Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempaintoimikunnasta.

Vierailija
05.12.2012 |

Kun se on kuitenkin täysin vapaaehtoista, miksi sinne kerääntyy nämä ämmät, jotka sitten marttyyrinä kehtavat valittaa että KUKAAN ei tee mitään, ja KETÄÄN ei kiinnosta ja ON SE KUMMA KUN EI OSALLISTUTA. arg.

Ihmisillä on rajattu määrä aikaa vuorokaudessa, ja jos joillain on aikaa vapaaehtoiseen työhön, hyvä, mutta ei sitä pidä alkaa valittamaan siitä kuitenkaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syyllistämiseen ei pidä ruveta. Sillä saa vaan porukan kaikkoamaan.

Vierailija
22/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen vuoden katkeruus....

Terkut sinne yhdelle martyyrille! :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi haluaa itse tehdä jotain varainkeruun hyväksi niin saa tehdä niin paljon kuin haluaa ja jos oma koulutyö ei kärsi.

Vierailija
24/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tähtää maailmanympärysmatkalle niin ei tarvitse kiristellä hampaita.

Fakta on että kaikilla ihmisillä ei ole

-aikaa

-rahaa

-halua ostaa ylimääräisiä tuotteita

-halua myydä tuotteita

Kun pyytää vapaaehtoista rahoitusta niin kannattaa vain vedota ihmisen anteliaisuuteen ja maksajia ei kannata yhtään seurata koska siitä ei tule kuin vihaiseksi. Kun ei tiedä maksajia ei kukaan voi kohdistaa valituksia kehenkään. Noin 90% maksaa kuitenkin niin maksamattomat voi huomioida maksun suuruudessa. Ja jos lähes kaikki maksavat, niin sehän onkin sitten ylimääräistä rahaa tulevaisuuteen.

Kun lähtee oletuksesta että ihmisillä ei vain ole aikaa osallistua, niin ei silloinkaan pety. Aktiivisimpia on 6-8% ylipäätään kaikista vanhemmista. Tämä kannattaa tehdä itselle selväksi kun ryhtyy vapaaehtoiseksi.

Realismi kannattaa tuoda muiden vanhempien tietoisuuteen budejeteilla ja kysyä mihin kukakin on valmis. Tosin sitä ei pidä tehdä julkisesti, sillä kaikilla pitää olla oikeus kieltäytyä syytä selitämättä.

Kannattaa myös valita mihin rahasummaan tähtää. Liian suuret tavoitteet tuotavat paljon työtä, johon vain ei tänä päivänä kaikilla ole aikaa/rahaa.

t 15, joka ei toimikunnan vetäjänä kertaakaan kiristellyt hanpaita rahan tai vähäisen osallistujamäärän takia.

Vierailija
25/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rumba!

Vierailija
26/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä marttyyriksi.

Musta tollaset retket voi lopettaa, ne voi tehdä vapaa-ajalla, joten siihen saa kerätä sen rahan suoraan.

Kunhan korostin että maksua ei voi kerätä tänä päivänä pakollisena kaikilta. Ohjeistus vain menee niin vaikka jotkut eivät tunnu sitä ymmärtävän/hyväksyvän.

t 15&18, joka osallistuu muuhunkin vapaaehtoistoimintaan

Vierailija
27/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempaintoimkuntaan halajille, säästyisi monet tolta marttyyrien piinapenkiltä.

Vierailija
28/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ryhmä koostuu niin ilkeistä juoruakoista, jotka haukkuvat kaikkia selän takana, luulevat olevansa itse jotenkin niin parempia ja kaiken lisäksi vielä ovat kateellisia muille, ja siitäkös se pahan puhuminen lisääntyy.

Tämä ryhmä on se pahin mätäpaise, jonka vuoksi useat eivät todellakaan halua tohon rinkiin astua.

Vierailija
29/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tehdään joku retki, lasketaan paljon se maksaa, ja jokainen maksaa oman oman.

Loppuisi nämä helkkarin ylihintaisten tavaroiden pakkomyynti.

ei ole lapsen vika jos vanhemmat eivät pysty osallistumaan / rahoittamaan.

Osalla ei ole aikaa ja osalla ei ole rahaa, ja syyllinen on toimikunnan jäsenet, jotka yrittävät vain järjestää lapsille kivaa.

Ihan oikeasti, miksi? Ja pliis, vastaukseksi ihan oikeita vastauksia, ei vastakysymyksiä tyyliin: eikö sinusta ole kivaa, että lapsille järjestetään kivaa?

pakko ei ole kuin kuolla, joten siinä mielessä kysymyksesi ei ole vastausta.

Onhan se kivaa jos lapset saavat YHDESSÄ kokea jota muutakin jokapäiväisen tarha-/koulupäivän sijaan. Tarkoitus on luoda yhteisöllisyyttä ja kokemuksia, joita voi jakaa kaverin kanssa. Lapset viettävät kuitenkin aika paljon aikaa tarhassa/koulussa, joten vaihtelu on ihan kiva.

Kun tarhossa on menty jo monissa asioissa kieltolinjalle, niin eiköhän retket/tapahtumat vielä kielletä jossain vaiheessa. Sääli mutta ei mitenkään yllättävä valitsevassa minä-yhteiskunnassa.

Meillä tehtiin esim. linjaus tarhassa että ei lähdetä kuljettamaan lapsia mihinkään vaan esiintyjien on tultava lasten luo. Tämä tosin rajoittaa tarjontaa, mutta vähentää rahankeruu tarvetta huomatavasti. Teime myös yhteistyötä toisen tarhan kanssa, jolloin kustannukset olivat pienemmät.

t 15&18

Vierailija
30/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa jokainen tuntee toisensa?

Itse en edes paikkakuntalaisena tunne yhtäkään vanhempaa niin hyvin että pystyisin juoruamaan kenestäkään tai päättelemään syitä miksi kukakin ei kerkeä. Yleisellä tasolla tietysti voisi asiasta keskustella.

t 15, pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
31/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, jos joku ei lainkaan halua osallistua lapsensa koulun toimintaan. Mutta en ketään syytä.

on neljä lasta neljässä eri koulussa. En ole yhdenkään koulun vanhempaintoimikunnassa koska aika ei riitä kaikkiin neljään ja haluan olla tasapuolinen. Riittää kun huolehdin muulla tavoin lasteni koulun käynnistä.

Vierailija
32/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ihmisen mielenterveydestä, joka muka tietää ja sen vuoksi juoruaa...??

Koulussa on noin 100 oppilasta, että niin hyvin ei tunne kukaan kaikkia.

Vierailija
33/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin "isot" mammat siellä pätemässä että, kiito ei, ei mulle.

Vierailija
34/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen yleensä liittyy 1-2 vanhempaa joka luokasta, jotka sitten järjestävät tapahtumia koululaisille. Siihen ei viekotella muita, jotka eivät ole ilmottautuneet mukaan toimintaan.

Joten, jos et ole esim s-postlistalla, et saa näitä kutsuja esim pitämään kahvilaa joulujuhlaan. Kahvilan pidolla kerätään rahaa kaikkien koulun oppilaiden hyväksi. Meidän koulussa on kymmeniä vuosia vanhoja perinteitä, jotka rahoitetaan näin.

Toimintaan osallistutaan mahdollisuuksien mukaan, joskus pääset joskus et. Kukaan ei juoruile tai narise perään.

Ne, jotka ovat mukana, nauttivat siitä, että sinunkin koululaisesi pääsee ehkä koulun discoon, yhteiseen talvitapahtumaan, tai vastaavaan mitä ilman vanhenpaintoimikuntaa ei olisi.

Luokkatoimikunta on erikseen.

Vierailija
35/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä wilman kautta KAIKILLE vanhemmille tulee jatkuvasti myyntijuttuja ja osallistu sinne ja osallistu tänne ilmoituksia.

Ja ne akat vasta nariseekin, että tasan ei onnen lahjat tämän asian suhteen.

Vierailija
36/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä toimintaa.

Ilmeisesti isoissa kouluissa tämä vanhempaintoimikunta on ihan järkevällä tasolla,mutta pikku kouluissa tuohon hommaan hakeutuu se tietty ihmistyyppi.

Vierailija
37/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vapaa-aika ei riitä tuollaiseen, jos mulla sattuu olemaan päivässä puolituntia vapaa-aikaa, mikä yleensä on ehkä joskus myöhään illalla, en sitä aikaa käytä todellakaan tohon. NOT.

kaikilla kun ei ole samanlainen elämä, se kun on joidenkin NIIN vaikea ymmärtää.

Ymmärrän kylal että on aikaa jos ei ole kuin työ.

Mutta elämässä on muutakin, joillakin enemmän joillakin ei ollenkaa.

Lapsen tärkein työ on koulunkäynti, ei tuollainen ylimääräinen oheistoiminta.

Mä voin hyvin maksaa vaikka joka helvetin retkestä, mutta aikaa mulla ei tohon ole, ja siitä ei kenellään ole mitään oikeutta valittaa, ei edes ah niin mahvatavalla vanhempaintoimikunnallakaan.

On minullakin työ, harrastukset, lasten harrastukset ja muuta mutta olen myös aktiivinen koulun vanhempaintoimikunnassa (jossa ei kyllä tunteja lasketa :) ja johtokunnassa, lasten harrastustenkin vapaaehtoishommat ovat kivoja. Olin itsekin nuiva kun osa lapsista oli pieniä mutta energia on lisääntynyt sitä mukaa kun lapset kasvavat. Ehkä joskus saat itsekin iloa tuollaisista toiminnoista.

Vierailija
38/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei toimi teidän kouluissanne. Todella ikävää. Meillä tehdään mielellään, on kivaa porukkaa, erilaisia äitejä jopa muutama isä.

Aina on ollut kivaa kokouksissa ja tapahtumissa. Ja ollaan tosi ylpeitä, että esim kahvilan pidolla saadaan taas jotain toteutettua oppilaiden iloksi.

Koulumme ei ole mikään järin suuri, keskikokoa Helsingissä.

T.36

Vierailija
39/39 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se taas tulee... en ole nuiva, vaan AIKANI ei riitä siihen, ei sen kummempaa.

Ei vain riitä, kn ihmisillä on nin paljon erilaisia asioita ja velvollisuuksia.

On kiva kun kun ehdit itse tehdä tuota kaikkea, ja pidät siitä.

Ajatuksesi siitä, että kyse ei olisi ajasta vaan kiinnostuksesta, on hiukan väärä ja osaltaan taas kääntää kommenttiasi siihen, että kaikilla olisi aikaa jos vain haluisi. Joten summasummarum, edelleenkään, aikaa ei ole.