Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen veljen kateellinen perhe

Vierailija
04.12.2012 |

Onko muilla samanlaista tilannetta kuin meillä? Tätä on jatkunut nyt jo useampia vuosia ja en oikein tiedä, miten asiaan pitäisi suhtautua tai miten sitä pitäisi hoitaa. Olen yrittänyt avata keskustelua jne, mutta tuloksetta.

Miehen pikkuveli perheineen on (ilmeisesti) niin kateellinen kaikesta mitä teemme / omistamme / saavutamme työelämässä, etteivät ole kanssamme missään tekemisissä kuin aivan satunnaisesti ja ns. pakollisissa kuvioissa.

Välillä sieltä päin kuitenkin soitetaan sellaisia ihmeellisiä "kehumispuheluita", joissa yritetään epätoivoisesti nostaa omaa egoa ja tekemisiä ja vähätellä miestäni ja minua (esimerkiksi silloin, jos heille on tapahtunut jotain-muka-erikoista, mistä voisi kehuja keksiä). Muuten eivät kyllä olle missään yhteydessä ja puhuvat paskaa selän takana. Jopa Facebook-kaveruuden katkaisivat, kun eivät ilmeisesti kestäneet lukea elämässämme tapahtuvista asioista, vaikka sukulaisia ollaan.

Minua vieroksutaan, eikä mulle yleensä puhuta mitään sukutapaamissa tms. Suomeksi sanottuna ollaan niin kuin mua ei olisikaan olemassa.

Mistä ihmeestä on oikein kysymys? En voi ymmärtää tällaista käytöstä, sillä itse olen kovin läheinen oman perheeni kanssa ja en voisi kuvitellaakaan, etten esim. soittaisi veljelleni tai siskolleni kuin puolen vuoden välein.

Miten ihmisestä voi tulla niin kateellinen omalle veljelleen (eikä miehen veljen vaimo ole pekkaa parempi)? Luulisi, että sukulaiset olisivat ylpeitä toisistaan ja saavutuksistaan ja osaisivat iloita läheisten onnistumisista, mutta ei. Aivan käsittämätöntä!

Onko kellään mitään hyvää teoriaa? Enkä nyt kaipaa mitään "ne ei tykkää susta" -juttuja, se on käynyt selväksi jo aikoja sitten :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä muunlaista elämää nähnytkään kun vain vihottelua sisarusten kesken,sama jatkuu sukupolvesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla