***Truplien <Sunnuntai>**
Kommentit (34)
Kun mä en sitten malta vaan alistua siihen tosiasiaan, että en pysty/ en jaksa/ en voi... Pakko oli sinne pikkujouluihinkin lähteä ja hampaat irvessä koitin iloisesti seurustella, vaikka olo oli mikä oli...
Nekku
Kiva lukea, että työpaikka on noin mukava!
Lottis
Kohtalokumppani täällä hei... Selän takia nousin kuudelta, en pystynyt enää makaamaan. Istuminen ei oo mulle niin pahasta.
Mirulii
Voi hermonpäreet sen teidän koiran kans! Mullakin kilahtais... Oisko se allerginen jollekkin vakisapuskalleen, kuivamuonalle tjt?
Mariposa
Mä oikein nautin mennä esittämään " tosinaista" johonkin autohuoltamoon :D " Voisitteks te kiltiti sedät nyt vaihtaa nää tuulilasinpyyhkimet tai siis nää lätkyttimet, jotka tässä nyt yleensä sateella heiluu" :DDD
Axe
Ois niin ihana kuulla sun työmaalta tarinoita, mutta ymmärränhän toki, ettet voi missään nimessä niitä jaaritella. Mutta kyllä moneen päivään varmasti mahtuu koskettavia tapahtumia!
Lasten suunnalta alkaa kuulua aamupala-tilauksia, eli ei kun passaamaan!
Serppu
Iltavuoroon pitäis lähteä. Yllättävän hyvällä mielellä olen nyt ollut harjoittelun suhteen:)
A kp7 (lämmöt laskeneet takaisin, hyvä!)
En käsitä miten nukun nykyään vähiintään 10 tuntia yössä. Menee päivä pilalle. :( Mies tuli aamulla töistä ja nyt sille pitäs alkaa tekemään ruokaa kohta puolin kun parin tunnin päästä menee taas töihin. Näin se aika kuluu mullakin kun yks käväsee vaan sen 6 tuntia nukkumassa ja taas töihin... :(
AXE: Sori, mulla on menny ihan ohi et missä nyt oot harjottelussa? Vitsi mun ois kans pitäny alkaa mittaileen lämpöjä, kun en raski niitä tikkuja ostella.
MIITSU: Ite muistan kyllä et niissä sun hommissa meni yövuorot viikonloppusin mukavan nopeaa. Kaiken maailman hullujen ansioista. ;D Mukavaa kylästelypäivää!
SERPPU: Jahas, juhlimassa käyty? Eihän sitä aina ihminen usko edes itteään, varsinkaan tollasissa asioissa. Yllättävän raskasta se juhliminenkin kuiten on. Juu seuraavan kerran meenkin oikein kunnon naisenergialla noihin ukkojen kauppoihin ym.. ;D
Näin yöllä unta et meille tuli vauva. En kyl muista sitä synnyttäneeni tms mut olin niin ilonen.. ja heti menin kauppaan ostamaan kaikkea tarpeellista. Kaupan vauvatavara hyllyssä olikin sitten akvaariokaloja. ;D
Juu mies on edelleen ihan varma et olen raskaana, mitä muutakaan voisin olla kun ollaan ässätty joka päivä ainakin kerran ja ilman ehkäsyä. No minä en ois siitä niinkään varma. Ei ole yhtään sellanen olo. :) Ja toivonkin että en ole,mies ei kovin innostuneelta kuulosta kun se aiheesta puhuu..
Nytpä lopetan jaarittelut ja lähden laittamaan hirvenlihan uuniin ja piparkakkutalon kaavoja pitäs alkaa suunnittelemaan.. ja kaikkea kivoja koristelujuttuja. Ihanaaaaaaaaaaaa. ;)
Täällä istun aivan silmät ristissä. Oltiin eilen pikkujouluissa ja kotona sitten klo 04 pintaan... Eipä ole tällaisen raskautetun naisen hommaa se! Nyt on ihan höntti olo:-0
Muutama oli kysellyt siitä mun sairaalassa olosta. Eli en vielä tiedä kuinka kauan joudun siellä olemaan, mutta kun katselin tuossa kuopuksen ajoilta almanakkaa niin silloin olen ollut noin viikon kun nämä lääkitykset aloitettiin. Kaikki tietysti riippuu vauvan voinnista ja siitä kuinka lääkitykset alkavat tehoamaan. Toivottavasti en kuitenkaan nyt kovin pitkään joudu olemaan... siellä kun on niiiiiiiin tylsää maata:-0
Kovasti lasken ja tarkkailen vauvan liikkeitä, koska hepatoosi voi siis aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta, jonka äiti siis voi huomata vain vähenevistä liikkeistä:( Onneksi Allu ollut aika liikkuvainen ainakin nyt:)
Mukavaa sunnuntaita truplat:)
Talvikki ja Alluska
kyllä sieppaa: olin sitten laittanu kellon herättää 12.30 et keretää sinne anoppilaa syömään kun ruoka ois klo 13... eilen ei sitten millään sopinut myöhempi aika anopille... (kun miehen veljellä&tyttöystävällä jo nälkä silloin) Noh tänään olivat päättäneet lähtäkin käymään jossakin kyläpaikassa ja ruoka ois klo 16.... No niin just... kenen pillin tahtiin tässä taas marssitaan... tekis oikeesti mieli jättää koko keikka väliin tai mennä paikalle klo 17... Noh tää menee syömään nyt sitten jotakin että jaksaa sinne iltaan ootella....
Serppu&Talvikki on olleet oikein bilettämässä :) huh raskaana ollessa varmaan 1000 kertaa kauheempaa ku selvinpäin tarttee katella menoa....
Lepopäivää sitten tänään teille!
Mariposa: ainiin sä olit ollu samoissa hommissa :) Joo ja aletaan ihan pokalla kiusaamaan niitä korjaamo ukkoja (mä tosin teen sitä satunnaisesti nytkin) tosin nykyisissä liikkeissä ollaan jo niin tuttuja asiakkaita (kiitos miehen) ettei mee enää ihan täydestä etten mitään tietäs!!!
Jep mutta tän kummenmin kommentoimatta! sunnuntaita vaan edelleen....
Taidan aloittaa viestini aina samalla lauseella, mutta pakko taas todeta kuinka nopeaan aika kuluukaan... Tuntuu että päivässä on tunteja ihan liian vähän... Eilinen päivä meni yhdessä hujauksessa, kun tein joululaatikoita. Yllättävän kauan siinä taas meni, mutta eipä se haittaa, koska mä tykkään tollaisesta puuhailusta:) Nyt on sitten yllin kyllin lanttu- ja porkkanalaatikoita paistovalmiina jouluksi! Illalla olin sitten ihan poikki - en jaksanut tulla edes koneelle.
Tälle päivälle olen aloittanut valokuvaurakan. Laitan meidän Mallorcan matkakuvat albumiin. Vie tosi kauan aikaa, kun nuo kuvat haluan nimenomaan liimata ja kirjoitella kaikkia juttuja sivuille kuvien viereen. En missään nimessä saa hommaa tänään valmiiksi, sillä kuvia on about 300 :D Mutta en valita, sillä itsepä tämän homman haluan tehdä. Ja eihän tässä mikään kiire ole.
TALVIKILLE jo tässä vaiheessa onnea sairaalareissua varten mikäli en enää myöhemmin muista toivotella :)
Ja toivotaan MARIPOSA, että miehesi olisi oikeassa ja pieni masuasukki olisi masuusi muuttanut!
Missäs kummassa se EMMASANNA oikein luuraa? En ole ihan joka päivä ehtinyt pinoja lukemaan, joten onkos Emmasanna jo ilmoittanut olemassaolostaan?? En ole minä ainakaan huomannut - tai sitten multa on mennyt totaalisen ohi koko jutska.
Mukavaa sunnuntaita kaikille. Nyt menen päiväkahvin keittoon ja sitten palaan valokuvaurakan ääreen...blaah! Palailen taas asiaan kun tarviin tauon ;)
Tulin kurkkaamaan hommien välissä palstan meininkiä... mutta kovin on hiljaista :0 Menen siis jatkamaan valokuvahommaa. Hellurei!
Se EMMASANNA vois ihan oikeesti tulla jo ilmottelemaan itestään - jos siis on vaan vaavin tuoksua nuuhkuttelemassa, eikä mitään sen vakavampaa ;)
Me tässä tytön kanssa suunnitellaan piparkakkua taloa :D Niin kun Mariposakin :)
Käykääs kattoo miten upeita luomuksia täältä löyty: http://www2.s-kanava.net/ruokamaailma/piparkakku_kilpailu.htm
Meinasin tehä yhden sellasen isomman, ihan talon mallisen. Ja tytön huoneeseen joku oma kiva hökkeli, ehkä otan vähän mallia tuolta linkistä löytyvästä " Hiirien kengästä" .
Eli ei kun kauppaan! Meinasin tehä taikinan ite, joten sitä saakin varmaan olla aikas paljon (teen toisen taikinan huomenna). Joo, saa nähä saahaanko me mitään aikaseks ;)
Kyllä on tänään väsyttänyt. Vaikka poju antoi meidän ehkä elmänsä ensimmäistä kertaa nukkua tänään puoli yhdeksään aamulla. Ennen töihin tuloa käytiin anoppilassa syömässä poronkäristystä ja savukalaa. Kyllä olikin hyvää. Eivät onneksi olleet millänsäkkään vaikka saivatkin tästä raskaudesta tietää kiertoteitse. Naureskelivat vaan.
Töissä on taas mukavan rauhallista. Huomenna onkin sitten melkosen kiirus päivä tiedossa. Onneksi sen jälkeen enää 2 yövuoroa ja sitten alkas loma. Ihanaa. Maltan tuskin odottaa.
Neiti: Oikein hyvää ristiäispäivää!!! Innolla jo odottelen kuvia.
Axe: Tänään muuten paukahti mieleen, et taisit joku päivä kysellä, et millon mun eka neuvola on. Enkä tainnut edes vastata. Sorry. Elikäs ekassa neuvolassa kävin jo muutama viikko sitten. Seuraavan kerran menen jouluviikolla. Silloin on sitten lääkärineuvola. Ultarahan täällä tehdään vaan keskiraskaudessa. Enkä nyt sitten ole yksityisellä käynyt, kun sain nuo sydänäänetkin kuulumaan. Se riittää todisteeksi mulle että siellä elämää on.
Mariposa: Täällä kanssa sormet ja varpaat pystyssä, et olisit raskaana. Varsin todennäköistähän tuo on, kun niin ahkeraan olette puuhailleet. Ja kyllä se mies varmasti siihen vauva-ajatukseen kasvaa vaikka se nyt tulostaan ilmoittaisikin.
Miitsu: Voi kökkö, että jouduit turhaan herämään noin aikasin. Nyt kun oot kerotnut anopistasi ja miehen veljen lapsesta ja siitä hössötyksesta, niin ymmärrän toissalta miestäsi meiksei hän ihan vielä halua kertoa asiasta. Vaikka kivahan se on, että isovanhemmat on aidosti innostuneita tulevasta jälkipolvesta.
piipaa: Teillähän asustelee vallan suloisia tonttuja :D
Voi emmsanna kunpa tulisit nyt kertomaan että teillä on kaikki hyvin. Alkaa jo pikkuhiljaa huolestuttamaan tää hiljaisuus sieltä suunnalta.
Ja toivottavasti Marieela perheineen on selvinnyt maaseutureissusta kunnialla kotiin.
mirulii 10+3
Tuolta samalta sivulta sain minäki idean siihen piparkakkutaloon!:) Se kolmonen oli mun mielestä ihana, sitä siis alan ihan just kokeileen..Saa nähdä mitä tulee... Laitetaas sit postiin kuvat ku on saatu valmiiks, eikös? ;D
Juu EMMASANNA vois käydä vaik ihan pikaseen ilmottaan et mikä on tilanne, alkaa jo pikkuhiljaa huolestuttaan kun ei ole kohta kahteen viikkoon kuulunut.....
Just sitä samaa aattelin itekkin kokeilla tehdä :D Saas nähä onnistuuko, on niin monimutkanen..! Laitetaan sit toki kuvat - hauska nähdä tuleeko niistä yhtään samallaiset :)
Teetkö ite taikinan? Entäs osaatko sanoo (tai joku muu!) miten tehään tollasta paksumpaa kuorrutusta. Muistaakseen siitä perus tomusokeri-kanamunan valkuainen -kuorrutuksesta tulee aika löysää! Sillä tuskin saa noin kauniisti, kun mitä siinä kolmosessa on :O
Yritin jo googlella ettiä sellasta ohjetta (jos sitä etes on), mut ei tuottanut tulosta..
kaikki meni ihan ok, eikä vieraatkaan pyörtyneet nimen kuullessaan. olen aika katkipoikkiRikki ja Nealta jäi päikyt välistä joten väsyjä ollaan koko poppoo.
Huomenna naisten kans risteilylle! Jee, irtiottoa :D :D :D
Niin ja suprise, siellä on sähkärissä ristiäiskuvia jo!!! Mä näytän ihan kamalalta joten älkää mua katsoko..
T:Neiti21 kera Nean ja Minjan
Mutta ite talo on vielä tekemättä...tai rakentamatta. Pitääköhän oottaa miestä, sehän se on tämän meidänkin talon rakentanu. ;)
NEKKU: kaupan taikinasta teen, en jaksanu alkaa ite tekemään sitä. Joko sait jotain aikaseksi? Meinasin eka tehdä tomusokerista ite sen koristelu-jutun, mutta ostin sit senkin valmiina. Se on aika paksua, kädet on ihan muusina kun sitä pitää puristaa niin kovaa..
NEITI: Ihania kuvia taas. Ihan hehkeeltä näytitte koko perhe! =) Ja kiva et ristiäiset meni hyvin.
Ei se auta kun mennä jatkamaan.. vähän kyllä epäilyttää mitä siitä tulee mut enää en luovuta.
Ei aivan onnistunu talon kasaaminen, kun yksi seinä jäi kokonaan tekemättä! Eikä taikinaa tietty ole enää.. Hip hei! ;)
*Taputtaa Neitiä olalle* nyt on sitten ristiäis-urakka takana, hyvä hyvä! Olet irtiotan todella ansainnut!! Nuokastejuhlat ovat äidille aina rankkoja päiviä kun pitää hoitaa tarjoilujärjestelyt, lapset ja itsensä juhlakuntoon, seurustella ja hymyillä ja kestää liikutusta, ettei vallan vollottaisi.... ja, ja :o)
Minäkin pistin masusta puhelimella otetun otoksen esille. Ei sen nyt kauheen laadukas kuva taas ole, mutta helpompi poseerata kun tietää ettei joka näppy näy :D
Jatkan eilistä tuskailua, en oo tänään muuta tehnykkään..
Mä oon tänään tuhlannu kolme ovistestiä joista yhden jopa puolitin.. Eikä mitään. No aamulla melko paksu viiva, mut ei plussa. Kaikki muut ovisoireet on kyllä olleet aivan selkeet ja nyt se on sitten 99% varmuudella menny. Huomenaamulla se sitten varmstuu, kun mittaan lämmön. Mä en vaan tajua voiko ilman oikeeta ovulaatiota olla niin selvät kaikki muut oireet vai mitä ihme hämyjä tää mun vanha ruostunu kroppa mulle tekee..
Mä alan pikkuhiljaa luovuttaa jo koko touhusta, ens kierron ukkokin on taas töissä. Ehkä mun pitää uskoa madame mammaan. =(
Sori tää valitusvirsi.
Talvikki! Ihanaa, että Allu jaksaa reippailla masussa, pääset hiukan vähemmällä murehtimisella varmaan!
Miitsu! aika ikävä veto anopilta. Mä oisin varmaan **ttuuntunu niin, että oisin jättäny menemättä..
Nekku! aivan ihania luomuksia tulla sivulla oli. Nyt iski itsellekkin talokipinä, pitää varmaan mennä huomenna ostamaan vaikka olin jo päättäny etten siihen enää rupea. Mä kyllä ihailen sua, kun jaksat taikinankin tehdä itse!
Miruliille kiitos! Tontut on vaan just tänään ollu molemmat kaikkee muuta kuin suloisia, ovatkohan vaistonneet äidin stressin..
Onneks kuvissa sentään se ei näy!
Neiti! Ihania kuvia teistä kaikista! Ja Serpulla ja Talvikilla oli upeat massukuvat! * kaihoisa huokaus*
Meen taas jatkamaan tuskailua, heipä hei!
Nyt avasin ensi kertaa tietokoneen sitten edellisenä päivänä, kun vauva syntyi. Meillä ollut tosi vaikea alku. Vauva vielä sairaalassa, mutta huomenna pääsee jo kotiin! Sai jonkun infektion juuri kun oltiin kotiutumassa. Pelättiin mieheni kanssa selviääkö hän ollenkaan... Synnytyksestä en viitsi sen tarkemmin alkaa täällä netissä kertoa. Oli nimittäin aivan täpärällä, että kummatkin selvittiin hengissä. Vauva painoi syntyessään 2240g ja pituutta 46 senttiä. Nyt ollaan jo kahdessa ja puolessa kilossa! Enempää en jaksa nyt kirjoittaa, palailen myöhemmin asiaan:)
Kurja, että teidän alku ollut noin hankalaa:( Onko vauva tyttö vai poika:)??
MARIPOSA: Synnyttäneiden osastolla olen. Eli siis vauvat ja äidit tulee pari tuntia synnytyksen jälkeen sinne harjoittelemaan elämän ensihetkiä:) Sairaalasta ei enempää, koska kaverit tunnistaa;)
Sitten OVISTESTEISTÄ: pitääkö niissä olla virtsan tietyn aikaa rakossa? Aina aamuisin? En ole koskaan aikaisemmin kokeillut..
Päätinpä viel yönratoksi avata pinon, vilkas yö ollu kaikenkaikkiaan, sain viel työkamulta beroccaa mut n tiedä onko vilkas yö vai se pitäny mut hereillä :) ?
yhen urpon " deekun" kanssa vaihteeksi poltin päreeni: se käy tossa ovella vinkumassa harvase viikonloppu joten ei mitään uutta siinä, tekis vaan taas mieli ravistella sitä ukkoa: on aina niin maailmanomistajan elkeet kun tulee tähän esittämään vaatimuksiaan eikä koskaan oo penniäkään tähän taloon maksanu (ei siis asiakas edes)
Nyt jään sitten oottelee et saadaan masunlaisen kanssa aamupalaa ennen nukkumaanmenoa... nälkä jo kolkuteleekin!!
Piipaan eilisiin ovistuskailuihin en osaa oikeesti sanoa yhtään mitään... pitäkäähän vaan lakanat liikkeessä niin eiköhän se toivottu plussa sieltä ilmesty!! :) sille peukutetaan ainaskin!!!
Toivottelen kaikille rauhaisaa sunnuntaipäivää!!
M 12+1 :)