Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HORMOONIHIRVIÖ SAI HIMPULAN PIMPULAN!!

03.12.2005 |

HELLOU kaikki rakkaat palstalaiset!!

Todella, työ tuli tehtyä pika vauhtia!

Meille syntyi TYTTÖ 01.12.2005 klo 09.52. Koko oli 3610g ja 50.5cm ja pipo 36.5cm. Synnytys kesti 2h 22min!!:o)

Supistukset alko 7.30, lapsenvahti tuli klo 8.45 ja sairaalassa olin 9.15 ja tyttö synty 9.52. Seuraavalla kerralla kuulemma sais tulla aiemmin...

Aamulla heräsin klo 7 yhteen supistuksiin. Aattelin, et PLÄÄH! Mä nukun nyt. Klo 7.30 huomasin et supparei tulee 6-8 min..Täytin astianpesukonetta ja sellaista pientä. Klo 8 soitin bestikselle ja kysyin, et koskahan tarttee lähtee, kun vuotoa ei ollu eikä mittää..

Bestis meinasi että sitten kun tulee 10min välein! Mä siihen fiksuna et no, mun ei tartte lähtee ollenkaan ku nää tulee 8min välein!;o)

Klo 8.45 tuli lapsenvahti ja klo 9 soitin taksin ja klo 9.15 olin sairaalassa.

Synnäri oli täynnä, muita synnyttäviä ei ollut mutta tarkkailuissa äitejä koko kylän eestä..:o) Kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen ja mä selitin, että haluan sit tästä lapsesta epiduraalin, kun muista en oo saanu mittään..Kätilö puhuin jostain reunasta ja ymmärsin että edes kaulakanava ei olisi hävinnyt vielä..Meni niinku hiukan ohi. Sit kysyin lähes itku kurkussa et paljonko se oli auki ku sattuuki niin PERKELEESTI! Kätilö siihen, että 9 cm ja nyt juoksujalkaa saliin!! Anto viel kaurapussin käteen ku olin sitä pyytänyt ja sano et siinä on sun epiduraali!:o)

Mentiin saliin ja kalvot puhkottiin, lapsivesi oli vihreää. Meinasi tulla hätä mulle. Klo 9.30 sain ponnistusluvan ja jakkara oli edelleen mun juttu. Klo 9.52 syntyi tyttäremme talviseen aamuun!! isosiskon olin laittanut eskariin klo yhdeksäksi ja sisko toivoi että vauva syntyisi ennen ku eskari loppuu..Ja syntyihän se, eskari loppui klo 12!:o)

Pisteitä tyttö sai 9/9/9 ja veden väri ei aiheuttanut ongelmia. CRP:tä seurattiin. Ja napanuoran hapetusarvot oli loistavat! Kätilö kyseli mun nimeäkin vasta tytön syntymän jälkeen ku tuli hoppu!! Hih, en olis uskonut ettei ehdi nimeensä sanomaan kun vauvaa jo pukkaa!!

Nyt tilanne on se, että mä olen jo kotona, olo hyvä ja pyllyssä vain yksi tikki!JEE JEE! Tyttö on lastenosastolla tipassa, sokerit meni liian alas. Odotamme neitiä kotiin ensi viikolla. Käydään täältä kotoa häntä syöttelemässä ja hoitelemassa. Ikävä tietty on pientä rakasta, mutta hän on hyvässä hoidossa!

Synnytys sujui mielestäni hyvin, kipeetä teki ja mietinkin ponnistaessa että kuka hullu tulee tänne aina ja aina uudelleen..?? Siihen kätilö lotkautti että SINÄ!:o) Kätilöt olivat kivoja ja asiantuntevia. Synnytys oli raju ja nopea mutta muuta multa ei voikkaan odottaa.. Nyt odottelen että vauva-aika ailkaa kunnolleen.

Onnellisina

Hormoonihirviö, Himpulan pimpula, poika, tyttö ja isikin vielä!!

PS:Hakemus kesämammoihin on peruttu!:o)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko perheelle kans. Odottavan aika on pitkä, mutta se päättyy aina liian nopeesti *ikävä masua ja pieniä potkuja =D. Toivottavasti Himpula pääsee pian kotio.

T : Rapuäiti ja neiti-Töppönen 16 vrk:tta.

Vierailija
2/10 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeteltiinkin mihin hävisti kun kerkesit pinonkin sillon aloittaaa ^.^ Mutta tässähän se syy olikin.. vielä kerran onnea.. :D

Ite tässä lasken just suppareiden tiheyttä ku viime yöstäasti tullu kipeenä.. nyt vaan odottelen.. :)

mami & poju 41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltähän se pikkuinen tyttö sitten humpsahti! Ja vielä reippaasti ennen kesäkuuta :)

Suloista vauva-aikaa koko perheelle!

Vierailija
4/10 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TODELLA PALJON TYTÖSTÄ!olipas nopea synnytys.

äitiliini ja poitsu 6 vrk

Vierailija
5/10 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vain on että kaikki me jotka ollaan vaivoja valitettu 9kk täällä marrasmammoissa, niin pikkuhiljaa alkaa jo meillä kaikilla olla nyytit kotona, ja ei oo iso masu enää tuuppimassa eessä..

MUT PALJON ONNEA PIKKU NEITIN JOHDOSTA KOKO PERHEELLE =)

T.JEO JA ISOMPI PIKKU NEITI 3vko 6pvä :))

Vierailija
6/10 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheelle pikku rinsessasta:)

Et sitten kauaa viihtynyt meissä joulukuisissa;)

Rölli-peikko ja tylpykät 36+1

Vierailija
7/10 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea tytön tylleröstä:)Oli todella nopea synnytys..itsellänikin kesti vaan 3 tuntia:)Toivottavasti saatte pian nyyttinne kotiin:)

neeta&pikkuneiti 1kk&5päivää ja isosisko 2v3kk:)

Vierailija
8/10 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut koko perheelle!!

Kovasti oli nopeaa toimintaa!!

Lahja kera masuTonttunsa rv 38+2

Vierailija
9/10 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, odotettu paketti päätti lopulta tulla itselleen sopivalla ajalla supervauhtia... Onnea koko perheelle!

JA tietenkin paljon iloa ja hauskoja seikkailuja tyttösen elämään... Ü

Vitanova rv 36+3

Vierailija
10/10 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea koko perheelle!

t.,Kanika rv 36+5