Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto!!!

Vierailija
05.12.2012 |

Hei

Tänään saimme yllätyksenä tietää että yksi lasku jonka olemme unohtaneet on mennyt olosottoon!! Olen nyt ihan sokissa ja paniikkissa etten tiedä mitä tehdä!!

Heti kun mä saan laskun mä maksan sen koko summa, mutta mitä sen jälkeen sitten tapahtuu!!

Voisitteko selittää mitä sitten tapahuu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vireilletuloilmoituksen mukana on maksuohjeet, niillä maksat

Vierailija
2/13 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä wt-ongelmia taas. Ei muisteta laskuja maksaa, kun rahat menee kaljaan ja jalluun. Ensin menee auto ja lainat jää saamatta, seuraavaksi talo. Tuttu tarina. No, hyvää loppuelämää wt. Onneksi teikäläisille ei myönnetä luottokortteja, muuten olisi Suomi pahemmassa jamassa kuin kreikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soita sinne

Vierailija
4/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme tietää toiseen firman kautta että lasku on mennyt suoraan ulosottoon.

Ap

Vierailija
5/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä tulee SUPPEAN ULOSOTON ilmoitus. tarkoittaa, että et saa merkintää luottorekisteriin jos maksat ulsotosta tulleen laskun eräpäivään mennessä.

Eli ei paniikkia (=

Vierailija
6/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ulkomailla ja se veromaksukaavake ei koskaan tullu meille!! Ei edes ollu paljoa, mutta ihan sama.

Vitsi että oli vaikee saada selitettyä.

Me oltiin muutettu samana vuonna ja tehty ihan todistettavasti muutosilmoitus Suomeen. (Oltiin asuttu ulkomailla on 10v sitä ennenkin.) Sen olisi pitänyt mennä maistraatista myös verottajalle ja kaikkialle muuallekin.

Verottajapa ei uskonut meitä ja olisi kuulemma ollut meidän asia kysellä sen verolaskun perään. Siihen maksuun tietty tuli sitten joku pieni verolisämaksukin ja ulosottomaksu, jne.

No ihan periaatekysymyshän se oli. Oltiin tehty kaikki meille kuuluvat muutokset ja silti syy oli meidän?!

En antanut periksi ja lopulta sain sen asian kaikkien todistelujen kautta käännettyä niin, että ei maksettu muuta kuin se meille kuulunut jälkivero ja sitten pois sieltä ulosotosta. Ei sinne jäänyt lopulta merkintää maksuvaikeuksista, mutta toooosi vaikeaa oli varsinkin ulkomailta käsin joidella ja verottajahan ei virhettä tee!!!

Mulla onneksi oli kaikki mustaa valkoisella niistä

osoitemuutoksista ja milloin ne oli tehty ja olin kysellyt vielä niiden perään, että meneekö tieto kaikkialle!

Vierailija
7/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinen kertoi niin ulosotolta tulee vain "maksukehoitus", jos et maksa niin sitten parin muistutuksen jälkeen lähtee siihen viralliseen ulosottoon.

Nyt hengitä syvään ja rentoudu. Meillä kävi just samoin kiinteistöveron kanssa...tosin ei oo kyl nähty edes alkuperäistä laskua :D ja sama kävi 2viikkoa myöhemmin omille vanhemmille...tosin he olivat senkin jo maksaneet kuukausia sitten...

Vierailija
8/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se veromätkyjuttu ulkomaille??? Verottajalla edelleen oli vanha osoite, ulosotossa uusi?

Vierailija
9/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ensin menee perintään, perinnästä ulosottoon. joten joko olette unohtaneet useamman muistutuksen tai sitten on tapahtunut virhe. itseltäni on mitätöity yksi lasku joka meni perintään, koska eivät itse reagoineet siihen että lopetin lehden tilauksen kahdesti.. soita sinne ja kannattaa varautua siihen että se "sinun" henkilö on vaikeasti tavoiteltavissa eli varaudu soittamaan useasti. ulosottovirastoissa voi myös käydä. nou hätä.

Vierailija
10/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ensin menee perintään, perinnästä ulosottoon. joten joko olette unohtaneet useamman muistutuksen tai sitten on tapahtunut virhe. itseltäni on mitätöity yksi lasku joka meni perintään, koska eivät itse reagoineet siihen että lopetin lehden tilauksen kahdesti.. soita sinne ja kannattaa varautua siihen että se "sinun" henkilö on vaikeasti tavoiteltavissa eli varaudu soittamaan useasti. ulosottovirastoissa voi myös käydä. nou hätä.

Ei ihan, esimerkiksi osa viranomaismaksuista on suoraan ulosottokelpoisia, ilman erillistä perintää tai muuta anelua.

Vierailija
11/13 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oikeesti tuli kyyneleet kun luin teidän viestejä.

Olin todella paniikissa enkä tienyt mitä tehdä, pelkäsin että nyt pahinta on tapahtunut, mutta kiitos teille toisin kävi.

Perjantaina otan heti yhteyttä ulosottoon ja juttelen heidän kanssa. Sitten kun lasku tulee niin maksetaan se heti.

Ap

Vierailija
12/13 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ulosotosta tlee ensin VIREILLETULOILMOITUS jos tässä vaiheessa maksat laskun plus kulut ulosottoprosessi raukeaa.

Vierailija
13/13 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi