mitä "kosmetiikka"-tuotteita 7-vuotiaalle voisi antaa lahjaksi?
Kommentit (17)
kynsitarrat, suihkugeelit, shampoot, kosteusvoide, huulirasva... Lisäksi voinee laittaa jotain hiuskoristeita, pinnejä, pantoja, koruja, kynsiviilaa tms.
Saman tyyppistä pakettia kerään meidän 8-vuotiaalle.
huulirasva
kylpyvaahto
kynsilakka ja kynsitarrat
käsivoide, huulirasva, erilaiset pinnit ja hiuskoristeet. Miksei myös kynsilakkaa.
- hammastahna
- apteekin perusvoide talvella tarvittaessa
- aurinkovoide
- noin pari kertaa viikossa saippua käsien pesuun
ei käytä shampoota eikä hajustettuja juttuja
joskus lainaa minulta kynsilakkaa
mutta ei taida antaa vielä. eikös se ole parempi olla ilman niitä myrkkyjä.? ei taida olla mitään terveellistä ja ihanaa samassa paketissa?
ap
laittaa kemikaaleja lapseensa sitä suuremmat mahdollisuudet syöpiin ja allergoitumiseen...
sen ikäinen ei tarvitse meikkiä, ei näppylärasvoja eikä deodoranttia eikä tissiliivejä. se on pieni lapsi vielä.
Kynsilakassa on kovia myrkkyjä. Ei kynsilakkaa pienelle lapselle!
Mun 5v toivoisi huulikiiltoa, mutta olen vähän kahdenvaiheilla. Onko kellään tietoa mikä huulikiilto sisältäisi vähiten kemikaaleja tai mistä asiaa voisi selvittää..
Oma 7 v tyttöni sai synttärilahjaksi lasten hajuvettä. Minusta se haisee vaniljakastikkeelle ja siis aika ällölle, mutta annan tytön suihkauttaa sitä vaatteelle, esim. hihansuuhun. Joskus kaverin kanssa laittavat jotain huulikiiltoa ja hihittelevät. Ehkä pari kertaa vuodessa laittaa kynsilakkaa. Ihan normaalia toimintaa mielestäni.
Mitään pakkeleita en anna laittaa, mutta hänelle on ihan selkeästi tärkeää olla TYTTÖ ja tehdä tyttömäisiä asioita muiden tyttöjen kanssa. Kehitysvaihe tämäkin. Matkii touhuissaan myös minua, koska itsekin tykkään meikata kevyesti ja laittaa tukkaani. On mukavaa, että minulla on tytär ja aion parhaani mukaan antaa hänen olla juuri sellainen tyttö kuin hänestä tuntuu. :-)
Kynsilakka, huulirasva/huulikiilto.
En tiennytkään, että on olemassa lasten hajuvettä. Yöks...
Meidänkin ekaluokkalainen tyttö on aivan haltioissaan, kun joskus päästän katsomaan ja haistelemaan mun meikkejä. Mutta missään nimessä en anna käyttää niitä vielä vuosiin. Poskipunaa sipaisin kerran tosi kevyesti ja tyttö oli onnensa kukkuloilla.
Luonnonkosmetiikkamerkeillä on kivoja suihkugeelejä, jos vaikka sellainen? Ei ylimääräisiä kemikaaleja joten luontokin kiittää. Esim Life-myymälöistä löytyy hyviä vaihtoehtoja.
Huulirasva, joka antaa hieman väriä huuliin? Esim. Labello
[quote author="Vierailija" time="03.12.2012 klo 21:17"]
- hammastahna
- apteekin perusvoide talvella tarvittaessa
- aurinkovoide
- noin pari kertaa viikossa saippua käsien pesuun
ei käytä shampoota eikä hajustettuja juttuja
joskus lainaa minulta kynsilakkaa
[/quote]
Eikö hän pese käsiään saippualla vaikkapa vessakäynnin jälkeen? En ole bakteerikammoinen, mutta toisaalta pesen käsiäni tarvittaessa ja "varmuuden vuoksi".
Tuon ikäisille on mietoja hajuvesiäkin. Tai tietty sitten kylpytuotteita tai miedosti tuoksuvaa vartalorasvaa mätissä pakkauksessa.