Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko oikeasti 460 g/vko painonnousu raskaudessa liikaa?

Vierailija
13.12.2012 |

Kävin tänään neuvolassa ja jäi niin paha mieli, kun terveydenhoitaja ei vaikuttanut olevan tyytyväinen painonnousuun (siis on ilmeisesti noussut liikaa, koska sanoi, että kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä syö). Itse olin ajatellut, että olen saanut niin hyvin pidettyä melko terveellisen ruokavalion, mutta ilmeisesti neuvola on nyt eri mieltä.

Raskausviikkoja siis tasan 24 ja paino noussut tähän mennessä 3,6 kiloa. Viimeisten neljän viikon aikana 460 g/vko, sitä ennen paljon vähemmän. Katsoin edellisestä neuvolakortista niin aivan sama painonnousu ollut esikoisen kohdallakin lähes grammalleen ja silloin ei sanottu yhtään mitään, vaan painonnousua pidettiin sopivana. Tosin silloin mulla oli 6 kg lähtöpainoa vähemmän. Nyt BMI oli raskauden alkaessa 25.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on jotain vialla. Sen takia painoa seurataan! Ei siksi että voidaan valittaa äidin lihovan ja vaan saadaan syy lässyttää. Kyllä se oleellisin on että raskaus menisi hyvin. Turvotus voi johtua siis muusta syystä kuin äidin ravinnosta ja elintavoista ja äiti päätyä sairaalaan, pahimmillaan raskaus voi keskeytyä.

Jos syöt liikaa, liikut liian vähän niin se ei ole vaarallista. Neuvolan mittaa koska jokainen on yksilöllinen ja lihoo miten lihoo mutta liialliset muutokset on asioita joita pitäisi sitten hoitaa ja tutkia lisää: ei se tarkoita että äiti syö karkkia liikaa..

Vähän samaa tämä ajattelusi kuin sokeritauti ei iske hoikalle odottajalle. :)

Vierailija
2/2 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen ymmärtänyt, että tuo painnonnousu on NORMAALI! Se minua tässä ihmetyttää, että miten ihmeessä tuo painonnousu olisi epänormaali? Turvotusta ei ole yhtään ja muutenkin kaikki erinomaisen hyvin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla