Apua asunto-kauppoihin
Kävimme katsomassa tässä vasta asuntoa, joka oli tarjouskauppakohde. Asunnon lähtöhinta oli 139 000 euroa, ja velka osuutta ei ole.
No, kysyttiin välittäjältä, onko tullu tarjouksia, ollu noin pari kuukautta myynnissä. Vastas että yksi, 150 000 euroa. Sano sitten, jotain en muista tarkkaan, että siinä oli ostajalla jotain muita(ki) syitä, miks myyjä ei hyväksyny.
Mietittiin sitten miehen kanssa, että eikö ne ala myymään alle 150t, ja jos ei, niin miks ihmeessä lähtöhinta on 139t?!, kun netissä on lukenut näitä juttuja, niin on sanottu että kannattaa aluksi pyytää 10-20% alle sen lähtöhinnan, eli joku 120 000?!
Nyt ei tiietä, että kehataanko tarjota mitään alle sen 150 000, kun ei ollut sitä hyväksyny.
Asuntoa on kolmio, pari vuotta vanha, sisältä remontoitu ja ihan hyvällä alueellaki...
Kommentit (14)
miks ei ole suoraan voinut laittaa lähtöhinnaksi vaikka se 150 000, kun alle sen ei ees hyväksy?!
joten älä välitä myyjän kertomasta hinnasta. Mutta alle lähtöhinnan ei tietenkään voi tarjota, jos tarjouskauppakohde. Ja vertaile hintaa/m2 alueen muihin tarjolla oleviin asuntoihin. Minä ehkä kokeilisin kepillä jäätä ja tarjoaisin tonnin yli lähtöhinnan. Voithan sitten korottaa lisää, jos haluat todella asunnon.
miks ei ole suoraan voinut laittaa lähtöhinnaksi vaikka se 150 000, kun alle sen ei ees hyväksy?!
Vaikka siksi, että sillä ei ole kiirettä myydä asuntoa. Eli hänellä on varaa ja aikaa odottaa isompia tarjouksia. Puolen vuoden päästä tilanne voi hyvinkin olla eri.
joten älä välitä myyjän kertomasta hinnasta. Mutta alle lähtöhinnan ei tietenkään voi tarjota, jos tarjouskauppakohde. Ja vertaile hintaa/m2 alueen muihin tarjolla oleviin asuntoihin. Minä ehkä kokeilisin kepillä jäätä ja tarjoaisin tonnin yli lähtöhinnan. Voithan sitten korottaa lisää, jos haluat todella asunnon.
Mietin vaan, että nauraako ne meijät ihan pihalle :Dd ja just tässä vertailen näitä..
pyydettiin aikoinaan 330 000€, sanoin miehelle, että tarjotaan 305 000€ ja hän oli ihan "nolona", että eikai me nyt voida noin vähän tarjota. Se tarjottiin ja se hyväksyttiin samantien.
Tuo ei ollut tajouskauppakohde, mutta pointti oli se, että aina kannattaa lähteä sieltä mahd.matalalta liikkeelle, sillä koskaan ei tiedä, että millainen tilanne myyjällä oikeasti on. Näillä oli kiire saada rahaa, eivätkä ottaneet sitä riskiä, että emme lähtisikään enään tarjoamaan mitään.
Välittäjähän voi huijata teitä sanomalla tuon 150 000€, ihan just siks, että tahtoo tehdä nopeasti kaupat ;)
Mietin vaan, että nauraako ne meijät ihan pihalle :Dd ja just tässä vertailen näitä..
Älä tosiaan välittäjän puheista välitä. Ne puhuu mitä vain, jotta saisivat itselleen mahdollisimman korkean välityspalkkion. Kokemusta on. Voitte tarjota ihan mitä vain, kunhan se on yli tuon 139t.
Lähtöhinnan alle olevia tarjouksia todella harvoin hyväksytään ei juuri koskaan. Muutoinhan lähtöhinnalla ei olisi mitään virkaa
150 000 e tarjoavilla on varmasti ollut ehtoja, joihin myyjä ei ole suostunut. esim. asunnon nopea vapautuminen tms.
Pitääpä miehellä näyttää nämä teidän hyvät vastaukset! :D
Kiitos. -AP
Siellä pitäisi näkyä viimeisin tarjoussumma. Jos se on hylätty niin alle tuskin kannattaa tarjota.
Voi olla että joku on tarjonnut 150 tuhatta mutta siinä on ollut niin paljon ehtoja, eli siksi he eivät ole sitä hyväksyneet.
Mitä tahansa tarjoat ja kun mennään asioissa eteenpäin, et voi enää vähempää tarjota.
Eli mä itse aloittaisin 139 tuhannella ja välittäjän pitää viedä se asunnon omistajalle.
Jos sanoo ei riitä, sanotte heippa ja selvä. Kaikki tietää joulukuussa ei mitään tapahdu asuntokaupoissa.
Edellinen tarjoaja on voinut asettaa ehdoksi ties mitä remontteja ja muutoksia. Aloittakaa tuosta 140 000 ja jos ei myyjälle se kelpaa, voitte harkita asiaa uudelleen ja tarjota vaikka 145 000.
Minusta nuo tarjouskauppajutut vaikuttaa vedätykseltä. En itse tykkää siitä kaupantekotavasta lainkaan. Yritettiin ostaa tarjouskauppatonttia. No, kas kummaa, kun sitten oli tullut ihan sama tarjous kuin meidän, joltain toiselta. Nostammeko hintaa? Nostettiin. No mitse nyt sattui, ne tarjosi taas samaa. Vieläkö nostatte? Eli ihan vedätystä!
Emme tarjonneet enempää. Ja tontti oli vielä vuosi tuon jälkeen myynnissä. Tuttavamme yritti ostaa ok-taloa samalta välittäjältä. Samanlainen "tarjotkaa vielä vähän lisää"-herutus alkoi. Ja sitten saimme kuulla, että tekee näin kaikkien kohdalla.
Lopulta ostettiin itse asunto, jossa pyynti oli 295 000 euroa. Tarjosimme 250 000. Välittäjä oli vaikeana, ettei kehtaa viedä sitä tarjousta, ei se mene läpi. Mutta niin vaan kelpasi myyjälle tarjouksemme!
ilmoituksiin laitetaan edullinen hinta joka houkuttelee tarjoamaan. Seuraavaksi pyritään saamaan kilpailu efekti huutokauppa tyyliin. Hintaa siis yritetään korottaa korkeammaksi kuin normaalikaupalla saataisiin.
Olisi tehnyt mieli nauraa päin naamaa yhdelle välittäjällä joka ensin esitteli asuntoa ja selitti miten kannattaa tarjota yms. Seuraavaksi olisi halunnut ottaa meidän asuntomme myyntiin ja supitti, että kun laitetaan tarjouskauppa kohteeksi hän pystyy hilaamaan senkin hinnan korkeammaksi kuin normaalisti menisi kaupaksi. Kysymys siis kuuluu: kuka tässä voittaisi? vast: välittäjä. Kuluttajan olisin vain maksanut suuremmat välityspalkkiot ja korkeammat varainsiirtoverot ostetusta asunnosta. Ei kiinnostanut. Ostin ja myin sitten kämpät ilman välittäjiä.
Edellinen tarjoaja on voinut asettaa ehdoksi ties mitä remontteja ja muutoksia. Aloittakaa tuosta 140 000 ja jos ei myyjälle se kelpaa, voitte harkita asiaa uudelleen ja tarjota vaikka 145 000.
Minusta nuo tarjouskauppajutut vaikuttaa vedätykseltä. En itse tykkää siitä kaupantekotavasta lainkaan. Yritettiin ostaa tarjouskauppatonttia. No, kas kummaa, kun sitten oli tullut ihan sama tarjous kuin meidän, joltain toiselta. Nostammeko hintaa? Nostettiin. No mitse nyt sattui, ne tarjosi taas samaa. Vieläkö nostatte? Eli ihan vedätystä!
Emme tarjonneet enempää. Ja tontti oli vielä vuosi tuon jälkeen myynnissä. Tuttavamme yritti ostaa ok-taloa samalta välittäjältä. Samanlainen "tarjotkaa vielä vähän lisää"-herutus alkoi. Ja sitten saimme kuulla, että tekee näin kaikkien kohdalla.
Lopulta ostettiin itse asunto, jossa pyynti oli 295 000 euroa. Tarjosimme 250 000. Välittäjä oli vaikeana, ettei kehtaa viedä sitä tarjousta, ei se mene läpi. Mutta niin vaan kelpasi myyjälle tarjouksemme!
Varsinki tämmösiä ensi-asunnon ostajia :D
Jos se on tarjouskauppakohde, niin silloinhan tuo 139t on tosiaan lähtöhinta, ja siitä aletaan tarjota ISOMPAA summaa.