Suomalaisnaisten maine ruotsalaisten miesten silmissä?
Kertokaahan. Olen heikkona itse ruotsalaisiin miehiin, valehtelematta komeampia kuin suomalaiset!
Kommentit (14)
että suomalaisia naisia pidetään jotenkin maanläheisempinä ja helposti lähestyttävämpinä kuin ruotsalaisia kanssasisariaan. Tiedä sitten.
Jos jotin pitäisi määritellä, niin ehkä tylsä.
Sekä suomalaisilla että ruotsalaisilla on hyvin helpon naisen maine. Mutta senhän te jo tiesittekin, sitä se tasa-arvoinen yhteiskunta teettää.
No, olen itse asunut Ruotsissa pari vuotta ja minusta suomalaisilla naisilla ei täällä ole erityisemmin mitään mainetta. Suomalaisia pidetään yleisesti edelleen hiukan sivistymättöminä ja juntteina, mutta samalla meidän maanläheisyyttämme tavallaan myös kunnioitetaan.
Niin sanotusti parempiin ruotsalaisiin piireihin suomalaisella valitettavasti ei edelleenkään ole silti asiaa. Kuten ei muillakaan itäeurooppalaisilla tai balteilla. Ainoastaan skandinaavis-germaanisen perimän tuotteet kelpaavat näiden créme de la créme -sukujen vesoille puolisoiksi.
Mutta tavallinen ruotsalainen kyllä ottaa mieluusti suomalaisen puolison.
Olen opiskellut ruotsissa ja en ikinä törmännyt mihinkään ennakkokäsityksiin sen takia, että olen suomalainen. En edes siihen että suomalaiset joisivat liikaa alkoholia.
meistä yleensäkään ajattelevat, mutta mua nauratti tuo kuvaus "creme de la creme" sukujen vesat : D
Tuli mieleen sellainen kaulukset ylöspäin - Östermalmtorgetin kulmilla asuva - kokkelikoukussa snobaileva - merkkivaatteissa keikaroiva - kuningassukua nuoleskeleva wannabe rinssi tai rinsessa : )
meistä yleensäkään ajattelevat, mutta mua nauratti tuo kuvaus "creme de la creme" sukujen vesat : D
Tuli mieleen sellainen kaulukset ylöspäin - Östermalmtorgetin kulmilla asuva - kokkelikoukussa snobaileva - merkkivaatteissa keikaroiva - kuningassukua nuoleskeleva wannabe rinssi tai rinsessa : )
Mutta Ruotsissa on ihan oikeasti tällaisia sukuja. Suomalaiset snobbailijat eivät ole näihin "todella vanhan rahan sukuihin" verrattuna mitään. Vähän niin kuin moderneja aatelisherroja ovat.
Siis, Danielhan oli ihan pulliainen + vielä suonissa virtasi ali-ihmis suomalaista vertakin?
Mutta Ruotsissa on ihan oikeasti tällaisia sukuja. Suomalaiset snobbailijat eivät ole näihin "todella vanhan rahan sukuihin" verrattuna mitään. Vähän niin kuin moderneja aatelisherroja ovat.
Kauhea painajainen olisi joutua joillekin kutsuille tollaisten "jotkut ihmiset ovat vähän tasavertaisempia kuin toiset ihmiset" kanssa..
Ei sen puoleen, että meikäläisellä olisi mitään puhuttavaakaan heidän kanssa tai heillä meikäläisen.. ruoka olisi varmaan hyvää : )
ja jotain mikä on tullut muutamaankin otteeseen vastaan on että suomalaiset naiset on tosi villejä sängyssä. ja että suomalaiset on vähän juntimpaa kansaa. sitten on tämä alkoholin suurkulutus ja puukon heiluttelu. valitettavasti suomalaiset ohjelmat mitä täällä näytetään tukevat näitä stereotypioita tehokkaasti..
ja jotain mikä on tullut muutamaankin otteeseen vastaan on että suomalaiset naiset on tosi villejä sängyssä. ja että suomalaiset on vähän juntimpaa kansaa. sitten on tämä alkoholin suurkulutus ja puukon heiluttelu. valitettavasti suomalaiset ohjelmat mitä täällä näytetään tukevat näitä stereotypioita tehokkaasti..
liittyy suomalaisiin naisiin? No, ei tod. Muuten olet oikeassa, meillä on harvinaisen hyvä maine ruotsalaisten miesten silmissä.
hauskasti ja elävästi. Suomalaiset taas vakavia ja ongelmista. Eivät oikein sovi yhteen ainakaan sitten jos kaveripoprukka koostuu ruotsalaisista. Ja siis minä puhun riikinruotsalaisista en Suomen ruotsalaisista.
Kannattaa opetella sana mysiga!
Kauhea painajainen olisi joutua joillekin kutsuille tollaisten "jotkut ihmiset ovat vähän tasavertaisempia kuin toiset ihmiset" kanssa..
Ei sen puoleen, että meikäläisellä olisi mitään puhuttavaakaan heidän kanssa tai heillä meikäläisen.. ruoka olisi varmaan hyvää : )
Siis, Danielhan oli ihan pulliainen + vielä suonissa virtasi ali-ihmis suomalaista vertakin?
Että Vickan oikein haluamalla halusi aina olla erilainen kuin kuninkaallinen tausta olisi ns. velvoittanut. Eli siihen imagoon tuo tavistaustainen puoliso on aika jeppiskamaa, rakkausavioliitto eikä mikään sukukauppa.
Mutta muutenkaan kuningassuku ei Ruotsissa tunnu olevan se eniten vesojaan vahtiva taho. Kyllä siellä on muutakin, paljon takakireämpää, ylimystöä. Sellaista oikeasti vanhaa rahaa, mitä Suomesta ei löydy ollenkaan.
ovat yks kakkanhailee ruotsalaisille. Rakastuminen on sitten eri asia tietenkin.