anoppi, joulu ja lihapullat
Meiillä on minun lapsuudessani aina ollut jouluna lihapullia kinkun lisäksi. Miehelläni taas karjalanpaistia. Todettiin miehen kanssa, että koska ollaan aina yksi joulunpyhä anopilla niin teen kotiin lihapullat ja karjalanpaistia syödään siellä anopilla. Pari vuotta menikin hyvin, kunnes anoppi kuuli tästä yhtenä jouluna, että teen lihapullia. Mitä anopin pöydästä löytyi seuraavana vuonna? No lihapullia tietty :) nyt sillä on siis kinkku, karjalanpaisti JA lihapullat, ja sitten kiukuttelee kun ruokaa jää yli kilotolkulla. Hohhoijaa.
Kommentit (20)
Meillä on kinkkua, kalkkunaa, sisäfilettä, palapaistia, karjalanpaistia ja lihapullia.
Menekin mukaan teen ja pakastin on hyödynnetty.
Anopin kiusaksi mainitse vielä jokin lisäksi :)
Lihapullat voi pakastaa, vinkkinä anopille.
Sanoinko, että tämä on ongelma? Kunhsn ihmettelin, että on kolmea lihaa joulupöydäsdä. Huvittavinta on se, ettei anoppi sanonut mitään, että "ajattelin sinua varten tehdä lihapullia" tms. vaan siellä ne vaan möllötti yhtäkkiä :) Sanoin silloin, että kas sinäkin olet lihapullia jouluksi laittanut ja siihen vastasivsin että niin olen. :)
Sanoinko, että tämä on ongelma? Kunhsn ihmettelin, että on kolmea lihaa joulupöydäsdä. Huvittavinta on se, ettei anoppi sanonut mitään, että "ajattelin sinua varten tehdä lihapullia" tms. vaan siellä ne vaan möllötti yhtäkkiä :) Sanoin silloin, että kas sinäkin olet lihapullia jouluksi laittanut ja siihen vastasivsin että niin olen. :)
Lihapullat nyt toki on lasten arkiruokaa, joka ei mielestäni joulupöytään kuulu, mutta meillä on aina kinkkua, kalkkunaa, karjalanpaistia, myös poroa, sekä lukuisia kaloja, mätiä jnejne..
Olisit nyt sanonut että ihanaa kun teit lihapullia, ne on aina kuuluneet minun jouluuni!
Minun anoppini olisi varmaan nauranut vaan ja ilkkunut ettei lihapullat mitään jouluruokaa ole, niinkuin ei lohikaan.. Joka taas meidän perheessä on kuulunut joulupöytään..
Huvittavaa, että pitää olla kahta lihaa pöydässä happanemassa. Yhdellä aterialla pitää kinkun riittää, toisella voi syödä sitten karjalanpaistia tai lihapullia. (mikä hemmetin juhlaruoka on lihapullat, eihän niitä saa tarjota edes häissä, toisin kuin karjalanpaistia.)
nyt tavallaan sun mieliksi, kivaahan se on.
En siis tiedä tekeekö minun mielikseni vai "voittaakseen" minut :) Olisi hänellä ollut siinä hyvä paikka sanoa että tekee mun mieliksi, kun totesin, että ai hänelläkin on lihapullia nyt jouluksi.
Ei sillä mulle mitään suurta väliä ole, mutta oikeasti kukaan meistä jotka sielä joulua viettävät, ei jaksa syödä kuin yhden siivun kinkkua, pari lihapullaa ja pari palaa sitä karjalanpaistilihaa. Menee siis älyttömästi ruokaa hukkaan (jos anoppi ei sitten vetele niitä päivätolkulla jälkeenpäin).
Jos ei tee miniän lempiruokaa, huutaa hän täällä, että paska anoppi.
Jos tekee miniän lempiruokaa, huutaa hän täällä, että paska anoppi.
Mitäs jos me poikalasten äidit alettais elää omaa elämää ja unohdettais ne miniät kokonaan pois elämästä.
Onneksi on yksi tyttö niin pääsee edes lapsenlapsiaan hoitamaan.
Näytätkö edellinen kommentoija sen kohdan, jossa sanoin anoppia paskaksi?
ap
ap
edellisessä viestissä epäilit, että anoppi on tehnyt lihapullat "voittaakseen" sinut, kun ei kerran erikseen sanonut, että halusi ilahduttaa sinua. Ei voi muuta sanoa, kuin että jaksamista anopille...
ap
Ei tainnut saada miniää helpoimmasta päästä. Eikä poika vaimoa...
Menee siis älyttömästi ruokaa hukkaan (jos anoppi ei sitten vetele niitä päivätolkulla jälkeenpäin).
Ihme, ettei anopit yleisesti valita keskustelupalstoilla miten kusipää-miniöitä niillä on! Aina valitetaan ja naristaan miten anopit on hankalia, säähän oot kuvottava urpo. Kiva, jos joku haluaa tommosen "voittaa"...
mutta en mä sentään ole miniä luokkaa ap.
Jaksamista minäkin toivon anopille. Ei tainnut saada miniää helpoimmasta päästä. Eikä poika vaimoa...
Teidän suvussa ei siis kellään ole pakastinta?
On meidän suvussa jollain pakastin. Järjettömän typerä kysymys. On vain älytöntä lisätä uusia lihalajeja ruualle, josta on jo aikaisempina vuosinakin jäänyt isot määrät yli.
Muille "keskustelijoille" en viitsi edes vastata :)
ap
Joulu on vaan kerran vuodessa, ihanaa jos joku haluaa huomioida lähimmäisiään. Ajattele itseäsi muutaman kymmenen vuoden päästä, kun toivot lastesi puolisoiden tuntevan olonsa tervetulleeksi ja huomioiduksi. Miten voit tehdä tuommosesta ongelman?
Joulu on vaan kerran vuodessa, ihanaa jos joku haluaa huomioida lähimmäisiään. Ajattele itseäsi muutaman kymmenen vuoden päästä, kun toivot lastesi puolisoiden tuntevan olonsa tervetulleeksi ja huomioiduksi. Miten voit tehdä tuommosesta ongelman?
Edelleen, asia ei ole ongelma minulle, lähinnä ihmetyttää ja huvittaa. Mutta rautalankaa ei saa tänne nettiin, joten jätän jankkaamisen teille muille :)
ap
Ei kai tuo nyt ole mikään ongelma:). Ole ylpeä, että ottanut sinun "perinteitä" joulupöytään.
Relax!!! Ihanaa joulumieltä!