Haluatko kysyä psykoosin kokeneelta jotain?
Kommentit (24)
Tyttäreni (epävakaa ja psykoottisia jaksoja) vahingoitti itseään, ei tahdo selviytyä mistään paperiasioista, työnsä hoiti itku kurkussa, näki jonkin verran harhoja, otti kaikki kommentit liian syvästi ja jäi niihin roikkumaan jne.
En ollut läsnä, toimin kuin kone, mutta mieli rikkinäisenä ja sekaisin. Keho toimi omaan tahtiin irrallaan mielestä. Pakenin entistä työyhteisöäni, tiesin entisen esimieheni jahtaavan minua kaikkialle ja pelkäsin joutuvani kohta vankilaan. Ahdistus ja tuska olivat valtavia, en saanut nukuttua kuin unilääkkeiden avulla. Kaikki arjen rutiinit olivat työläitä ja veivät voimia hirveästi. Itkin ja oli aikoja, kun ei itkettänyt. Yritin viimeiseen asti jaksaa, oli vaikea myöntää itselleen, ettei kaikki ole kunnossa. Ympärilläni olevat läheiset eivät ole koskaan tainneet käsittää miten huonossa kunnossa olin ja olen edelleen. Siis ympäröivä maailma näytti viholliselle jota vastaan kävin ensin taistelua yksin ja kun huomasin etten selviä minä aloin pakenemaan.
Kuulostaa kamalalta.
Kovasti voimia sinulle parantumiseen!
Ei tarvitse tietenkään jos et halua, mutta minusta olisi mielenkiintoista kuulla mitä tuo käytännössä tarkoittaa; itkitkö, miten nukuit, mitä tarkoitat tuolla jahdattuna olemisella? Miten selvisit töistäsi ennen kuin irtisanouduit? Miten selvisit lapsesi hoidosta, ja kodin? Miten "normaali" arkielämä kaupassa käynteineen, kotihommineen, jne.?