Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo ihmisestä se että syö haarukka oikeassa ja veitsi vasemmassa

Vierailija
05.12.2012 |

kädessä. Syö nätisti ja leikkaa lihaa nätisti. Ei kauho rumasti...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei mitään??

Vierailija
2/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vapaa kasvatus? On itsepäinen?

Tai sit on vaan vasenkätinen :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pidän vähän junttina, en kyllä ole sellaisia aikuisia koskaan kohdannut.

Vierailija
4/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin mulle opetettiin lapsena, enkä ole tapojani muuttanut.

Vierailija
5/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on opetellut syömään näin. Sitten sitä on vaikea enää muuttaa. Ja / tai on molempikätinen, eli ei vahvasti pelkästää oikeakätinen vaan tekee tyypillisiä oikeakätisen asioita myös vasemmalla kädellä.

Vierailija
6/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tosi hienosti syödessä pinnistelen ja syön niin miten "kuuluu". Mutta normaalisti noi. Nätisti, siististi. Ei herätä huomiota, joskus kun siitä lounasseuralle mainitsin, niin ei hän ollut edes huomannut... En tiedä mistä johtuu, joskus kouluaikoina opittu tapa, josta hillittömän vaikea päästä eroon!

Vierailija
7/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaankin luontevinta pitää aterimet juuri noin. Minulle ainakin tuottaisi vaikeuksia pidellä haarukkaa oikeassa ja veistä vasemmassa, koska olen oikeakätinen. Ei siinä junttiudesta ole kyse.

Vierailija
8/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeakätinen. En vain hanskaa veitsen käyttöä oikealla kädellä yhtä hyvin. Usein kuitenkin esim. juhlissa tms paremman etiketin tilaisuuksissa syön 'oikein'. Kotona, anoppilassa tms perheen kesken syön kuten huvittaa. Joskus jopa lusikalla muusia ja lihakastiketta :D

Kutsukaa moukaksi, mut mun mielestä noin perusasiasta on aivan järjetöntä pingottaa...

Vierailija
9/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhän on alunperin vanhemmissa, mutta jos aikuisenakaan ei ymmärrä opetella kauniita tapoja niin se kertoo kyllä ihmisestä aika paljon.

Vierailija
10/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi USAssa ei ole tapana syödä meikäläisittäin haarukka vasemmassa, veitsi oikeassa kädessä läpi koko aterian, vaan veistä käytetään lihan leikkaamiseen paloiksi ja varsinainen syöminen hoidetaan haarukalla.

Valtaosa maailman ihmisistä syö sormin tai puikoilla.

Minua ainakaan ei haittaa, vaikka käyttäisi mättövälineitä varpailla, jos sen tekee siististi.

Saatan joskus itsekin ottaa haarukan oikeaan "parempaan" käteen kovera puoli ylöspäin ja kokoilla siihen loput esim. kastikkeen ja riisin jämät, jotka on vaikea saada normaalisysteemillä suuhun, kun nestepitoinen sotku nokkuu äkkiä kuperan haarukan kyydistä pois.

Vierailija
11/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön juurikin "väärinpäin". Olen oikeakätinen, mutta teen monia asioita vasenkätisesti.

En pidä itseäni junttina, vaan enemminkin näppäränä, kun pystyn toimimaan molempikätisesti!

Hienoissa tilaisuuksissa syön kyllä kuten etiketti vaatii, mutta kotioloissa miten huvittaa.

Lapsilleni olen opettanut tietenkin kuinka aterimia kuuluu pitää, ja he osaavat sen kyllä.

Vierailija
12/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen ihminen olen :)

Vierailija
13/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen ihminen olen :)

Vierailija
14/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kun olin "hienossa paikassa" syömässä, että kaikilla muilla on veitset ja haarukat toisin päin. Siis itse söin juuri noin väärin päin.

Mulla on lukihäiriö, enkä erota oikeata ja vasenta helposti... eli kestää hetken. Teen myös jotain muitakin hommia vain vasemmalla kädellä kun en oikealla osaa. Eli olen ilmeisesti molempi kätinen.

Tunsin itseni joo vähän moukaksi, mutta sitten kun katsoin miten muut kauhoo rumasti ruokaa suuhun vaikka aterimet oikeissa käsissä niin en jaksanut hävetä.

ap

Vierailija
15/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhän on alunperin vanhemmissa, mutta jos aikuisenakaan ei ymmärrä opetella kauniita tapoja niin se kertoo kyllä ihmisestä aika paljon.

En tiedäkään mitään rumempaa ja huonompaa käytöstä kuin ruokailuvälineiden pitäminen eri käsissä. On se kamalaa mihin tämä maailma on mennyt.

Vierailija
16/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on oikeakätinen. Hän sanoo, että näin on lapsesta syönyt ja ei osaa syödä toisinpäin. Syö tosi nätisti ja tavat kunnossa. En koe asiaa mitenkään ongelmana. Ehkä hän hiukan "varsitöissä vasuri" muutenkin.

Vierailija
17/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin mulle opetettiin lapsena, enkä ole tapojani muuttanut.

opetettiin minulle kotona.

Onneksi en käy missään hienoissa tilaisuuksissa joten se on se ja sama, missä kädessä pidän haarukkaa =)

Vierailija
18/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ns. oikea tapa on erittäin hankala tiettyjen ruokien suhteen, esim. irtoriisin syömisessä. Fiksu tällöin vähät välittää säännöistä, ottaa haarukan oikeaan käteen ja kääntää sen toisinpäin. Silloin syöminen sujuu.

Vierailija
19/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin sen isältäni, koska hänkin syö noin. En tiedä, miksi. Olen yrittänyt opetella päinvastoin, muttei siitä tule mitään.

Muuten olen oikeakätinen ja jos vaikka paloittelen jotain veitsellä, se on oikeassa kädessä. Mutta jos otan haarukan, niin sitten veitsi on vasemmassa.

Vierailija
20/50 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siihen onko se haarukka oikeassa vai vasemmassa kädessä. On niitä häiritsevämpiäkin pöytätapoja olemassa, esim. maiskuttaminen ja suu auki syöminen, ruoka suussa puhuminen tai vieruskaverin lautasen yli kurkottelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme