Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus+mielenterveysongelmat+lastensuojelu

Vierailija
10.12.2012 |

Olen varmaan vainoharhainen mutten saa tätä nyt päästäni. Olen raskaana, kävin pari kk ennen raskautta terveyskeskuslääkärillä unettomuuden takia. Sain melatoniinia unettomuuteen. Minulla on tätä ennen takana psykiatrian polin asiakkuus ja 5 vuoden takaa osastojakso jossa oli epäilynä bibo. Tämä bibo diagnoosi kulkee vieläkin ainakin terveyskeskuksen papereissa kun se kerran sinne 5v sitten tuli. Lääkkeitä en siihen syö eikä oireita ole ollut vuosiin.

No mutta peloni on että neuvola näkee (niinkuin näkeekin) nuo terkkarin tiedot 2007 vuoden osastojaksosta ja lääkityksestä joka syksyllä määrättiin ja ne lääkitykset mitä vuosia sitten olen syönyt ja joudun johonkin lastensuojeluseurantaan ja lapsi otetaan huostaan laitokselta :( ja joo olen lukenut liikaa näitä turha huostaanotto juttuja tiedän mutta pelottaa silti.

Onko vanhat mt-ongelmat ja parin kk takainen unettomuus joku peruste raskauden tarkemmalle seurannalle ja synnärillä lastensuojeluilmotuksen tekoon tms?

En ekassa neuvolassa kertonut mitään, jätin psyykeongelmat kohdan tyhjäksi..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuetaan neuvolassa enemmän. Ehkä.

Vierailija
2/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain epäilyjä tulisi, niistä kerrottaisiin sinulle raskausaikana. Sitten tilanteen niin vaatiessa laadittaisiin jonkinlainen suunnitelma. Mahdollisesti perhetyöntekijä käymään kotona säännöllisesti. Mutta ellei mitään syytä huoleen ole, ei tapahdu mitään. Kukaan ei voi noin vaan yhtäkkiä viedä sinulta lasta. Huostaanotto on pitkällinen prosessi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli! Mulle iski masennus ja unettomuus raskausaikana, eikä perheemme ole tänä päivänäkään lastensuojelun seurannassa. Rohkeasti vaan kerrot historiasi neuvolassa, todennäköisesti sinulle järkkääntyy mahdollisuus tarvittaessa päästä juttelemaan ammattilaisen kanssa asioista ennaltaehkäisevästi. Nämä mielenterveysjutut on ihan arkipäivää nykyisin. Tsemppia! :)

Vierailija
4/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin vakuuttaa neuvolalle että mitään syytä huoleen ei ole? (kun ei tosiaan ole). Unettomuuskin on korjaantunut.. Vielä siis ei ole mitään kyselyä tullut mutta pelkään että tulee :(

Vierailija
5/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin vakuuttaa neuvolalle että mitään syytä huoleen ei ole? (kun ei tosiaan ole). Unettomuuskin on korjaantunut.. Vielä siis ei ole mitään kyselyä tullut mutta pelkään että tulee :(

hei!

Ei sun tarvii vakuutella mitään! Kerrot mikä on tilanne. Sellaiset jotka ei tunnista ongelmiaan tai halua apua on huolestuttavia asiakkaita, ei sellaiset, jotka on aktiivisesti hakeneet apua ja hoitoa.

Tsemppiä! Neuvola on sua varten, ota kaikki irti! :)

Vierailija
6/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko kuitenkin odottaa jos ne saavat itse selville vai olenko jo huonossa valossa siinä vaiheessa, jos en itse ole kertonut historiaani?

Kiitos asiallisista ja rauhottavista vastauksista, pulssikin jo vähän tasottui :)

Vierailija
7/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaavat satoja perheitä vuosittain. On perheitä, joissa on oikeasti ongelmia, ja ammattitaitoinen th kyllä tajuaa, ettei sinun taustasi ole mikään ongelma. Todennäköisesti sieltä tarjotaan lisätukea raskausaikaan ja vauvan synnyttyä, ettei esimerkiksi yliväsymys aiheuta sinulle oireita lapsen synnyttyä.

Vierailija
8/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko kuitenkin odottaa jos ne saavat itse selville vai olenko jo huonossa valossa siinä vaiheessa, jos en itse ole kertonut historiaani?

Kiitos asiallisista ja rauhottavista vastauksista, pulssikin jo vähän tasottui :)

Ehdotan että kerrot ihan itse. Ei noi ole kellekään helppoja asioita tilittää, joten vaikka olisivatkin lukeneet jostain jotain, niin ei haittaa, jos nyt vasta avaudut. Kerro vaan historiasi ja nykytilanne rohkeasti. Veikkaat, että sulle järjestyy halutettasi turvaverkko, siis joku paikka mihin mennä keskustelemaan, jos siltä tuntuu.

Mulla siis oli masennushistoriaa, raskausaikana unettomuutta ym. ja synnytyksenjälkeisen masennuksen poikastakin. Ikinä en asiatonta kohtelua saanut sen vuoksi neuvolasta, eikä mitään kyttäystä tapahtunut. Niiden tavoite siellä on, että sinä pysyt kunnossa, ota apu vastaan :)

Vierailija
9/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihan sulla nyt tossa ole mitaan ihmeita kuitenkaan, nauti raskaudestasi !! ise en edes tekisi mitaan numeroa koko hommasta ellei sulle tule mitaan oireita etta tartteisit apua unettomuuteen tms.

Vierailija
10/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten puhu vain reippaasti ja avoimesti jos kysyvät asiasta. Ei sun tartte ottaa sitä esiin jos katsovat että ei ole tarpeen puhua menneistä.

Vierailija
11/11 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mielenterveysongelmani. Tukea olen saanut, eikä ikinä ole edes vihjattu sinnepäin, että kykyjäni toimia äitinä olisi kyseenalaistettu. Lapsilla tosin on aina ollut kaikki hyvin, joten ei ole ollut aihettakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan