Valottakaas mulle pohojalaasen naisen
sielunelämää...
Kommentit (31)
mutta vastassa on huumorintajuttomuus, oman erinomaisuutensa korostaminen, mustavalkoinen ajattelu nyt ensimmäiseksi... tai sit mä vaan luulen.
oikeasti pohojalaanen piirre. Erinomaisuuden korostamisen sijaan olen kohdannut suurta vaatimattomuutta. Vähän niinkuin siinä yhdessä mainoksessa "no ei nää ny niin suuria ole" jne
oikeasti pohojalaanen piirre. Erinomaisuuden korostamisen sijaan olen kohdannut suurta vaatimattomuutta. Vähän niinkuin siinä yhdessä mainoksessa "no ei nää ny niin suuria ole" jne
kehumista... ?
Erinomaisuuden korostamisen sijaan olen kohdannut suurta vaatimattomuutta. Vähän niinkuin siinä yhdessä mainoksessa "no ei nää ny niin suuria ole" jne
Pohjalaiselle ei voi koskaan antaa lahjaa, josta oikeasti olisi mielissään. Aina on jotian vikaa...
ja aina oikeassa olevia, siis omasta mielestään. Mutta äärettömän vieraanvaraisia ja jämptejä.
ja sitä ei tässä haeetu, mutta läheltä liippas.
eikös sulla siellä ole just hyvät havaintomahikset? Varsinkin jos et itse ole paikallisia?
väärässä, muokkaavat faktoja niin, että voivat sanoa olevansa oikeassa. Eivät ikinä pyydä mitään anteeksi tai sano olleensa väärässä, koska eivät todellakaan usko sellaista itsestään.
Esimerkki: pohjalainen nainen sai syntymäpäivälahjaksi suosikkilapseltaan tavaran x ja toiselta lapseltaan tavaran y. Piti kovasti tavarasta y mutta pettyi tavaraan x. Sen jälkeen haukkui toisen lapsen tavarasta x (jota tämä ei ollut antanut) ja kertoi kaikille, miten tyypillisen typerä lahja x tältä toiselta lapselta oli. Ei ottanut kuuleviin korviinsakaan, ettei ko. lapsella ollut mitään tekemistä lahjan x kanssa, sillä suosikkilapsi ei kuulemma pystyisi keksimään mitään niin typerää, niinpä lahjan antajat vaihdettiin keskenään.
väärässä, muokkaavat faktoja niin, että voivat sanoa olevansa oikeassa. Eivät ikinä pyydä mitään anteeksi tai sano olleensa väärässä, koska eivät todellakaan usko sellaista itsestään.
Esimerkki: pohjalainen nainen sai syntymäpäivälahjaksi suosikkilapseltaan tavaran x ja toiselta lapseltaan tavaran y. Piti kovasti tavarasta y mutta pettyi tavaraan x. Sen jälkeen haukkui toisen lapsen tavarasta x (jota tämä ei ollut antanut) ja kertoi kaikille, miten tyypillisen typerä lahja x tältä toiselta lapselta oli. Ei ottanut kuuleviin korviinsakaan, ettei ko. lapsella ollut mitään tekemistä lahjan x kanssa, sillä suosikkilapsi ei kuulemma pystyisi keksimään mitään niin typerää, niinpä lahjan antajat vaihdettiin keskenään.
perheestä just miettinyt, et ihan kuin olis just näin että toinen lapsi on suosikki ja saa kaiken, toisesta ei niin väliä, olen ajatellut että ei voi pitää paikkaansa, ettei vanhemmat voi tehdä lapsilleen noin:(
[/quote]
perheestä just miettinyt, et ihan kuin olis just näin että toinen lapsi on suosikki ja saa kaiken, toisesta ei niin väliä, olen ajatellut että ei voi pitää paikkaansa, ettei vanhemmat voi tehdä lapsilleen noin:(
[/quote]
syrjitään helposti jotenkin "epäonnistuneena", varsinkin jos lapsi on tyttö eikä niin sanotusti vahva nainen.
Aluksi esitetään ystävällistä, koska sillä tavalla saadaan selville toisen heikkoudet. Sitten kun toisella menee jotenkin huonosti, niin lytätään vielä lisää, koska se on pohjalaisen tapa nostaa omaa huonoa itsetuntoaan.
Ai niin ja pohjalainen nainen ei juuri muuta osaa kuin leipoa ja siivota, koska nainen on huonompi kuin mies ja nämä tehtävät kuuluvat naisille.
syrjitään helposti jotenkin "epäonnistuneena", varsinkin jos lapsi on tyttö eikä niin sanotusti vahva nainen.
Te ette taida tuntea montaakaan pohjalaista. Meitä on ihan kaikenlaisia, eteläpohjalaisilla on hiukan eri vitsit kun pohjoispohjalaisilla ja Lapualaisilla on levein murres.
Huumoria viljellään paljon erityisesti toispaikkaasten kustannuksella.
kahden pohjalaisen "vahvan" naisen kanssa ja ainoa mitä olen jäänyt miettimään on se, että onko minussa jotain vikaa vai olivatko he jotenkin sekopäitä. tai sekopää on huono sana, ulospäinhän se on kaikkea muuta. Mutta tasavertainen keskusteleminen mahdotonta, ehkä olin heidän mielestään jotain alempaa kastia. Mutta en voi uskoa et olis tällainen ominaisuus asuinpaikan perusteella, ehkä kyseessä oli vain huono tuuri?
Iroania ei ole mikään saavutus, päinvastoin kertoo ongelmista tunnepuolella. Se mikä on tavallaan ihailtavaa on kuinka pohjalaiset pitää yhtä, ihan sama mitä sontaa on, niin yhdessä sitä lapsioidaan piiloon naapurien silmiltä. En ole kohdannut yhtään pohjalaista, jonka kanssa olis voinut tuntea keskinäistä ymmärrystä. Voihan vika tietysti olla minussakin.
Nii me ollaa jämptejä, rehtiä ja suorasanasia. Kovia tekemää töitä narisematta ja mikä luvataa se pietää. Tulukaapa kahtomaa Ouluun valakosipulimarkkinoille ens kesänä nii näättä mite mukavia ollaa. Määki mee sinne turisemmaa kavereitte kans ja ottaa valakoviiniä.
Ei siitä ota selvää enoni Erkkikään...