Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä yt-kysymys kuukausista

Vierailija
07.12.2012 |

Otin yt-neuvotteluissa tukipaketin.

Olen työskennellyt firmassa lähes kahdeksan vuotta, mutta olen ollut helmikuusta lähtien sairauslomalla syövän takia. Sairauslomani jatkuu vielä vähintään kahden kuukauden ajan.

Alle kahdeksan vuoden työsuhteesta saa (vain) neljän kuukauden tukipaketin. Yli kahdeksan vuoden työsuhteesta saa kahdeksan kuukauden tukipaketin.

Sain tänään tietää, että työsuhteeni päättyy tammmikuun lopussa. Olen aloittanut työsuhteeni tammikuussa 2005.

Kuuluisiko minun saada kahdeksan kuukauden tukipaketti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteen alkamispäivästä loppumispäivään. Ei sitä aikaa mikään lyhennä.

Vierailija
2/6 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut sairausloman lyhentävän aikaa.

Minulle esitettiin paperi, jonka perusteella saan neljän kuukauden tukipaketin.

Soitan maanantaina ja kysyn lisää tilanteesta. Olen liian sairas hakemaan uutta työtä tällä hetkellä. Kahdeksan kuukauden tukipaketti auttaisi tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun työsuhteesi päättyisi.

Vierailija
4/6 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tosiaan maanantaina yhteydessä tahoon joka pakettia tarjosi. Olen itse joutunut olemaan se tarjoava osapuoli ja vaikka en työnantajaasi tunne niin haluan ainakin uskoa, että kyseessä on ihan aito virhe ja ajattelemattomuus. Tällainen ajatusvirhe olisi voinut käydä ihan hyvin minullekin. Olisin laskenut pakettien määrää sen tarjoamispäivän perusteella enkä työsuhteen loppumispäivän perusteella. Eihän näin saisi käydä mutta siinä todella kamalassa hässäkässä näin olisi tosiaan voinut käydä.

Koitan siis sanoa, että sinua ei mitä luultavimmin ole koitettu kusettaa vaan kyseessä on täysi virhe. Ota siis mahdollisimman neutraali asenne soittaessasi ja kerro faktat pöytään (älä puhu mistään sairaslomista kun ne eivät mihinkään vaikuta). Kerro että työsuhde alkoi silloin ja silloin ja päättyy nyt tällöin ja tällöin. Että se on yli 8v joten eikö kuuluisikin se isompi paketti.

Vierailija
5/6 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korotuksen palkkaan ennen kuin allekirjoitin eropaketin. Paketti oli laskettu vanhalla palkalla, joten joutuivat laskemaan paketin uudelleen. Ole tarkkana tosiaan.

Vierailija
6/6 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan maanantaina ja varmistan tilanteen. En voi hakea töitä sairauslomallani, joten pidempi aika helpottaisi tilannetta.

Mielestäni lasketaan tilanne koko konsernin palveluksessa, joten toivon saavani suuremman tukipaketin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä