Onko mitään hyötyä Sepramista vain 10mg annoksella?
Jotain muutosta parempan olen huomannut masennukseni suhteen. Kuitenkin edelleen olen aika väsyny kaipaan omaa rauhaa, en oikein jaksa keskittyä lasten touhuihin edelleenkään, haluaisin vaan makoilla sohvalla ja katsoa telkkaa. Rutiinit tuntuu jotenkin edelleenkin ärsyttäviltä ja illalla en meinaa oikein saada unta.
Lääkäri sanoi, että voin edelleenotta 10mg jos tahdon, mutta voin halutessani kokeilla ottaa 20mg. Olen aina ollut jotenkin lääkevastainen ja se, että aloitin edes tuon 10mg minimiannoksen, oli kamalan vaikeaa mulle.. Kannattaisko mun nyt vaan kokeill ottaa sitä 20mg annosta. Onko kellään kokemuksia?
Kommentit (4)
siltä, että sitä Sepramia pitää ajan kuluessa lisätä. Itsekin aloitin 10mg:llä syyskuussa 2011. Aika nopeasti alkoi hyvät vaikutukset. Viime kesänä tuli työ- ym uupumista ja nostettiin kahteenkymppiin ja noin kuukausi sitten kolmeenkymppiin. Minulla on päällimäisinä oireina ahdistuneisuus ja lievästi paniikkioireita, masennus ei niinkään paha nyt, mutta saattaisi olla ilman lääkitystä tai pienemmällä annostuksella. Annoksen suurentamista on seurannut muutamana yönä ahdistuneisuuden lisääntymistä, mutta se on ollut ihan siedettävää ja ohimenevää. Itse kyllä hyväksyn tämän lääkityksen itselleni, koska niin vaikeaa on ilman ollut. Olen myös hakeutunut psykoterepiaan joka alkaa alkuvuodesta.
mutta toivon ettei sulle käy kuten mulle. Mulla kaikki kokeillut masennuslääkkeet on olleet sellaisia, että täytyisi JATKUVASTI nostaa vähän väliä annosta että tehoaa, ja jossain vaiheessa tulee rajat vastaan ettei voi nostaa. Sitten taas vaihdetaan lääkettä ja sama rumba, kuukauden välein nosto kunnes tulee sallitun hoitoannoksen rajat vastaan.
Itse sitten lopulta luovuinkin kokonaan lääkkeistä kun seuraava vaihtoehto olisi ollut neuroleptit, joilla on kovia sivuvaikutuksia. Mutta onneksi kaikille ei käy kuten mulle, että kaikkiin lääkkeisiin tulee toleranssi hetkessä.
Mulla nuo lääkkeet ei ole auttaneet millään määrillä koskaan. Masennus lähti pois itsestään ajan kuluessa.
onko 20 sulle parempi.