Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaahan matkalaukkuja

Vierailija
20.11.2023 |

Ei tarvitse olla mitään huippukalliita, vaan ihan tavallisia matkalaukkuja, joissa suht hiljaiset pyörät (olen kokenut sellaisia jotka pitää ihan kamalaa ääntä kärrätessä, en tiedä miten on mahdollista) ja jotka jotenkin muuten on teidän mielestänne ollut hyviä käytössä. Kiitos :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ted Baker.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

American Tourister on meillä käytössä. 

Vierailija
4/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut kauan käytössä, miten kestävältä vaikuttaa?

Vierailija
5/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosin käsimatkatavaroihin mahtuvaa rinkkaa. Helppoa kun jää kädet vapaaksi.

Vierailija
6/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kannata mitään kallista ostaa. Joku Prismassa myytävä kelpaa varmasti ihan hyvin. Kannattaa muistaa riskit siitä, että matkalaukku saattaa vaurioitua tai siitä pitää turvallisuussyistä hankkiutua eroon. Kallista ei siis todellakaan kannata hankkia niin ei sitten harmita, jos matkalaukku vaurioituu tai jos tuo siitä eroon hankkiutuminen on edessä. Kovaa materiaalia oleva matkalaukku on kuitenkin parempi valinta kuin kankainen. Rahat kannattaa säästää ja käyttää johonkin muuhun kuin tällaiseen.

Vierailija
7/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimowa on paras, ja taatusti laadukas. Toki jonkunverran maksaa.

Ja rinkkakin on hyvä, etenkin lomamatkoilla. Lentokentällä special luggage -luukulla on harvoin jonoa ja helppo nakata selkään, jos joutuu vaikka junalla liikkumaan. 

Vierailija
8/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Rimowat olleet jo 10v käytössä, reissuja tehdään 2-3 vuodessa, eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Maksoivat maltaita, mutta esim siskon, joka aina ostaa prisma-laatua, joutuu ostamaan lähes vuosittain uuden laukun.

Vierailija
9/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahd. vähän kamaa.

öb

Vierailija
10/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimowa här med. De ser ut som nya efter flera års bruk då de inte är aluminium.

Ett bra alternativ för den som vill ha kvalitet lite förmånligare är Delsey, vars produkter ser ut att vara designade så att de inte är helt skrapiga efter det att diverse flygplats apor har misshandlat dem.

Vierailija
11/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut kauan käytössä, miten kestävältä vaikuttaa?

Minulla ensimmäinen AT ollut käytössä 6 vuotta, vähintään kerran kuussa kaivettu esiin ja yhä hyvässä kunnossa. Pari vuotta sitten ostin toisen samalta valmistajalta, kun ensin on todettu yksi toimivaksi. Tämähän on Samsoniten halpismerkki, eivät aivan yhtä keveitä ole, mutta hinta-laatu kohdallaan. 

Vierailija
12/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Minäpä alan näiden vinkkien avulla metsästämään uutta luottolaukkua :)

Vierailija
13/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yli 10 vuotta Samsoniten simpukkamalli, tosi tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
14/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku tarjouksesta ostettu Samsonite. Oikein loistava ostos, kestänyt kymmenen vuotta mun ja muiden reisssuissa. Ja pyörät pyörii niinkuin pitääkin.

Voisiko joku avata, missä tilanteessa matkalaukusta on hankkiuduttava eroon turvallisuussyistä?

Vierailija
15/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapsäcken - hur skrivs ordet, vill inte skriva resväska - skall vara sådan att DEN RYMMER SÅ MYCKET KONTANTER SOM MÖJLIGT! 

Nu är det dags att ta alla pengar och annan egendom som det går att ta mig sig och sedan fara och flyga så lång där pepparn växer eftersom hemska saker kan ske här... och en av de första är att alla pengar konfiskeras... ETC ETC... sagan fortsätter men vill inte säga mera... Såg idag en video där Elon Musk pratade och han verkar vara horrified... VAD KAN VARA PÅ GÅNG? En möjlighet är naturligtvis att man investerar så mycket man kan i någon fin bil som man sedan kan ta med sig vart man än far... kanske blir det någon båtresa... kanske till någon annan kontinent... VILKEN VALUTA SKULLE NI REKOMMENDERA? 

Vierailija
16/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapsäcken - hur skrivs ordet, vill inte skriva resväska - skall vara sådan att DEN RYMMER SÅ MYCKET KONTANTER SOM MÖJLIGT! 

Nu är det dags att ta alla pengar och annan egendom som det går att ta mig sig och sedan fara och flyga så lång där pepparn växer eftersom hemska saker kan ske här... och en av de första är att alla pengar konfiskeras... ETC ETC... sagan fortsätter men vill inte säga mera... Såg idag en video där Elon Musk pratade och han verkar vara horrified... VAD KAN VARA PÅ GÅNG? En möjlighet är naturligtvis att man investerar så mycket man kan i någon fin bil som man sedan kan ta med sig vart man än far... kanske blir det någon båtresa... kanske till någon annan kontinent... VILKEN VALUTA SKULLE NI REKOMMENDERA? 

Vågar du ge en kappsäck full med pengar åt Finnair att tappa bort?

Vierailija
17/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joku Prismasta ostettu on kestänyt ihan hyvin n. 10v. Pari perhematkaa vuodessa. 

Vierailija
18/19 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Rimowasta huonoja kokemuksia. Minulla on ollut kaksi ja molemmista on pyörät irronneet lentokenttien käsittelyssä. Toisesta uusittiin kolme pyörää ja toisesta kaksi. Sitten ostin Samsoniten ja on kestänyt todella hyvin pyöriä myöten. Samsonite on noin puolet halvempi mutta rullaa ihan yhtä nätisti kuin Rimowa.

Vierailija
19/19 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monenlaisia matkaajia. Toiset haluavat ennenkaikkea tyylikkäitä matkalaukkuja ja paljon matkatavaraa mukaan. Ja sitten ovat esimerkiksi lapsiperheet, retkeilyreissaajat ja vastaajat, joille tärkeintä on kätevyys, matkan sujuvuus myös lentoasemilla ja matkatavaroiden ja -laukun keveys. Näille viimeksimainituille onkin jo hieman enemmän valinnanvaraa kuin aiemmin, käsimatkatavaraksi sopivia malleja ja reppuja.

Yhtä vaihtoehtoa vielä kaipaisin, jos on mahdollisuus, että joutuu sitten kuitenkin pitkään jonottamaan, eli reppuun tai laukkuun "kytketty" istuin. Ettei siis tarvitse turvautua vain pilkki- ja muihin enemmänkin maasto-olosuhteiden retkireppuihin. Siis hieman tyylikkäämpiä, istuinkorkeudeltaan myös yli 46 cm vaihtoehtona. Kevyt tietysti pitää olla, mutta kestävä eri tilanteisiin. Pitkät jonotukset kuumissa olosuhteissa käyvät vähitellen voimille ja olisi kiva, että ilman erityisiä järjestelyjä voisi taittaa esiin tms. myös istuimen. Ja kun se alunperinkin kuuluu käsimatkatavarareppuun tai laukkuun, se on helppo kasata tai taittaa pois, eikä siitä tule mitään ylimääräistä hankalaa riippakiveä.