Ihmetyttää, miten naapurin lapset ovat hakemassa lapsiamme ulos illalla klo.19.30!
Meillä ollaan tuolloin iltapalalla ja rauhottumassa vähitellen iltapesujen jälkeen nukkumaan. Aamulla on kuitenkin melko aikainen herätys.
Kommentit (23)
että lapset ovat olleet ulkona ja ovat kohtapuoliin tulossa sisälle, mutta koska ovat lapsia saavat kellonajasta huolimatta joskus inspiksen mennä hakemaan naapureiden muksuja pihalle, vaikka ehkä on tiedossa että pian pitäisi olla itsekin sisällä.
itse ennen lasta olin todellinen yökukkuja,valvoin myöhään ja nukuin aamuisin pitkään jollei ollut työpäivä koska menin klo.8.00 töihin.
Olisi hauska kuulla miten sinä olet onnistunut säilyttämään tämän rytmisi koska minulla se meni totaalisen uusiksi. Päiväkotiin oli vietävä tiettyy kelloaikaan, samoin nykyään kouluun (lapsi on ekaluokkalainen)
Miten ihmeessä voit edelleen valvoa huoletta ja lapset myös kärsimättä univajeesta jos kouluun pitää mennä klo.08?
Herätys on varmaankin siinä 07 aikaan, vai? Ja nukkumaan mennään 01?
Ihmettelin aikaisemmin kun lasten unen tarpeesta ja riittävästä unesta on puhuttu paljon lehdissä ja netissä enkä ole oikein ymmärtänyt ettei joku tajua että lapsi tarvitsee paljon unta.
Nyt ymmärrän. Ihan sairasta väittää että meidän lapsi pärjäisi 6 tunnin yöunilla, jaksaa koulun päälle vaikka nukkuisi mitkä päikkärit(tätäkään et ilmeisesti tiedä että yöuni on erilaista ja paljon tärkeämpää)
Ihan kuin se olisi joku kehuskelemisen aihe että meidän lapset pärjää pienillä unilla... Tiedätkö että me muut kyllä huomaamme ne lapset jotka eivät nuku tarpeeksi. Kitinää ja kiukuttelua, oppimisvaikeuksia ja ärtymystä. Sitten niitä viedään adhd tutkimuksiin että mikä on kun lapsi on hankala. Pitäiskö ne vaikka laittaa nukkumaan ajoissa?!
En tuijota orjallisesti kelloa, vaan jos lapsilla on hauskaa ulkona saatan joustaa kotiintuloajastakin. Pääsääntöisesti nuorimmainen eskarilainen menee nukkumaan klo 21, joten sisällä ollaan n. klo 20 ja hyvin jaksaa herätä klo 6.30/7.30 ylös. Teen kaksivuorotyötä, joten neiti menee eskariinkin välillä klo 7 ja toisinaan klo 9. Lapsilla niinkuin meillä aikuisillakin on erilaiset unentarpeet, joka olisi hyvä ottaa huomioon muiden elämää jälleen kritisoidessa.