Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on synnytyslakki?

Vierailija
11.12.2012 |

miten auttaa synnytyksessä?

T: tietämätön

Kommentit (49)

Vierailija
22/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyslakit oli karvalakkien näköisiä, eri värisiä riippuen oliko tulossa tyttö vai poika. Miehien synnytyslakeissa on pupun korvat, jotta lapsi tulisi maailmaan joka on mahdollisimman lapsiystävällinen ja pehmeä. Täällä on iso kiista menossa siitä, että aiheuttaako nuo pupun korvat homoutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju pelasti päivän :D

Vierailija
24/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyslakit oli karvalakkien näköisiä, eri värisiä riippuen oliko tulossa tyttö vai poika. Miehien synnytyslakeissa on pupun korvat, jotta lapsi tulisi maailmaan joka on mahdollisimman lapsiystävällinen ja pehmeä. Täällä on iso kiista menossa siitä, että aiheuttaako nuo pupun korvat homoutta.

Ei ne homoutta aiheuta mutta joskus kylläkin liiallista hampaiden kasvua tulevalle pienokaiselle.

Vierailija
25/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin mallin mukaan. Tämä on ollut viimeinen steppi kohti täysin sukupuolineutraalia synnytystä.

Vierailija
26/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne homoutta aiheuta mutta joskus kylläkin liiallista hampaiden kasvua tulevalle pienokaiselle.

Meidänkin pojalla oli nököhampaat syntyessä, ja kolmiloikkaaja siitä tuli isona.

Vierailija
27/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee siitä, että mieskin on steriili, kun vauva saa alkunsa. Jos munasolu jo siinä vaiheessa altistuu pöpöille, mitään ei ole enää tehtävissä.

[/quote]

Vierailija
28/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee siitä, että mieskin on steriili, kun vauva saa alkunsa. Jos munasolu jo siinä vaiheessa altistuu pöpöille, mitään ei ole enää tehtävissä.

yleensä siitostapahtuman aikaan mies on nauttinut runsaasti alkoholia, joka steriloi pusseissa olevan siemenaineksen.

Vierailija
29/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuo synnytyslakki on ihan uusi juttu, vaikka mulla lapsi onkin. Vuonna 2009 synnytin Kotkassa, eikä ainakaan meille mitään lakkeja tarjoiltu. Ainoa, joka sai lakin, niin lapsi synnyttyään sen pipon...Niin, ja ei muistaakseni niillä ympärillä pyörivillä kätilöillä tai lääkärilläkään (, joka kävi tekemässä imukuppihommelit) ollut mitään hattuja päässään...

Vierailija
30/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuo synnytyslakki on ihan uusi juttu, vaikka mulla lapsi onkin. Vuonna 2009 synnytin Kotkassa, eikä ainakaan meille mitään lakkeja tarjoiltu. Ainoa, joka sai lakin, niin lapsi synnyttyään sen pipon...Niin, ja ei muistaakseni niillä ympärillä pyörivillä kätilöillä tai lääkärilläkään (, joka kävi tekemässä imukuppihommelit) ollut mitään hattuja päässään...

Mutta älä ristuksen nimessä vaan julkisesti kenellekään kerro ettei sulla ole ollut synnytyslakkia! Nykyään se voi johtaa ls-ilmoitukseen, on perusteltu huoli jos äiti ei ole sen vertaa huolehtinut vauvansa hyvinvoinnista että olisi hankkinut synnytyslakin vaikka omalla kustannuksellaan jos sairaala ei ole sitä tarjonnut! Se kyllä taatusti merkitty sun synnytyskertomukseen (käyttävät salaista koodia)...

Vierailija
31/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista, että mulla mitään synnytyslakkia olisi jorvissa ollut. Synnytin yli 4 vuotta sitten

Vierailija
32/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte kutsua itseänne äideiksi? Kuvottavaa.

Vierailija
33/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että ne ovat provoja! Tahtovat vain pelleillä vakavalla asialla. Mutta täytyy silti yhtyä; KUVOTTAVAA!

Vierailija
34/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että ne ovat provoja! Tahtovat vain pelleillä vakavalla asialla. Mutta täytyy silti yhtyä; KUVOTTAVAA!

Kerran 80-luvun lopulla maaseudulla (en halua mainita paikkakuntaa, mutta kaikki sieltäpäin kotoisin olevat tietävät kyllä kenestä nyt kirjoitan) synnytti ilman synnytyslakkia. Sanomattakin selvää että se oli NOLOA sille perheelle. Ei se ollut kokonaan sen äidin vika kun mies oli mennyt ottamaan sen synnytyslakin navettalakiksi juuri sinä iltana kun supistukset alkoivat. Ja koko ambulanssimatkan sairaalaan äiti oli itkenyt. Ja kätilö oli salissa katsonut pahasti.

Kyllä nevielä kuitenkin uskalsivat lapsia hankkia senkin jälkeen.

Vierailija
35/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 80-luvun lopulla maaseudulla (en halua mainita paikkakuntaa, mutta kaikki sieltäpäin kotoisin olevat tietävät kyllä kenestä nyt kirjoitan) synnytti ilman synnytyslakkia. Sanomattakin selvää että se oli NOLOA sille perheelle. Ei se ollut kokonaan sen äidin vika kun mies oli mennyt ottamaan sen synnytyslakin navettalakiksi juuri sinä iltana kun supistukset alkoivat. Ja koko ambulanssimatkan sairaalaan äiti oli itkenyt. Ja kätilö oli salissa katsonut pahasti.

Kyllä nevielä kuitenkin uskalsivat lapsia hankkia senkin jälkeen.

Vierailija
36/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on painanut jo vuosia tää mun synnytyslakkiepisodi, enkä ole siitä halunnut puhua edes läheisimmille ihmisille. Nyt kun tyttö alkaa olemaan siinä iässä, että kyselee jo kaikenlaista omasta lapsuudestaan aina vauva-aikoihin asti on mua alkanut oikeesti ahistamaan. Pelkään, että pian kysyy miksi vauvakirjassa ei ole synnäriltä kuvaa synnytyslakista, kun istukastakin kerran on.

Jouduin hirveetä vauhtia synnytyssaliin ja kun kätilö kääntyi hetkeksi pois yrjösin... ja suoraan synnytyslakkiin, kun luulin sen olevan sitä varten. En voinut tietää, koska missasin valmennuksessakin sen "synnytyksen henkilökohtaiset apuvälineet - hyvän elämän alku masuasukille" vai mikä se oli jakson. Kätilö sitten mulle tiuskaskin todella ärjynä, että tähän pitää sitoutua!!! Lapsi kerkes syntyä ennen kun sain uuden lakin.

Osastonhoitaja mulle sitten sanoi, että varhaisen puuttumisen osastolta joku sossu tulee puhumaan mun kanssa ja papereihin merkattiin tää mun sitoutumattomuus, perheneuvola reissujahan siitä tuli ja samoin ehkäisyneuvolaan käskivät mennä, ymmärrän kyllä.

Siitä asti oon pelännyt, että missä kaikessa tytön kehitys nyt viivästyy ja saako se selville kuinka kurja varhaislapsuus sillä on ollut. Muutetaan ihan nyt sitten muualle pois tästä sairaanhoitopiiristä, luulen että vauvakirjakin sitten "katoaa".

Ollaan myös pidetty toisenlaista lakkia miehellä, etten heti olis mokaamassa taas, pillereitäkään kun en voi syödä.

Vierailija
37/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimikoon tarinasi opetuksena muille ja koska olet huomioinut synnytyslakittomuuden tyttösi kasvuvaiheissa ja herkkyydellä häntä seurannut niin uskon että selviätte pienin vaurioin.

Ihan lisähuomautuksena ja lisävaroituksena muille, sain juuri viime viikolla tietää että lapseni koululuokkaan integroitu erityisoppilas on - aivan - synnytyslakiton ja ilmeisesti lapsen vanhemmat ovat olleet täysin välinpitämättömiä ko asian suhteen (kuten muutamat provotkin tässä ketjussa)! Koskahan tästäkin korrelaatiosta uskalletaan julkaista tutkimustuloksia!?!

Vierailija
38/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on painanut jo vuosia tää mun synnytyslakkiepisodi, enkä ole siitä halunnut puhua edes läheisimmille ihmisille. Nyt kun tyttö alkaa olemaan siinä iässä, että kyselee jo kaikenlaista omasta lapsuudestaan aina vauva-aikoihin asti on mua alkanut oikeesti ahistamaan. Pelkään, että pian kysyy miksi vauvakirjassa ei ole synnäriltä kuvaa synnytyslakista, kun istukastakin kerran on.

Jouduin hirveetä vauhtia synnytyssaliin ja kun kätilö kääntyi hetkeksi pois yrjösin... ja suoraan synnytyslakkiin, kun luulin sen olevan sitä varten. En voinut tietää, koska missasin valmennuksessakin sen "synnytyksen henkilökohtaiset apuvälineet - hyvän elämän alku masuasukille" vai mikä se oli jakson. Kätilö sitten mulle tiuskaskin todella ärjynä, että tähän pitää sitoutua!!! Lapsi kerkes syntyä ennen kun sain uuden lakin.

Osastonhoitaja mulle sitten sanoi, että varhaisen puuttumisen osastolta joku sossu tulee puhumaan mun kanssa ja papereihin merkattiin tää mun sitoutumattomuus, perheneuvola reissujahan siitä tuli ja samoin ehkäisyneuvolaan käskivät mennä, ymmärrän kyllä.

Siitä asti oon pelännyt, että missä kaikessa tytön kehitys nyt viivästyy ja saako se selville kuinka kurja varhaislapsuus sillä on ollut. Muutetaan ihan nyt sitten muualle pois tästä sairaanhoitopiiristä, luulen että vauvakirjakin sitten "katoaa".

Ollaan myös pidetty toisenlaista lakkia miehellä, etten heti olis mokaamassa taas, pillereitäkään kun en voi syödä.

En tosiaan osaa muuta sanoo sulle kun ISOT JAKSUHALIT

Vierailija
39/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsasin tuon sinun tarinasi ja laitoin pikana eräälle tulevalle teini-äidille, joka ei ole ottanut ollenkaan tosissaan tätä synnytyslakin tarpeellisuutta, ylimielisesti tokaisi vain minulle, että "kato kuule hikipinko kersojas mimmosii no life -tyyppejä niist on tullu sun synnytyspipoilla!" Ovat samanikäisiä serkuksia keskenään.

Tiesittehän, että synnytyslakkia voi anoa myös harkinnanvaraisena toimeentulotukena? Vähän kunnasta riippuen saa 100-150e, eihän se todella riitä, mutta oiva apu. Loputhan voi sitten pyytää vaikka seurakunnalta.

Vierailija
40/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

metoksen laitossynnytysmallistosta, koska ovat kestäviä, ja jonka kanssa on kiva harjoitella ennen synnytystä kotona, sillä sopii meidän muihin kromin värisiin sisustuselementteihin niin hyvin.

Synnytystä varten menin kuitenkin liimailemaan kukkasten ja pupujen kuvia siihen ja vasta myöhemmin luin tuoteselosteesta, ettei niin olisi saanut tehdä, koska jotkin jännitteet häviävät näin lakista pois. Eli menetin jälleenmyyntiarvon, mutta sen sijaan käytimme sitä kastemaljana ja sittemmin ollut salaattiastiana. Synnytyksen jälkeen jälkeiset kerättiin siihen ja saatiin fiilistellä niiden kanssa ennen luopumista, ovat kuvissakin kivemman näköisiä siinä lakissa.

Astia on kiva keskustelunavaaja vieraiden kanssa, tarjoan usein äidinmaitoon (mulla sitä riittää) tehtyjä sämpylöitä ja salaatin tarjoan siis tuosta teräksisestä synnytyslakista. Kiva idis kaikille mammoille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi