Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi terveellinen aamupala? Mitä itse syöt aamuisin?

Vierailija
09.12.2012 |

Minä syön melkein joka aamu kaurapuuroa joko hillo- tai voisilmällä, 100 grammaa raejuustoa ja jonkun tuorepalan, kurkkua, luumun, tomaatin tms. Kaurapuuron terveellisyydestähän ollaan nykyään montaa mieltä, mutta mulla se pitää vatsan toimivana, joten sitä menee. Ja jotain proteiinia on myös pakko saada aamulla, jotta jaksaa lounaaseen asti, joten siitä raejuusto. Lisäksi vähän vihannesta tai hedelmää joka aterialla...

Laiskana aamuna saatan syödä maitorahkapurkin ja ananasta tai pari palaa ruisleipää juustolla, leikkeleellä ja kurkulla. Minusta nämä kaikki ovat melko terveellisiä.

(Onkin aika "hauska" juttu, että aamulla ja töissä lounaalla syön aina terveellisesti, mutta illalla sitten repsahtaa...)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Täysjyväreal juustolla ja kurkulla

-keitetty kananmuna/raejuustoa

-viili/omena/banaani

-puoli lasia tuoremehua

Jos syön aamulla noin,ei nälkä iske pitkään aikaan ja muutenkin olo on hyvä.

Harmi vaan että tulee lipsuttua usein kunnon aamiaisen syömisestä..

Vierailija
2/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän päällä on yleensä juustoa tai kinkkua sekä kurkkua ja paprikaa. En jaksa aamulla enempää syödä. Eiköhän tuo ihan terveellinen aamupala ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön yleensä aina kaurapuuro-raejuusto-marjat/mehukeitto -yhdistelmän. Yriä´tän myös syödä ompun tai jonkun muun hedelmän jossain vaiheessa ennen lounasta. Viikonloppuisin sitten vähän mitä sattuu, usein kuitenkin silloinkin puuron tai sitten voileipiä, muroja, mysliä, jugurttia, croissanteja, kasviksia, juustoa, kinkkua/metvurstia. Sekä arkena että pyhänä kahvia ja tuoremehua.

Arkiaamiaiseni on terveellinen, viikonloppuisin ei välttämättä :)

Vierailija
4/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä yleensä joku näistä (tai parikin, jos olen ollut pidempään hereillä, silloin menee enemmän)

- smoothie (itsetehty, desi juotavaa mansikkajogurttia, desi tuoremehua, banaani)

- juotava jogurtti (desin verran, tämä on aina aamiaisella kotona)

- desin tai kahden jogurtti

- lasi tuoremehua (laimennettuna)

Toki yleensä syön aamiaisen 6-7 välillä ja lounas jo 10.30 yleensä, niin noilla pärjää hyvin sinne asti, smoothiella pärjää jopa puoleen päivään :)

Vierailija
5/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,25dl soijajogurttia, puolikas omena, kanelia,

klementiini ja muutama kirsikkatomaatti.

TAI

kaurapuuro, puolikas banaani, kanelia,

klementiini ja muutama kirsikkatomaatti.

Vierailija
6/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 1-2 munaa, ja 1-2 tomaattia + muita kasviksia. En voi syödä moniakaan viljoja, joten tämä on näppärä aamiainen, jossa saa samalla päivän kasvisannoksista helposti puolet. Minulla on harvoin illalla nälkä, joten usein en syö mitään, ja aamulla on niin kova nälkä että pelkällä jogurtilla en pärjää. Ihmiset on selvästi erilaisia; joillakin ei aamulla ruoka uppoa millään, mutta minä voisin syödä koko päivä kalorit aamulla ja päivällä. Kaikki iltasyömiset kuten pikkujoulut tms. on ihan tuskaa, koska mun elimistö ei sitä ruokaa siihen aikaan vaan halua.

Vierailija
7/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis ihana syödä puuroa ja marjoja aamuisin, mutta ei se puuro pidä mulla nälkää, VAIKKA söis protskua lisäks. Enkä ees tykkää raejuustosta, munista.. Rahkakin tökkii. Mutta se ois ideaali, että puuro, marjoja ja protskua.

MINÄ syön aamuisin

litran vettä

kaks kuppia kahvia rasvattomalla maidolla

ruispalan molemmat puolet, oivariinia, juustoa

Mun mutututkimuksen perusteella ruoan karkeus korreloi sen kanssa, miten pitkään se pitää nälkää.

Vierailija
8/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma dokkarissa toissavuodelta (22.11.10) tutkittiin mm tätäkin, ja ainakin siinä todettiin, että sosemainen ruoka piti nälän paremmin poissa kuin sama keitto muuten.

Vierailija
9/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi puuroa+marjoja, pähkinöitä ja vähän jotain hedelmää.

Todellisuudessa juon kaksi kuppia kahvia.

Vierailija
10/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen muutamaan otteeseen koettanut muuttaa tapojani niin, että aamulla maistuisi, mutta ei onnistu. Haluan rauhassa juoda kaksi mukillista maitokahvia, hämärässä valaistuksessa, radiosta musaa hiljaisella, peitto polvilla.

En halua keskeyttää rauhallista heräämistä jollakin puuronkeitolla ja kattilanpesulla.

Otan töihin mukaan yleensä ison pussin vihanneksia, hedelmiä ja kasviksia, ja syön ne aamupäivän mittaan. Lounasaikaan jo sitten maistuukin kunnon ruoka.

Illalla ei puolestaan vihannekset uppoa, vaan hyvä uni tulee kunnon hiilihydraattipainotteisella illallisella.

Vierailija
11/11 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maitokahvin, joskus 1 munan kinkkumunakkaan.

Nyt olen joutunut 3 vkoa välttämään maitotuotteita antibioottikuurin vuoksi ja olen syönyt kaurapuuroa tai voileipää aamuisin. Vitsit mikä turvotus ja pieretys koko ajan:( Eikä pidä edes nälkää kuin tunnin!! Enää viikko ja paluu normaaliin aamupalaan...