Mitä mieltä uskovaisen ystäväni käyttäytymisestä?
kerron tämän viimmeisimmän kohtauksen.
Hän soitti minulle kiihdyksissä ja sanoi että oli saanut sellaiselta treffi-palstalta kutsun minun nimissäni ja oli järkyttynyt että haenko minä toista miestä.
Myönsin että olen käynyt niillä sivuilla vain katsomassa mitä sieltä löytyy, ihan ajankuluksi. Se ei varmasti ole järkevää, mutta minulla on täällä töissä paljon luppoaikaa ja ajankuluksi sinne menin kun vuorostani olin saanut kutsun ystävältäni sinne. Mutta en ollut chattaillut kenenkään kanssa siellä.
Hän huusi minulle myös että minä olen valehtelija koska kerroin kerrakin että minun kulmat ovat itse tekemät, vaikka ne oli tehty tatulointina. Myöhemmin kerroin asian oikean laidan, ihmettelin hänelle mitä asia yleenä kuuluu hänelle.
Hän itki puhelimessa että ei jaksa enää minun kanssani, hän on yrittänyt kovasti käännyttä minua ja se ei ole nyt ihan onnistunut. Tunnen paremminkin itse ahdistuneeksi hänen haukkumisten takia.
Minulla on vähän vaikea avioliitto. Mieheni on sisäänpäin kääntynyt, ei puhu juuri koskaan mitään. Hän ei tee koskaan mitään kotitöitä eikä huomio minua muutenkaan. Mutta hän vaatii minulta kaikenlaista uhrautumista, ihan kuin tämä ystävänikin. (sanon ystäväni vaikka en tunne että hän olisi minun oikea ystävä.)
Hän uhkailee myös (joskus) kertovansa miehelleni että tapailin viime talvena toista miestä. Kävin hänen kanssaan 3 kertaa kahvilla, ei muuta. Mutta olin tosi ihastunut itse. Se asia jäi kuitenkin siihen.
Söin sen jutun jälkeen 4 kk. mielialalääkkeitä ja kävin työpaikkaterapeutilla pari kertaa. Sanoin hänelle että sinä et ole ihan tasapainossa koska huudat minulle noin, hän sanoi siihen että "kuka syö psyykelääkkeitä ja kuka käy psykiatrilla?"
Sanoin että kävin viime talvena mutta en käy enää, siihen hän sanoi että älä valehtele taas. :O))
Komemntteja? kai minulla on aihetta olla vihainen..
Kommentit (17)
Kuka määrää minun elämästäni? Minä itse. Ei mieheni, ei "ystäväni", ei uskonlahko.
Eipä mulla muuta.
ystävä. Jos ystävyyssuhde ahdistaa ja kuluttaa enemmän kuin antaa, se ei ole ystävyyssuhde. Jos käyt jonkun muun kanssa kahvilla, se on tasan sun asia ja itse kannat seuraukset jos niitä tulee, mikä se kaveri on moralisoimaan.
minulla on muitakin ystäviä jotka eivät ole uskovaisia.
He eivät ikinä tuomitse minua, kunnioittavat yksityisyyttäni ja ymmärtävät eivät epäile koko ajan että minua milloin mistäkin.
Kerran hän väitti puhelimessa että minulle ei ole yhtään ystäviä. Mikä ei ole totta, minulla on useita oikeita ystäviä. Mutta hän ei vain tunne heitä.
Se jotenkin ymös ärsyttää että hän tuntee kovasti sympatiaa miestäni kohtaan vaikka tietää millaista hiljaista henkistä kidutusta tämä liitto on minulle välillä ollut.
Minusta on varmasti myös vikaa, koska aina olen antanut anteeksi ja kestänyt aina kaiken.
ap
ystäväsi on fanaatikko, ei ihan terve ihminen.
Sinulla ja hänelle on parasta että ette ole tekemisissä keskenänne. Suhteenne ahdistaa teitä molempia.
Uskovainen ei esimerkiksi koskaan uhkailisi kertoa asioistasi muille eikä syyttäisi valehtelijaksi.
Luultavasti naapuri on muuten vaan sekopää ja sekoittaa uskonasioita siinä missä kaikkia muitakin asioita sekavaksi cocktailiksi. Ota etäisyyttä ennenkuin saitastut!
En tuollaiselle ihmiselle kyllä kertoisi mitään henkilökohtaista. Ehkä olisi hyvä ottaa paljonkin etäisyyttä. Parisuhteessa olevana kristittynä käyn silloin tällöin kahvilla myös vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei siitä tule mitään lääkkeitä vaativaa oloa. Ihastuminenkin on aivan ok. Kyllä ne uskovaiset eroavatkin ihan siinä kuin muutkin. Ei ole tarkoitus että elämä jätetään elämättä toisten ihmisten takia.
Älä suostu toisten komenneltavaksi! Se tekee elämästäsi tuskallisen rankkaa. Oikea usko tekee vapaaksi, eikä ahdista tai vangitse!
Minullakin ollut uskovainen ystävä ja aika samanlaista se oli. Lopuksi haukkui minut joutumaan helvetin kiirastuleen kun ei ollut onnistunut käännytystyössään. Uskovaiset voivat olla todella rasittavia ihmisiä ja heidän maailmansa pyörii heidän itsensä ja jumalansa ympärillä.
Miehesi kuulostaa aivan exältäni, ero tuli, en ollut valmis sittenkään tuhlaamaan loppuelämääni moisen vätyksen kanssa.
Kyllä ihmisistä eroon pääsee, huonoista ystävistä ja huonoista kumppaneista.
Et sinäkään ap ihan tasapainossa ole, tapailet muita miehiä jne.
Et sinäkään ap ihan tasapainossa ole, tapailet muita miehiä jne.
Ymmärrän hyvin ap:n ratkaisun. Treffit tuossa tilanteessa tuntuvat valolta tunnelin päässä. Niissä treffeissä tuntee että itse on jollekin jotain muuta kuin kynnysmatto.
Ihmeen kapeakatseisia ihmisiä taas kirjoittelemassa. Eikös se tuossa 1. viestissä ole hyvin perusteltu, miksi ajautuu treffeille ja hakemaan muita ihmissuhteita.
Lopuksi haukkui minut joutumaan helvetin kiirastuleen kun ei ollut onnistunut käännytystyössään.
Pakko olla joku jehova ???
kaverilleen että kulmakarvat on itse tehty vaikka ovat oikeasti tatuoidut. Tasapainottomuus huokuu ap:n jokaisesta virkkeestä ja se ettei hän itse ymmärrä asiaa. Ja joka tapauksessa me ei tässä ketjussa tulla kuulemaan kuin yksi versio.
hänelle ei ehkä kannata kertoa henkilökohtaisia asioita kun hän niistä noin ahdistuu.
Itse ottaisin varmaan etäisyyttä, ja toisaalta sun kannattaa varmaan myös miettiä rajojen asettamista ja siitä kynnysmaton roolista irtaantumista.
on alunperinkin. Valehteleva ja miestään pettävä yrittää olla ystävää uskovaisen kanssa. Aika selvä juttu ettei arvomaailmat kohtaa.
on alunperinkin. Valehteleva ja miestään pettävä yrittää olla ystävää uskovaisen kanssa. Aika selvä juttu ettei arvomaailmat kohtaa.
johon olin kyllä ihastunut. Mutta se meni ohi ja oli vain se yksi kahvittelu kerta. Oliko iskokin synti? Taidatpa itse olla joku väritön ja mielenkiinnoton tyyppi.
Mun kulmakarvat ei taas oikeasti kuulu kellekkään.
Senkin hän sanoi että haastaa minut oikeuteen koska olen kuulema juorunnut hänestä.
ap
sulla on erittäin hyvä syy käydä juttelemassa psykiatrin kanssa.Mielialalääkkeiden syöntikään ei yllätä.Ympärilläsi on ihmisiä, jotka sairastuttavat sinut, uskovaisuus tässä nyt taitaa olla vähäisin tekijä.Vaikkei ystäväsi olisi uskossa, hän vaikuttaa psyykkisesti häiriintyneeltä ihmiseltä, joka asettaa itsensä muiden yläpuolelle, tietää paremmin mikä toiselle on hyväksi, ohjailee, ja kiristää, kun et taivu hänen tahtoonsa.Selkeästi narsistisia piirteitä.
Lopeta ystävyys. ala pitää puoliasi, älä enää alistu!
puhumatonta miestä joka viihtyy paremmin kavereiden kuin vaimonsa kanssa?
Olen sentäs ihan mukavannäköinen nainen jolla olisi muuallakin vientiä, mutta en siis ole pettänyt koskaan. Koska olen sitoutunut häneen ja päättänyt yrittää loppuun saakka.
ap
on varmasti viisainta kun emme ole vähään aikaan tekemisissä keskenämme koska minun tekemiset ahdistaa häntä ja hänen puheet taas minua.
Lisäsin ettei minulla ole mitään häntöä vastaan mutta aikalisä lienee paikallaan.
Niin hän vastasi vaan että "ok".
Ei muuta, sekin vähän outoa.
ap
Siinä on toistensa kaveriksi valikoitunut samanlaisia ongelmakimppuja.