Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi pettyy usein joulukalenterin yllätykseen.mistä se kertoo?

Vierailija
09.12.2012 |

olen tullut tulokseen, että lapseni on tottunut saamaan liian paljon ja liian aikaisin.

kyseessä 7v. elokuussa täyttänyt tyttö.

meillä on sellainen yllätyspusskikalenteri, johon laitan jotain.

esim. karkkiaskin sai, heitti lattialle, että "en mä mitään karkkiaskeja halua!!"

tänään sai kivisen munan, sellaisen koristekiven, kuulin, kun tyttö sähisi itsekseen " pyh,kivimuna.mitä mä tällä muka teen!?"

ym.ym.

tekisi mieli repiä koko v...... kalenteri roskiin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin neuvoisin ensin keskustelemaan tytön kanssa (luulen, että olet jo keskustellut) ja jos halveksunta jatkuu vielä kerrankin, niin kalenteri pois. Ei se enää ensi joulukuussa muista, mikä johti kalenterin häviämiseen ja silloin on ehkä saanut jostain jonkin muun mieleisen kalenterin, jolloin tuo opetus valuu hukkaan. Lapsi tajuaa parhaiten tekojensa ja seurausten yhteyden, kun niihin tartutaan heti ja osoitetaan, mitä teoista seuraa.

Vierailija
42/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lapsi kuvittelee saavansa kalenteristaan? Jouluna likka tietysti tuhahtelee saamilleen lahjoille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on myös hyödyllistä päästä muuttamaan käytöstään ennen, kuin on liian myöhäistä, siinä pääsee näkemään, mikä vaikutus hyvällä ja huonolla käytöksellä on. Joulun jälkeen on myöhäistä, koska ensi jouluun on pitkä aika.

Vierailija
44/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kysynyt tytöltä, mitä tämä odottaa kalenterista saavansa?

Vierailija
45/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettymysten toivossa, vaan laittaisin mielummin tarran yllätykseksi ;) Voit kyllä kertoa asialliasti miltä sinusta tuntuu, olet hyvällä mielellä ja ajatuksella valinnut yllätykset. Ja kysyä tytöltä miltä hänestä tuntuisi, jos osanne olisivat toisin päin...

Jatkossa voit miettiä jättäväsi "turhat" antamiset pois, kauppareissujen puuhakirjat, heräteostokset jne.

Samaa mieltä mitä joku laittoikin, on myös luonnekysymys. Monen asian summa. Älä tällä joulumieltäsi menetä. Ehkä voisitte viedä joulupataan tms. jotain. Opettelette antamisen iloa?

juuri eilen kaivoin vaatekaapista yhden uuden furreal-hamsteripaketin, jonka olen ostanut joskus "varalle" kaverisynttäreille, niin ehdotin, että voitaiin antaa se jollekkin köyhälle lapselle joululahjaksi.. tyttö innostui ideasta.

osaa kyllä antaakkin.

luonne... vaikea, ainakin tunnepuoli. en kestä itse tuollaista tempperamenttia, joka kuohahtelee, ja kaikki tunteet näkyy selvästi.

mukava, mutta vaikea.

ap

paketoidaan ja viedään se jonnekkin keräykseen.

Vierailija
46/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapselle kuinka pahalta tuntuu ja koska hän ei selvästikään osaa arvostaa panostasi, otat kalenterin pois.

kalenteri pois siis saman tien. Olkoon ilman.

Näin minä toimisin.

Vierailija
47/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsääkin tylsemmän perhostarran. ei sanonut mitään negatiivista, vaikkei varmasti ollut iloinen siitä.. muisteli vain, että "heei, sain samanlaisen tarran viime jouluna, se oli vain eri perhonen"

ap

Vierailija
48/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö on temperamenttinen ja näyttää tunteensa avoimesti, ei mielestäni pidä pettymyksestä rangaista, jos se ei mene nurkumiseksi tai valitukseksi. On ok olla pettynyt mutta sitä ei voi osoittaa väärällä tavalla.

Hienoa, että tarrahomma sujui noin hyvin. Oma lapseni on aina iloinen vähän kaikesta yllätyksestä ja mietin itsekin, mitä tekisin, jos aloittaisikin nurkumisen. Ajattelin, että pettymyksen näyttäminen on sinällään ok, sekin on tunnetila, mutta se on osottava sivuuttaa ilman suurempaa draamaa.

Vierailija
49/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on myös hyödyllistä päästä muuttamaan käytöstään ennen, kuin on liian myöhäistä, siinä pääsee näkemään, mikä vaikutus hyvällä ja huonolla käytöksellä on. Joulun jälkeen on myöhäistä, koska ensi jouluun on pitkä aika.

Plus vielä se, että jos ap odottelee kovin pitkään ennen kuin puuttuu asiaan ja napinaa kuuluu päivittäin, niin lopulta voi tulla vähän turhankin voimakas kilahdus, mistä taas seuraa huonoa omaatuntoa (aivan turhaan, mutat silti)... Parempi siis ottaa ongelma heti puheeksi, kun mielessä ei vielä ole 24 päivän kertynyt mielipaha.

Vierailija
50/50 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten opetat tyttäresi todella hankalaksi ihmiseksi. Eli minkäänlaista kiukuttelua lahjoista ei pidä sietää, kaikki mikä ei "kelpaa" otetaan heti pois. Toisten anteliaisuutta pitää oppia arvostamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi