestäänselvyys se on, että juuri miehen pitäisi osata kaikki pikku nikkaroinnit ja remonttihommat. Voitas vaikka yhdessä opetella. :)

Vierailija
4/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole haitannut. Mies on minulle ns. se oikea, mikä menee tuollaisten pikkuseikkojen yli. Ja suhteemme on tasa-arvoinen. Olemme molemmat vähän tumpeloita käytännön asioissa ja nauramme sille yhdessä. Ei tulisi mieleenkään, että miehen pitäisi osata jotain "enemmän" kuin minun.

Kumpikin haluamme asua kerrostalossa kaupungin keskustassa, joten taloa ei tarvitse korjata eikä pihaa hoitaa. Asunto on uusi, joten sisälläkään ei tarvitse korjauksia tehdä. Minä olen se, joka joskus haluaa jotain laittaa, joten teen ne myös itse. Vanhassa kämpässä esim. kun halusin seinään tietyn värin niin maalasin sen itse, tietty. Samoin minä laitan naulakot seinään ym. pikkujutut.

Mies vie auton huoltoon ja renkaiden vaihtoon autoliikkeeseen (osaa kyllä vaihtaa renkaat, mutta kätevämpää noin). Kovin monia autoja ei käsittääkseni edes voi itse nykyään korjata, jos ei ole automekaanikko.

Sitten kuitenkin: mies tekee hyvää ruokaa ja siivoaa oma-aloitteisesti. Siivoaa enemmän kuin minä. Tekee oma-aloitteisesti lapselle isoja annoksia ruokaa pakkaseen. Ostaa synttärilahjat lapsen kavereille siinä missä minäkin ja myös vie lapsen niille synttäreille vuorollaan. Käy lähes aina ruokakaupassa. Leikkii lapsen kanssa upeasti. Oli hoitovapaalla yli vuoden. Huolehtii lapsen jumppavaatteista, eväistä, tarhan retkistä täysin tasapuolisesti. Esim.

Rakastan miestä siis noista yllä mainitsemistani jutuista riippumatta, mutta kyllä miehen "kodinhoitopätevyys" kummasti helpottaa arkea verrattuna siihen, että joutuisi tekemään nuo jutut yksin, tai ainakin toimimaan työnjohtajana, kuten monella tuntuu olevan tilanne. Otan nämä taidot paljon mieluummin kuin "miehekkään kätevyyden".

Odotan innolla kuinka joku kertoo miehestään, joka hoitaa kaikki nuo mainitsemani jutut JA rakensi perheelleen omakotitalon :) Onnea teille jo etukäteen.

Vierailija
5/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole haitannut. Mies on minulle ns. se oikea, mikä menee tuollaisten pikkuseikkojen yli. Ja suhteemme on tasa-arvoinen. Olemme molemmat vähän tumpeloita käytännön asioissa ja nauramme sille yhdessä. Ei tulisi mieleenkään, että miehen pitäisi osata jotain "enemmän" kuin minun.

Kumpikin haluamme asua kerrostalossa kaupungin keskustassa, joten taloa ei tarvitse korjata eikä pihaa hoitaa. Asunto on uusi, joten sisälläkään ei tarvitse korjauksia tehdä. Minä olen se, joka joskus haluaa jotain laittaa, joten teen ne myös itse. Vanhassa kämpässä esim. kun halusin seinään tietyn värin niin maalasin sen itse, tietty. Samoin minä laitan naulakot seinään ym. pikkujutut.

Mies vie auton huoltoon ja renkaiden vaihtoon autoliikkeeseen (osaa kyllä vaihtaa renkaat, mutta kätevämpää noin). Kovin monia autoja ei käsittääkseni edes voi itse nykyään korjata, jos ei ole automekaanikko.

Sitten kuitenkin: mies tekee hyvää ruokaa ja siivoaa oma-aloitteisesti. Siivoaa enemmän kuin minä. Tekee oma-aloitteisesti lapselle isoja annoksia ruokaa pakkaseen. Ostaa synttärilahjat lapsen kavereille siinä missä minäkin ja myös vie lapsen niille synttäreille vuorollaan. Käy lähes aina ruokakaupassa. Leikkii lapsen kanssa upeasti. Oli hoitovapaalla yli vuoden. Huolehtii lapsen jumppavaatteista, eväistä, tarhan retkistä täysin tasapuolisesti. Esim.

Rakastan miestä siis noista yllä mainitsemistani jutuista riippumatta, mutta kyllä miehen "kodinhoitopätevyys" kummasti helpottaa arkea verrattuna siihen, että joutuisi tekemään nuo jutut yksin, tai ainakin toimimaan työnjohtajana, kuten monella tuntuu olevan tilanne. Otan nämä taidot paljon mieluummin kuin "miehekkään kätevyyden".

Odotan innolla kuinka joku kertoo miehestään, joka hoitaa kaikki nuo mainitsemani jutut JA rakensi perheelleen omakotitalon :) Onnea teille jo etukäteen.

Vierailija
6/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku tosikko-Taina ilmestyy pätemään.

ihan normaali vastaus ap:n kysymykseen.

Vierailija
7/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali vastaus ap:n kysymykseen.

Mitä siihen pitäisi vastata jos kerran oma mies on tuollainen? Ei minuakaan miehen nikkarointitaidot kiinnosta, sitä varten on ammattilaisia. Muut seikat on mulle paljon tärkeämpiä puolison valinnassa.

Vierailija
8/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole erityisen innokas esim. ruokaakaan laittamaan tai siivoamaan. Lasten kanssa kyllä kuulemma on, mutta on aika avuton siinäkin, esim. mielellään ei olisi molempien kanssa yhtä aikaa yksin...

No eihän sekään mitään tekisi jos olisi kädetön ja esim. sitten itse hoitaisi sen auton korjaamolle tai soittelisi esim. huoltomiestä paikalle, mutta kuulemma naisen pitää SEKIN tehdä.

Talon rakentavat koska nainen halusi maalle, miehelle olisi sopinut kaupunkiasuminenkin, mutta nainen halusi välttämättä maalle.

Kaikki tämä on nyt johtanut siihen, että nainen sitten joutuu tukeutumaan yhä enemmän veljiinsä ja isäänsä (+70-vuotias invalidi). Esim. keväällä veljet kutsutettiin talon pohjatöihin, toinen veljistä on sähkömies ja hän on 'joutunut' tekemään siellä talolla sähkötöitä jne. Naisen miestä tuskin koko talolla edes näkee!

Itse en kyllä noin saamatonta ja epäkäytännöllistä miestä itselleni huolisi. Ei se miehisyys nyt siitäkään ole kyse, että osaako tehdä sitä tai tätä, mutta jonkinlaista tekemisen otetta kai miehessä sentään pitää olla??

ap

Vierailija
9/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä oli ihan normaali vastaus ap:n kysymykseen.

Minunkin mielestä hyvin perusteltu ja mietitty vastaus. Eihän tuo aloituskaan niin humoristinen ollut, että siihen olisi pitänyt vastata jotenkin hassunhauskasti. Tai sitten jollakin on omituinen huumorintaju.

Vierailija
10/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tekninen ihminen, sekä ammatiltani että luonteenlaadultani, joten olen teinivuosista asti hoitanut kaikki kodin pikkurempat, säädöt jne. Ei miehenikään sentään mikään käsi noissa remppahommissa ole, mutta kyllä minä olen taitavampi ja innokkaampi :)

Vierailija
11/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kyllä, jos olisi ylipäänsä niin epäkäytännöllinen että ei osaisi tarttua toimeen ja esimerkiksi kokeilla että miten tämä lamppu/sulake nyt mahdetaankaan vaihtaa. Niin minä tekisin.

Minulla oli muinoin kämppäkaveri, joka oli juuri sillä raivostuttavalla tavalla avuton ettei osannut tarttua mihinkään hommaan ja ns. maalaisjärki puuttui kokonaan. Esim kerran tulin kotiin töistä ja asunnossa piippasi palovaroitin (patteri vähissä). Kämppis oli kotona ja huomautin asiasta hänelle, hän vaan tuumasi että "en tiennyt mitä sille pitäisi tehdä niin ajattelin että sä hoidat". Ai mitä pitäisi tehdä? No aluksi vaikka ottaa paristo pois että piippaus loppuu, haloo? TUOLLAISTA miestä en siis huolisi.

Vierailija
12/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso vanha omakotitalo, tekemistä on aina ja uutta tekemistä tulee eteen koko ajan. Mies ei ole mikään rakennusalan ammattilainen, mutta kekseliäs ja hyvä oppimaan uutta.

Minä voin sisustaa, siivota ja pyykätä, katolle en kiipeä ja viemäreitä en ala aukomaan. Lumia kyllä kolaan.

On niin paljon touhuamista meillä, että ei selvittäisi jos mies olisi kädetön. Eikä näin asuttaisikaan jos miestä ei kiinnostaisi pikkufiksaukset ja ylläpitohommat talossa.

Vierailija
13/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan helvetin vaarallista alkaa itse virittelemään taloon sähköjä, jos ei ole alan koulutusta. Jos veli ei halua tehdä niitä hommia, niin hän voisi aivan hyvin sanoa, että soittakaa sähköliikkeeseen. Ei sukulaistenkaan ole pakko auttaa, sitä varten on ammattilaiset.

Se kyllä ärsyttäisi, jos mies ei edes suostuisi opettelemaan kotitöitä, lastenhoitoa tai mitään muutakaan. Ei läheskään kaikki siivoa tai laita ruokaa mielellään, mutta joskus on vaan pakko.

Vierailija
14/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään enemmän omasta teorioita pohdiskelevasta epäkäytännöllisestä miehestäni kuin jostakin remonttireiskasta.

Eikä haittaa vaikka jollakin tuttavalla olisi hauskaa kustannuksellamme, meillä on kivaa keskenämme omassa epäkäytännöllisessä maailmassamme :)

Vierailija
15/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta miehestä joka ei edes SUOSTU yrittämään erilaisia hommia:-). Eli todella raivostuttava on mielestäni. MInunkin mielestäni saa olla kädetön, mutta apua on osattava pyytää. Sekään ei ole oikein kuten tässä tapauksessa, että nainen sitten joutuu hoitamaan KAIKEN järjestelyn. Esim. nyt kun ovat rakentaneet niin nainen on hoitanut kaikki puhelut, kaiken yhteydenpidon rakentajiin yms. Mies ei ole tehnyt yhtään mitään ellei olla pakotettu!!

Naisen veli on kyllä koulutettu sähkäri, eli mistään tumpelosta ei ole kyse;-).

Mutta tosiaan koska mies on nyt noin saamaton ja tumpelo niin sitten tavallaan koko suku joutuu joustamaan ja juoksemaan noita auttamassa ja me muut asiasta tietävät vain pällistelemme vieressä, emmekä voi uskoa silmiämme.. No kuulemma suhteessa onkin säröjä, enkä ihmettele. Itse olisin potkinut moisen äijän ulos jo kauan aikaa sitten!!

Vierailija
16/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on niissä parempi ja tehokkaampi kuin minä. Lisäksi pilkkoo polttopuut ja tekee lumityöt. Mutta mitään 'erikoistaitoja' vaativaa ei tee. Eli kodin pikku nikkaroinnit jää minulle, samoin kuin kodintekniikasta huolehtiminenkin.

Vierailija
17/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan itse ne jutut mitä osaan ja loput ostetaan. Mies tienaa niin hyvin, ettei ole ongelma.

Vierailija
18/29 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kieltämättä epäkäytännöllinen ihminen (oli sitten mies tai nainen) ja omakotitalo ovat kyllä hankala yhdistelmä. Koitapa "ostaa" Helalauantaina palvelua, kun lämminvesivaraaja posahtaa...

Vierailija
19/29 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä omakotitaloon ovat muuttamassa? Ei tule onnistumaan...

Vierailija
20/29 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä miesten että naisten töissä eikä tee niitä oma-aloitteisesti juurikaan. Tietotekniikkaa ja viihde-elektroniikkaa hallitsee kyllä. Olisi kiva, jos hän tekisi enemmän noita muitakin käytännön hommia, nyt mulle kaatuu suurin osa niistä.

Alun alkaen ihastuin älykkyyteen ja keskustelutaitoon. Ne ovat tallella yhä, mutta arjesssa tarvittaisiin muutakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi