Kauanko olitte seurustelleet enne kihloja? Entä naimisiinmenoa?
Kommentit (45)
Ihan sopiva aika. On outoa jos ei parin kolmen vuoden jälkeen tiedä, onko Hänestä elämän pituiseksi kumppaniksi.
Siinä vaiheessa olin vasta kakskymppinen, ja elettiin villiä nuoruutta suomatta ajatustakaan loppuelämä-ajatuksille! :D Jotkut kato tapaa jo nuarena, darling.
Emme menneet kihloihin ollenkaan. Naimisiin 15v päästä seurustelun aloituksesta.
Kyllä pitäisi jo sinänsä tietää onko kumppanista elinikäiseksi puolisoksi vai ei. En tarkoittanut, että juuri silloin pitäisi mennä naimisiin.
en mä kyllä edelleenkään, lähes 10 vuoden yhdessä olon jälkeen, sellaista voi tietää. Elämästä ei ikinä tiedä. Asiat ja etenkin ihmiset muuttuu. Ei takuita. Eletään tässä ja nyt ainakin niin kauan ollaan yhdessä kun se tuntuu hyvältä.
Ollaan yli kolmekymppisiä.
Nyt ollaan oltu onnellisesti naimisissa jo yli 20 vuotta.
Ennen kihloja seurusteltiin 3,5v. Naimisiin mentiin vuosi kihlojen jälkeen.
Kyllä pitäisi jo sinänsä tietää onko kumppanista elinikäiseksi puolisoksi vai ei. En tarkoittanut, että juuri silloin pitäisi mennä naimisiin.
en mä kyllä edelleenkään, lähes 10 vuoden yhdessä olon jälkeen, sellaista voi tietää. Elämästä ei ikinä tiedä. Asiat ja etenkin ihmiset muuttuu. Ei takuita. Eletään tässä ja nyt ainakin niin kauan ollaan yhdessä kun se tuntuu hyvältä.
Ollaan yli kolmekymppisiä.
Koskaan ei voi tietää miten elämässä käy. Siksi kyllä lyhytkin seurustelusuhde kertoo, onko parisuhteella mahdollisuuksia onnistua. Vasta suuret kriisit paljastaa kumppanista niitä oikeasti epämiellyttäviä piirteitä. Ja periaatteessahan voi asua vaikka 10v yhdessä ilman vastoinkäymisiä, tehdä sitten muutama lapsi, ja kumppani näyttäytyykin aivan uudessa valossa. Sitoutumine on aina riski. Sitoudut ihmiseen, joka voi 40v päästä olla aivan erilainen.
Mennessäni naimisiin, pysähdyin kylmänviileästi harkitsemaan onko meillä mahdollisuutta onnistua. Kun päädyin tulokseen, että jos minulla ylipäätään on mahdollisuutta onnistua elämänpituisessa parisuhteessa, mieheni oli siihen paras mahdollinen vaihtoehto. Ei vain siksi, että rakastin häntä, vaan koska kunnioitin, pidin älykkäänä, ihailin hänen arvojaan ja kykyä sitoutua. Välillä on ollut aikoja etten ole rakastanut häntä, mutta ihan aina olen kunnioittanut ja pitänyt häntä hyvänä ihmisenä. Menimme siis kihloihin 2 vuoden seurustelun jälkeen, jolloin olin päättänyt sitoutua häneen loppuelämäkseni.
Naimisiin mentiin siitä 2,5 vuotta myöhemmin. Yhdessä oltu 7v.
Naimisiin samana vuonna, vuoden viimeisenä päivänä. Oltu yhdessä 47 vuotta!
ennen kihloja oli seurusteltu puoli vuotta ja naimisiin mentiin 10 vuoden yhteiselon jälkeen. Nyt yhteisiä vuosia takana 12.
ja seurustelua tuli 7v täyteen ennen naimisiinmenoa. Aloitettiin 16-vuotiaina.
emme menneet lainkaan kihloihin. Naimisiin menimme 4 vuoden seurustelun jälkeen
Parin viikon päästä tulee 29v ensi tapaamisesta, viime kesänä oli 28v hääpäivä.
tasan vuosi seurusteltiin ennen kihloja ja kun ensi viikolla mennään naimisiin ollaan oltu yhdessä 12 vuotta.
tasan vuosi seurusteltiin ennen kihloja ja kun ensi viikolla mennään naimisiin ollaan oltu yhdessä 12 vuotta.
2vk kihloihin 3 vk naimisiin ,nyt yhdessä 4vuotta :)