Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran ottamisesta kun isovanhempi ja tytön paras kaveri allerginen

Vierailija
11.12.2012 |

Haluaisimme kovasti ottaa koiran ja sitä on harkittu jo vuoden ajan.

Kuitenkin yksi isovanhemmista on allerginen koirille ja tytön paras kaveri myös. Isovanhemmat asuvat vähän kauempana, ja vierailevat luonamme ehkä 1-2 parissa kuukaudessa.

Mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa? Miten paljon ottaisitte muiden allergioita huomioon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko mahdollista että tytön kaveri ei enää voi käydä teillä ja kannattaa selvittää tytön vanhemmilta voiko teidän tyttö käydä heillä.

Ja miettiä mihin lapsenne on valmis....

Vierailija
2/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt hyvänen aika samassa taloudessa asumattomien ihmisten allergioiden takia tarvi lemmikinottoa alkaa rajoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen itse allerginen, joten olen vähän huono vastaamaan tähän kysymykseen. Reilu vuosi asumista koiran kanssa saman katon alla, ja allergiaoireeni hävisivät. Siedätyshoitoa parhaimmillaan.

Jos olisin teidän tilanteessa, ottaisin koiran asiaa enempää ihmettelemättä.

Vierailija
4/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ottaisin niin rotu olisi Bison frise koska niistä ei lähde karvaa ja monet allergiset sietää tuota rotua.

Meillä on sellainen tilanne että perheen terve henkilö haluaisi koiran mutta emme tietenkään ota koska meillä on kaksi astmaatikkoa ja toisella heistä myös allergioita.

Saapa nähdä kun nuori muuttaa omilleen ottaako koiran vai ei.

Vierailija
5/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu luopumaan koiran hankinnasta muiden allergioiden takia :(. Toisaalta siskollani kissoja, joille isovanhempi myös allerginen, mutta pystyy hänen luonaan vierailemaan. Ehkä allergialääkkeet auttavat vierailujen aikana? Vai auttavatko?

Vierailija
6/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirille allerginen, käy meillä juurikin lääkkeiden voimalla. On allerginen myös kaikille mahdollisille pölyille, joten syö niitä lääkkeitä muutenkin koko ajan. Tykkää meidän koirasta, eikä osaa olla silittelemättä sitä, jonka johdosta hänellä rupeaa aina silmiä kutittamaan lääkkeistä huolimatta.

Vierailija
7/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tästä syystä kävimme vain harvoin niiden sukulaisten luona kylässä, missä oli kissoja. Ja yökyläilyt eivät onnistuneet lainkaan, edes lääkkeiden voimalla.

Itse miettisin, miten koiran ottaminen vaikuttaa lapsen ja tämän parhaan ystävän suhteeseen. Pitääkö kyläilyt tai ainakin yökyläilyt lopettaa kokonaan? Ja sitten on vaan punnittava, kumpaa arvostaa enemmän, koiraa vai ystävää.

Vierailija
8/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin, miten koiran ottaminen vaikuttaa lapsen ja tämän parhaan ystävän suhteeseen. Pitääkö kyläilyt tai ainakin yökyläilyt lopettaa kokonaan? Ja sitten on vaan punnittava, kumpaa arvostaa enemmän, koiraa vai ystävää.

jos se lapsi on tosi pahasti allerginen, eikä hänellä ole lääkkeitä, voi olla tosiaan että kyläilyt ap:n kotona on lopetettava, mutta ei tämä ystävyyden loppumista sentään tarkoita. Voihan sitä tavata muualla kuin ap:n luona.

Vierailija
9/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen parhaan kaverin kanssa vierailut on lopetettu lähes kokonaan. Tyttö asuu naapurissa, mutta koirasta lähtee niin paljon hilsettä, että en halua tyttöä edes meille kovin pitkäksi aikaa. Heillä vierailut olen kieltänyt, koska tyttäreni astama pahenee.

Vierailija
10/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan lapsen kaverin takia. Kaveri voi koska tahansa muuttaa pois, kavereita tulee ja menee viimeistään kouluiässä kun lapset eivät välttämättä ole samalla luokalla tai edes koulussa.

Mutta mikä estää juttelemasta isovanhempien ja kaverin vanhempien kanssa. Onko allergia paha, miten se oirehtii?

Itselläni on eläinallergia ja lievä astma, sen takia meille ei hankita koiraa tai kissaa. Kykenen olemaan päivän, parikin samassa huushollissa koiran/kissan kanssa, mutta sitten astmaoireet pahenevat.Mutta pienjyrsijöitä on, koska ne pysyvät lasten huoneissa häkeissä ja ovat sen verran lyhytikäisiä, että oireiden puhkeaminen ei ehtisi aiheuttaa isoja ongelmia.

Joten allergiaakin on kovin monenlaista ja monella tavalla oirehtivaa.

Vierailija
11/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissalle, niin etten voi esim. yöpyä kissaperheessä. Kyläillä voin, kun on siivottu kunnolla ennen eikä ole kovin ahtaat tilat.

Olisin kyllä aika ihmeissäni, jos lastemme perheisiin otettaisiin kissa!

Selvitä ainakin, miten vaikea isovanhemman allergia on. Villakoiran sukuiset rodut eivät hilseile niin paljoa kuin monet muut, joten lievemmin allergiset eivät saa niistä oireita.

Vierailija
12/12 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni paras kaveri olisi pahasti allerginen. Kaverit menee kyllä koiran edelle tuossa tapauksessa. Ja jos isovanhempikin on ja ajattelitte kuitenkin olla yhteyksissä, niin harkitsisin todella.

Koiran voi hankkia myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan