kummanko haluat, tytön vai pojan? ja miksi?
oletteko miettineet kummanko haluatte mieluummin ja kummastako vauvasta pidätte enemmän tytöstä vai pojasta? miksi juuri siitä? mitä hyviä puolia tytössä ja mitä pojassa? entä mitä huonoa? ja oletteko huomanneet että millä tavoin ihmiset kohtelee tyttöjä eri tavoin kuin poikia, en nyt puhu leikki-ikäisistä vaan vauvoista.
Kommentit (14)
Kliseinen "ei väliä kunhan on terve", mutta tytön mielummin. Tuntuu, että tytöissä on enemmän erilaisia piirteitä kuin pojissa ja tyttö voi olla oma itsensä, kunhan kasvattaa riittävän itsevarmaksi. Pojat ovat enemmän toistensa kaltaisia.
odottaessa halusin tytön. En edes tiedä miksi. En silti tietenkään ollut pettynyt poikaan.
Poikani on aivan ihana! Nyt on toinen tulossa ja toivon poikaa. Siksi, että veljekset olisivat varmaan läheisempiä isompana, kuin sisko ja veli. Lisäksi pojalle olisi kaikki valmiina. Ja luulen, että osaan sitten kuitenkin olla parempi äiti pojille. En ole kiinnostunut mistään prinsessahörsyistä yms., päin vastoin ne ällöttävät minua.
Toisaalta tyttären kanssa olisi varmaan tulevaisuudessa läheisemmät välit sitten, kun hän tulee raskaaksi ym.
Jos näin ajattelee, niin minä luulen asian olevan juuri toisin päin. Ennemmin ne pojat ovat oman tiensä kulkijoita ja tytöt menevät massan mukana.
Jos näin ajattelee, niin minä luulen asian olevan juuri toisin päin. Ennemmin ne pojat ovat oman tiensä kulkijoita ja tytöt menevät massan mukana.
Tyttö saa olla vauhdikas jalkapalloa pelaava poikatyttö tai hörhelöinen balleriinaprinsessa, eikä kumpaakaan katsota kovin pahasti. Pojille suodaan (varsinkin kouluiässä) paljon kapeampi roolimaailma.
Ei voi sanoa mitä hyviä ja huonoja puolia niissä on, koska se riippuu ihan ihmisen persoonasta.
Mun lapset ainakin ovat ihan ihania kaikki :D
Vauvana sukupuolella ei kyllä ole mitään merkitystä...
Lyhyet pojat ei pärjää nais- eikä työmarkkinoilla, tytöille lyhyys ei ole samanlainen "vamma".
Sukupuoli alkaa näkyä vasta leikki-iässä.
Vauvana sukupuolella ei kyllä ole mitään merkitystä...
Tyttö saa olla vauhdikas jalkapalloa pelaava poikatyttö tai hörhelöinen balleriinaprinsessa, eikä kumpaakaan katsota kovin pahasti. Pojille suodaan (varsinkin kouluiässä) paljon kapeampi roolimaailma.
Tosin, pojille suodaan myös helpommin sellainen että on vaan "älykkö", "tietsikkanero".
Poika voi olla tietsikkanero, ja sehän ihan hyväksyttyä.
Jos tyttö on, sellainen tyttö on todella friikki ja o-u-t-o.
hyvä pointti sulla seiska! Itse vaan muistelin yläaste aikoja. Meidän luokalla oli ilmeisesti rohkeita poikia, kun uskalsivat tehdä monenlaisia massasta poikkeavia asioita. Me tytöt vaan yritettiin olla toistemme klooneja ja esim. pukeutua ja meikata niin, ettei kukaan päässyt sanomaan pahaa sanaa.
-5-
osaa tänäpäivänä pääsääntöisesti käyttää sovellusohjelmia (tekstin-, kuvankäsittely) paremmin kuin pojat.
Tosin, pojille suodaan myös helpommin sellainen että on vaan "älykkö", "tietsikkanero".
Poika voi olla tietsikkanero, ja sehän ihan hyväksyttyä.
Jos tyttö on, sellainen tyttö on todella friikki ja o-u-t-o.
Meillä ennestään poika,tyttö,tyttö,poika,poika,poika, joten tämä seitsemäs sais luvan olla tyttö. Meidän tytöt ovat paljon rauhallisempia, kuin pojat, jotka ihan hirveitä mökäapinoita ja räyhääjiä.
Kyllähän toivoo tietysti, että lapsi olisi terve. Kai silti lapsi otetaan yhtä lailla rakastaen vastaan, vaikka olisi sairaskin.
ja nyt on 3 poikaa ja 2 tyttöä. just hyvin, molempia sukupuolia lähes yhtä paljon. en kuitenkaan ajattele lapsia koko ajan tyttöinä tai poikina, vaan mun rakkaina lapsina vikoineen ja puutteineen.