Mitä teen?
Olen ollut n. 4 kk töissä sellaisessa paikassa, joka saa minut ahdistumaan. Joka päivä, kun tiedän että jahas tänään taas 8h työpäivä, ahdistun niin että tekisi mieli jäädä kotiin eikä ikinä enää mennä sinne! Mutta kun en voi. Karenssi tulee, jos lopetan työt, työpaikkaa en voi vaihtaa, kun ei ole vapaita työpaikkoja, kouluunkaan en voi mennä, eikai tammikuussa pääse enää aloittamaan koulua..? Mitä siis teen?
Kommentit (3)
niitä jotain kouluja tammikuussakin alkaa...
ite olin aikoinani ihan onnettomassa työpaikassa ja 3 viikon jälkeen oli pakko päästä pois. Otin siis loparit ja karenssi paukahti päälle. Silloin se oli muistaakseni lyhyempi kuin nyt ja menin siksi aikaa puhelinmyyjäksi (mikä oli kivempaa kuin kyseinen työ!)
Ja 1½ kk:n päästä aloitin uudet opinnot, eli tammikuun alusta:)
Käypä läpi kaikki opiskelumahdollisuuset ja tietysti avoimet työpaikat.
Ja jos taloudellinen tilanne kestää niin ota karenssi, on se aika raskasta olla työpaikassa joka on täyttä tuskaa
Onnea etsintään!
- et oikein voi tehdä juuri nyt mitään muuta, kun vaan kestää.
Haet tietysti töitä koko ajan samalla, ikinä ei voi tietää, jos tärppääkin, ellei kokeile.
Tammikuussahan kai tulee jälkihaku opiskelupaikkoihin, jotka jääneet ilman opiskelijaa. mutta tietysti valikoima on rajallinen.
Onko mitään sellaista alaa, jota voisit opiskella oppisopimuksella? Nykyään sekin on kovin yleistä.
Uskon tietäväni, miltä susta tuntuu. Itse olin työpaikassa, joka ahdisti- tai ei se paikka, vaan työ. Mutta vaihtoehtoa ei ollut. Onneksi pääsin opiskelemaan alaa, josta todella pidän- olisi kamalaa jos nyt joutuisin palaamaan. En kestäisi, mieluummin jäisin vaikka palkatta kotiin. :(
Itse olen sitä mieltä, että työssä pitää viihtyä, uskon myös, että ihminen, joka viihtyy työssään, tekee työnsä paremmin, kuin sellainen, joka ei siitä pidä.
ihminen viettää kuitenkin suurimman osan ajastaan työpaikalla, jos jo pelkkä töihin meno ahdistaa, niin se vaikuttaa kaikkeen muuhunkin.
Ei raha ratkaise kaikkea
Olen vain niin väärällä alalla tai jotain.