Kysyin 8-vuotiaalta pojalta tänä aamuna mihin hän tarvitsee äitiä.
Aamulla heräsin kun poika veti makkarin oven varovasti kiinni. Arvasin, että järjesti jotain yllätystä. Oli keittänyt kahvit ja tehnyt koko perheelle voileipiä. Siinä aamupalaa syödessä kysyin "Mihin sä enää edes äitiä tarvitset, kun oot noin reipas poika?".
"Rakkauteen", sanoi poika.
:)
Kommentit (25)
Lapsi miettii, että nyt kun hän teki äidin työn, äiti hylkää hänet kun kokee, ettei hän tarvitse enää äitiä.
Ei tulisi ikinä mieleenkään lapselle tokaista, että mihin enää äitiä tarvitset kun olet jo niin iso poika.
Isot pojatkin tarvitsee vielä äitiä. Minä pidän ap.n kysymystä kaikkea muuta kuin suloisena ja ihanana. Poika on ihana, mutta äiti ei.
Jonain päivänä voi poika lyödä oven kiinni ja toteaa vain, että en tarvitse sinua enää, se oli siinä.
lapselta alkaa tinkaamaan,mihin tarvitsee vielä äitiä kun aamupalankin tekee itse.
Lasta ahdistaa minusta tuollainen kysymys. Ei lapsen tarvitse miettiä tuollaista 8 vuotiaana, mihin tarvitsee äitiä. Äidin rakkaus ja muu pitäisi olla ihan päivänselvää ja kyseenalaistamatonta, eikä sitä saisi liittää johonkin tekoon eli aamupalaan.
Meillä rakastetaan lapsia ja aikuisia ilman tenttimistä,mihin tarvitset minua. Tulee niin mieleen roikkuva vaimo, joka hysteerisenä itkee miehelleen, että Mihin tarvitset minua.
Antakaa lapsillenne vapaus rakastaa ilman ehtoja.
Ovat vain kateellisia, kun eivät itse uskalla avoimesti puhua rakkaudesta lastensa kanssa ja koska omat lapset eivät koskaan sanoisi noin.
Ihana poika ja olen varma, ettei kiusata koulussa, se, että uskaltaa rohkeasti puhua rakkaudesta ei ole aihe kiusaamiselle, päin vastoin, pojallasi on varmasti kasvanut ja kehittynyt hyvä itseluottamus, kun on kasvanut rakastavassa perheessä.
Älä viitti ylianalysoida.
Tuo oli kepeä hauska kysymys ruokapöydässä missä taivasteltiin pojan reipasta itsenäistä käytöstä.On se jännä, että näinkin mukavaan aloitukseen joku jaksaa tulla pahaa oloaan purkamaan....
Ihana poika sinulla ap.
Minun sydämeni meinasi pakahtua myös yksi ilta, kun 2v. sanoi iltapusujen jälkeen, Äiti, rakastan sinua. :)
Kun luin otsikon, olin minäkin valmis vastaamaan nenä närkästyksestä väpättäen, että tuollaista ei saa lapselta kysyä, ei saa esittää marttyyria, lasta täytyy rakastaa ehdoitta ja luoda turvallinen ilmapiiri. Mutta huumoriahan tuo oli sinun osaltasi, enkä kyllä voi muuta sanoa kuin että aivan hurmaava poika sulla :)))
Tokaissut, tuskin on tokaissut arvon anonyymi, vaan ihastusta pojan tekemästä työstä äänessään kysäissyt kepeästi tuon kysymyksen.
Kyllä ne ihmiset saa kaikesta mielihyvää, kun pitää jankata ja jankata...
Toivotaan, että ne sun kullannuput joita et vahingossakaan ihastele, etteivät luule sua marttyyriksi, eivät ikinä jätä sinua, vaan pysyvät aina rinnallasi...
Älä viitti ylianalysoida.
Tuo oli kepeä hauska kysymys ruokapöydässä missä taivasteltiin pojan reipasta itsenäistä käytöstä.
On se jännä, että näinkin mukavaan aloitukseen joku jaksaa tulla pahaa oloaan purkamaan....
Ihana poika sinulla ap.
Minun sydämeni meinasi pakahtua myös yksi ilta, kun 2v. sanoi iltapusujen jälkeen, Äiti, rakastan sinua. :)