Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas matoja

Vierailija
04.12.2012 |

2kk sitten edellisen kerran.. Siivosin tuolloin hullun lailla, lääkkeet otettiin, uusinnat myös. Käsiä pesty, pikkuhousuja/yövaatteita vaihdettu joka pv jne.

Mistä ihmeestä näitä tulee? :( Näkyykö madot ulosteessa, jos niitä on? Mies ei nähnyt vaikka kuinka tutki

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös niitä. On muutamia uskomuksia, joiden takia moni ei tunnista ja hoida matotartuntaansa ja näin madot vain leviävät:

"Matoja ei ole, jos niitä ei näy ulosteen pinnalla."

"Matoja ei ole, jos ei kutita hirveästi."

Oireet vaihtelevat yksilöittäin ja sen mukaan, paljonko matoja on. Omalla lapsellani on ollut kaksi kertaa tartunta niin, että sen huomasi vasta lääkkeen ottamisen jälkeen 1-2 kuolleesta madosta kakassa. Tuuria, että edes nämä madot näkyivät. Aikuisilla tartunta on usein oireeton tai lieväoireinen.

Mato-ongelma on nykyään niin yleinen, että pitäisi olla säännölliset kakkanäytekontrollit päiväkodeissa ja alakouluissa.

Vierailija
2/4 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monta kertaa nähnyt ulosteessa jotain valkoisia paloja. Oon ajatellut, että ovat sulamatonta ruokaa, kun niitä on alvariinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä jos osa madosta vain näkyy, näyttää "palaselta".

Vierailija
4/4 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(käsittääkseni eivät juuri koskaan)kakkanäytteessä, eli puhdas kakkanäyte ei kerro mitään. Parempi on aamulla peräaukon suulta otettu "pumpulipuikkonäyte" jossa näkyy munat jos madot ovat yön aikana munimassa käyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan