Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa saan ton vauvan kakkaan??

Vierailija
04.12.2012 |

Poika on nyt 2kk.Tähän asti maha toimi oikein hyvin,pari kolme kakkaa tuli päivässä.Yhtäkkiä teki kakkalakon ja on nyt 6 päivää ollut kakkaamatta :( Oon antanu sitä apteekista saatavaa mallasuutetta ohjeen mukaan nyt pari päivää,ei auta ei.Vauvaa ei tunnu kauheesti haittaavaan kakkajumi mutta mua haittaa pallona oleva vatsa :(..onko teillä jotain neuvoja???

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä vauvaöljyllä hierot vatsaa myötäpäivää, annat olla mahallaan. Sitten meillä toimi että kuumemittariin vauvarasvaa siihen päähän ja pyllynreijän suulle, samalla voi mitata lämmön jos tarvis...

Vierailija
2/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta jää niin vähän jätettä että 10pv oli meillä välillä taukoa...sitten olikin niskaan saakka =)

Eli normaalia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hirnou,oon käyttäny mittaria,ei auta...Lähinnä iltasin poitsu saattaa kitistä ja vetää ittensä suoraks,sitten jalat mahan päälle eli kyllä se vähän vauvaakin häiritsee..mutta oon kans jostain kuullu että vauvan kakkaaminen on normaalia kymmenen kertaa päivässä tai kerran kymmenessä päivässä....odotan kans sitä räjäytystä,varasti on niskaan asti,ihan sama kylläkin kunhan se vaan tulis jo ulos :D -ap-

Vierailija
4/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta jää niin vähän jätettä että 10pv oli meillä välillä taukoa...sitten olikin niskaan saakka =)

Eli normaalia on.

Ole itse 10 päivää kakkaamatta, mikähän olotila olisi, ei ainakaan normaali...

Vierailija
5/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta jää niin vähän jätettä että 10pv oli meillä välillä taukoa...sitten olikin niskaan saakka =) Eli normaalia on.

Ole itse 10 päivää kakkaamatta, mikähän olotila olisi, ei ainakaan normaali...

tuo ei olekaan aikuiselle, mutta vauvalle on, joten just sulle itelles vaan, ja kyllä, vauvankin olotila voi olla kamala tuossa vaihessa, aika useinkin, mutta silti se on normalaia.

Vierailija
6/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää vaikka ostoksille tai kyläilemään ilman varavaatetta. Niin kyllä se kakka just silloin tulee, 10 päivän tavarat kainaloihin asti.

Meillä oli tuon ikäisellä täysin rintamaidolla olevalla sama ongelma. yhtäkkiä kakka vaan alkoi tulla 6-10 päivän välein. Sitä kesti muistaakseni 1-2kk sitten taas tuli normaaliksi.

Ikävä kyllä ei ole vinkkejä antaa, meillä mallasjutut ym aiheutti vaan mahakipua eikä kuumemittari toiminut ollenkaan.

Vierailija
7/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sotkea vauvasi kakkaan, miksi? ;-)

Vierailija
8/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä näitä viisastelijoita aina löytyy joka ketju...-ap-

Vierailija
9/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 7kk ikäiselle ei saa antaa ohraa! Tekee tosi pahaa jälkeä suolistossa...

Vierailija
10/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 7kk ikäiselle ei saa antaa ohraa! Tekee tosi pahaa jälkeä suolistossa...

lukee pullon kyljessä,oon kysyny myös apteekista farmalta,neuvolasta ja lääkäriltä...-ap-

Vierailija
11/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlääkäri sanoi 5kk pojan käynnillä et sitä mallasuutetta ei enää saisi suositella ennen kuin viljojakaan saa antaa sillä vaikutus suolistoon sama. Neuvolan ohjeistus on vanha.

Vierailija
12/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun keinot nämä:

- imetän vaan entistäkin enemmän, jos mahdollista

- hoitopöydällä kuumemittarilla mittaa kuumeen pepusta, samalla pitää vauvaa kippura-asennossa jalat mahan päällä

- olen aina kehunut kovasti vauvaa (hieno paukku, tuliko kakka, hyvä), kun kakka ja/tai paukku on pörähtänyt, joten vauva alkaa jo selvästi pinnistellä, kun vaan alan maanitella että "tuleeko kakka, miten X pinnistää paukun, koitappa pinnistellä kakka pois"

- asentojen vaihtelut: vauva pitkälleen lattialle, välillä mahalleen, välillä kantoreppuun, välillä kippuraan ja suoraksi, lopuksi istun itse sohvalle jalat sohvapöydälle ja vauva siihen reisien päälle puoli-istuvaan asentoon minua katselemaan. Saatan vielä vauvan jalkoja jumpata edes takaisin ja maanitella taas sitä paukkua/kakkaa

- ja todellakin tuo meno jonnekin ilman varavaippaa ja vaihtovaatteita tai muuten vaan vauvan pukeminen esim.juhlavaatteisiin tai muihin vaatteisiin, jotka eivät saisi sotkeentua -> silloinhan se kauan odotettu räjähdys tietysti tapahtuu :D

Vierailija
13/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kirjoittaa selkeämmin ja ei mitään nuorisoslangia.

Vierailija
14/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oikeinkirjoitus voi olla näin vaikeaa?

Vierailija
15/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oikeinkirjoitus voi olla näin vaikeaa?

Vierailija
16/16 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää vaikka ostoksille tai kyläilemään ilman varavaatetta. Niin kyllä se kakka just silloin tulee, 10 päivän tavarat kainaloihin asti.

Meillä oli tuon ikäisellä täysin rintamaidolla olevalla sama ongelma. yhtäkkiä kakka vaan alkoi tulla 6-10 päivän välein. Sitä kesti muistaakseni 1-2kk sitten taas tuli normaaliksi.

Ikävä kyllä ei ole vinkkejä antaa, meillä mallasjutut ym aiheutti vaan mahakipua eikä kuumemittari toiminut ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi