Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähihoitajille satavarmasti töitä?!? Jos on valmis

Vierailija
10.12.2012 |

tekemään mitä tahansa koulutusta vastaavaa työtä?

Mietin tässä alanvaihtoa, olen yliopistokoulutuksen saanut reilu kolmekymppinen, jolla ei ole mitään toivoa omalle alalle työllistymisessä.

Nyt haluan siis töihin (sen koulutuksen jälkeen:)), ja ala sopii kyllä minulle mainiosti! Tykkään niin lapsista, nuorista ja vanhuksista. Enkä pelkää fyysistäkään työtä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu aika paljon siitä missä asut. Valmistun kohta sairaanhoitajaksi ja eikä työtä ole tiedossa ainakaan tämän vuoden puolella..toivottavasti ensi vuosi toisi töitä tullessaa.

Vierailija
2/20 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin loppukesästä lähihoitajaksi ja olen ollut työttömänä tähän asti. Päivän pätkiä vuokratyöfirman kautta vain, ja niistäkään ei mitään irti saa, kun aina on uusi paikka eikä mitään osaa kunnolla niissä tehdä, ei tunne asiakkaita eikä työntekijöitä. Avoimia hakemuksia olen lähetellyt, pelkkää ei-oota tullut takaisin, jos sitäkään. Avoimiin paikkoihin olen hakenut, mutta ei tärppää. Kunnan työpaikkoja ei saa, koska entisiäkin irtisanotaan. Moniosaaja olen, kaupallisen alan tutkinto on suoritettu ja parin vuosikymmenen työkokemus takana, mutta en työllisty kaupalliselle enkä sote-alalle ihan oma-aloitteisista yrityksistä huolimatta.

Ja asun hieman Pohjois-Savosta pohjoiseen päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin loppukesästä lähihoitajaksi ja olen ollut työttömänä tähän asti. Päivän pätkiä vuokratyöfirman kautta vain, ja niistäkään ei mitään irti saa, kun aina on uusi paikka eikä mitään osaa kunnolla niissä tehdä, ei tunne asiakkaita eikä työntekijöitä. Avoimia hakemuksia olen lähetellyt, pelkkää ei-oota tullut takaisin, jos sitäkään. Avoimiin paikkoihin olen hakenut, mutta ei tärppää. Kunnan työpaikkoja ei saa, koska entisiäkin irtisanotaan. Moniosaaja olen, kaupallisen alan tutkinto on suoritettu ja parin vuosikymmenen työkokemus takana, mutta en työllisty kaupalliselle enkä sote-alalle ihan oma-aloitteisista yrityksistä huolimatta.

Ja asun hieman Pohjois-Savosta pohjoiseen päin.

Muuta etelämmäs. Työpaikkoja on valittavaksi asti.

Vierailija
4/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea oppisoppimuskoulutukseen eli saat palkkaa opiskeluajastasi ja voit jatkaa samassa paikassa töitä. Koulutus oppisopimuksella kestää 2,5 v.

Vierailija
5/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti koulun loputtua seuraavana päivänä oli eka työvuoro, enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Työskentelen vanhuspuolella. Viime huhtikuussa sain vakipaikan ja tammikuussa aloitan sh-opinnot työn ohessa. Mene kouluun!! Jatko-opiskella voit myöhemmin lisää.

Vierailija
6/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin joistain paikoista ihan kivasti saa niitä vakipaikkojakin!

Itse menin töihin suht pienen kunnan kotihoitoon ja jo puolen vuoden sijaisuuden jälkeen minut ja 3 muuta lähihoitajaa vakinaistettiin. Ei tarvinnut edes haastattelussa käydä.

Hoitajista alkaa olemaan niin kova pula, että kyllä näitä vakinaistamisiakin tulee olemaan jatkossa enemmän.

Vierailija
7/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh-koulutukseen, mutta en ole päässyt. Asun keski-suomessa, ja täällä opiskelupaikat(kin) ovat kiven alla. Ajattelin että myöhemmin voisin sit kouluttautua sairaanhoitajaksi, työn ohella..

Kiitos vastauksista! :)

ap

Vierailija
8/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh-koulutukseen, mutta en ole päässyt. Asun keski-suomessa, ja täällä opiskelupaikat(kin) ovat kiven alla. Ajattelin että myöhemmin voisin sit kouluttautua sairaanhoitajaksi, työn ohella..

Kiitos vastauksista! :)

ap

Aloitat lähärikoulun, mutta haet sinne AMKiin nyt keväällä heti uudelleen ja jatkat siellä. Kesän teetkin jo alan hommia.

Vierailija
9/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin saa vakipaikan todella helposti. Sen kuin valitsee mihin haluaa mennä. Muualla voi sitten toki olla hankalampaa saada vakipaikka. Esim. vuosi sitten irtisanoin itseni viiden vuoden jälkeen vakituisesta työsuhteestani. Tuon jälkeen hain kolmesta paikasta töitä ja kaikista niistä olisin saanut vakipaikan.

Vierailija
10/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itse työvoimakoulutuksessa lähihoitajaksi ja teen samalla keikkaa kahteen eri paikkaan. Töitä saan tehdä ihan niin paljon kun jaksan ja ensimmäisestä paikasta soitettiin töihin kun koulua oli takana alle 2kk.

Lähinnä ainakin täälläpäin se menee niin että saa suunnilleen ilmoittaa että ajattelin muuten tulla teille töihin niin sanotaan että selvä, koska aloitat? :D

Vierailija
11/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän kokemuksia, kiitos niistä!

ap:)

Vierailija
12/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähärille/sh:lle?

Vierailija
13/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että pääkaupunkiseudulla on ns. pienet piirit joten mikäli olet mokaillut työssäsi, joudut nopeasti mustalle listalle ja työllistyminen on todella hankalaa. Lisäksi edellisille työnantajille myös soitetaan ja tarkistetaan tiedot työpaikkaa hakiessasi. Alalla tiukentuneet seurannat työntekijöiden suhteen.

Vierailija
14/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että pääkaupunkiseudulla on ns. pienet piirit joten mikäli olet mokaillut työssäsi, joudut nopeasti mustalle listalle ja työllistyminen on todella hankalaa. Lisäksi edellisille työnantajille myös soitetaan ja tarkistetaan tiedot työpaikkaa hakiessasi. Alalla tiukentuneet seurannat työntekijöiden suhteen.

Vierailija
15/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla paljon paremmat työllistymisnäkymät, parempi palkka, haastavammat ja vastuulliemmat hommat jne. Sinun pohjakoulutuksella (yo?) koulutus on yhtä pitkä kuin lähäriksi.

T: FM ja sairaanhoitaja (AMK)

Yo pohjakoulutuksena lyhentää toisen asteen tutkintoa (kolmesta kahteen vuoteen), muttei AMK-tutkintoa, koska se vaatii jo itsessään toisen asteen tutkinnon pohjalle ja valtaosa opiskelijoista on lukiotaustaisia. AMK:n yleisaineista lukiotausta EI vapauta.

Ihme "tietoa" muka ammattilaiselta.

Vierailija
16/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla paljon paremmat työllistymisnäkymät, parempi palkka, haastavammat ja vastuulliemmat hommat jne. Sinun pohjakoulutuksella (yo?) koulutus on yhtä pitkä kuin lähäriksi.

Yo pohjakoulutuksena lyhentää toisen asteen tutkintoa (kolmesta kahteen vuoteen), muttei AMK-tutkintoa, koska se vaatii jo itsessään toisen asteen tutkinnon pohjalle ja valtaosa opiskelijoista on lukiotaustaisia. AMK:n yleisaineista lukiotausta EI vapauta.

Ihme "tietoa" muka ammattilaiselta.

Eli korkeakoulussa saa hyväksi luettua aikaisempia korkeakouluopintoja, riippuu tietenkin paljon mitä on samoja, esim. virkamieruotsi, matikka tms? ehkä korvautuisi? Lukion opintoja voi sitten korvata perustasolla, eli siinä lähihoitajakoulutuksessa. Kyllä minäkin suosittelen sitä sairaanhoitajaa, jos mahdollista. Katsele pienempiä amk-paikkakuntia, voisi löytyä aikuisopiskelijalle monimuotonakin ehkä? www.koulutusnetti.fi

Vierailija
17/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta on suurin pätkätyöllistäjä missä tahansa eikä kokenutkaan lähäri saa välttämättä vakituista paikkaa, vaan viikkoja siellä ja toisia täällä.

Vierailija
18/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia.. pätkätöitä toisen perään,vaikka miten työhakemuksia lähettelet :(

T: Lähihoitaja pätkätyössä

Vierailija
19/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia on, että on edes jotain työtä! Vaikka varmaan mielipide muuttuu sen kymmenennen pätkätyövuoden jälkeen..:)

Mutta siis, mut on valittu aikuiskoulutukseen opiskelemaan lähihoitajaksi. Tässä mietin, että otanko paikan vastaan, kun haluan sitten olla ihan varma että saan töitä!

ap

Vierailija
20/20 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme