Emme osta puolivuotiaalle vauvalle joululahjoja, eikö ole kamalaa?
Kyseessä kolmas lapsi ja saa leikkiä vielä isojensisarustensa vauvaleluilla. Mitä järkeä muutenkaan ostaa näin pienelle hirveää lahjakasaa, niinkuin suurin osa ihmisistä tuntuu tekevän.
Kommentit (18)
No ei ole kamalaa, kerrankin joku selväpäinen ihminen täällä!
Ei tosiaan ole hirveää olla ostamatta :)
Mekään emme ole ostaneet tuon ikäisille lahjoja.
Osteta 3 ja 1vuotiaille lahjoja, kuin jotkut pienet halvat (max 20e)
Sukulaisilta tulee monien satojen eestä leluja! Ostamme mieluummin itse joulun jälkeen alennusmyynnistä vaatteita lapsille :)
Pari seuraavaa joulua käärittiin iso serkkujen vanhoja lahjoja pakettiin.
Sukulaisilta tulee monien satojen eestä leluja! Ostamme mieluummin itse joulun jälkeen alennusmyynnistä vaatteita lapsille :)
Ei se vauva vielä joulusta mitään ymmärrä. Toiselle lapselle ostettiin, ei vauvan itsensä takia, vaan siksi ettei isoveljelle olisi tullut paha mieli toisen puolesta (on aika empaattinen tapaus...).
isosiskoa suretti sekin kun vauva sai vähemmän lahjoja
Ei se vauva vielä joulusta mitään ymmärrä. Toiselle lapselle ostettiin, ei vauvan itsensä takia, vaan siksi ettei isoveljelle olisi tullut paha mieli toisen puolesta (on aika empaattinen tapaus...).
eihän noin pieni vielä lahjojen päälle mitään ymmärtäisikään.
ei ole kamalaa, ei se vauva niistä lahjoista piittaa. Sama asia hänen kannaltaan onko se helistin ja vinkulelu sisaruksen vanha vai vasta ostettu. Mutta voihan sitä näön vuoksi laittaa jonkun vanhan lelun vaikka lahjapaperiin, jos vauva tykkää rapistella sitä paperia?
Itse tosin ostan lahjat jopa koirille jakissallenikin, joten vauvalle myös... heh.
mut ei lahjavuorta sentää.
ei musta siinä ole mitään kamalaa, pikemminkin fiksua. Sitäpaitsi kun on jo kolmas lapsi, tuota vauvarojua on ihan riittämiin ja aika jonka lapsi sillä leikkii on....
Eihän tuo vauva vielä lahjoista tajua. Yritin tätä iskostaa sukulaisillekin mutta valitettavasti kummit, mummit ym. eivät asiaa voi käsittää ja paketteja on tiedossa myös vauvalle läjäpäin.
Saa oman muumipyyhkeen, kuten ovat isosisaruksetkin saaneet aikoinaan. Meillä myös lapset uskoo vielä joulupukkiin, joten herättäisi varmasti ihmetystä jos ei vauva yhtään lahjaa saisi.
mekään osteta reilu 2vuotiaalle.
Ostetaan sitten alennusmyynneistä mitä tarvitaan ja 'pukki' ei tuonut :)
Siis 1-2, joku lelu + joku kiva vaate :) Sukulaisetkin ostivat sitten lelun yms.
Lapsi nyt 2,5v, me ostamme muutaman lahjan, sukulaiset ja kummit antavat lahjan myös :)
Sukulaisilta?? Siis mitä? Miten niin miltä helvetin sukulaisilta?
Mummuilta ja papoilta yms? Eikö ne oo lasten sukulaisia?? Vai mitä ajat takaa?
Meidän esikoinen täyttää jouluaattona ½-vuotta eikä osteta ensinmäistäkään lahjaa. Sukulaisilta saattaa tulla muutama.
mutta jokunen pehmeä paketti kuitenkin?
Mitenhän isommat muksut mahtaa reagoida, jos vauva ei olekaan ollut kiltti?
Ei mekään itse pienille mitään ostettu ja aina ovat pari pakettia saaneet.