Onko normaalia, että 3-vuotias hikoilee itsensä läpimäräksi
päiväunia nukkuessaan?
Ei aina, mutta aika usein herää aivan hikimärkänä. Nukkuu vähissä vaatteissa viileässä huoneessa, joten liiallisesta kuumuudesta ei ole kyse.
En ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, mutta nyt jostain luin, että voisi olla jonkun sairauden oire...
Onko asiantuntijoita paikalla?
Kommentit (4)
melkein samanikäinen tapaus, poika myös. Hänellä tosin on krooninen sydändefekti joka vaikuttaa asiaan.
hikoileeko öisinkin ???
eli , mikäli todellakin on niin, et lapsi on vähissä vaatteissa ja normi lämpöisesä huoneessa, hikoilee silti, niin veisin lääkääriin
mulla itsellä on hoidettu lymfooma
hikoilin , etenkin öisin...
Suuri osa ihmisistä hikoilee tosi paljon nukkuessaan ja kaikki jonkin verran. Se liittyy joihinkin unen vaiheisiin, siksi ei aamulla herätessään välttämättä edes tiedä hikoilleensa.
Jos hiestä jäisi heti näkyvät tahrat lakanoihin, niin ihmiset vaihtaisivat ne joka aamu :D
Kotona. On nyt 8vee. Hänellä ei ole ikinä kylmä, ja on tosi usein peiton alle nukahtaneena hiestä märkä. Ollut näin pienestä asti. Yleensä kun nukahtaa, käyn avaamassa peiton niin et vain jalat peitettynä. Nukkuu aina vain kalsareissa.
Ja siis poika on aina terve. Ja urheilee paljon niin kuin monet pikkupojat. Äitinsä ei ymmärrä tätä lämminveristä kun itse olen tosi kauhea vilukissa ympäri vuoden.