Paras,helpohko lisukkeesi?
Olen jo vähän kyllästynyt lohkoperunoihin,ja muehellekin maistuvia kasvislisäkkeitä en ole toistaiseksi onnistunut tekemään. Uusia ideoita?
Kommentit (21)
Perunoita viipaleiksi kerros, väliin sulatejuustoa, suoaa ja valkopippuria. Kerros perunaviipaleita jne. Kevytkermaa päälle ja uuniin 200 asteeseen n. tunniksi.
On hyvää! Kokeilen seuraavaksi sillä juustoumaustetulla "kermalla".
terttutomaatteja 1-2 kpl/hlö
vuokaan puolikkaina
päälle norona hieman oliiviöljyä, timjamia, hiutalesuolaa, pippuria
on hyvä lisäke juu
Vihannekset ranskalaisen köökin tapaan
kuumenna vettä kattilassa + hippunen suolaa
lisää porkkanasuikaleet tai mitä parsakaalia sulla on
vettä saa olla niukasti
keitä noin 3 min
sit huuhtele siivilässä kylmällä vedellä
kuumenna kattilan pohjalla pari rkl oliiviöljyä ja pari puristettua valkosipulinkynttä
kippaa ne nopsasti keittämäsi vihannekset kattilaan ja kuumenna
tällä vihanneksiin ihan eri maku kuin höyrttämällä anteeksi vaan
Sori, kuulostaa hyvältä, en vaan malttanut..=)))
Keitetyt perunat, pasta ja riisi.
Helpoimmat, terveellisimmät ja halvimmat!
perunat paistetaan pannulla voissa, valkosipulin ja tillin kanssa.
tai pilkottuja paprikoita, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja sipulia paistetaan pannulla kypsäksi. Voi lisätä pienen nokareen fon du cheffiä antamaan makua.
Keität perunakuutiot kypsiksi. Valuta vedet pois ja laita takaisin kattilaan. Sekaan kuullotettua sipulia, kunnolla suolaa, pippuria ja persilja. Muita mausteita maun mukaan. Sit vaan hyrskytät kattilassa niin että perunat vähän kärsii ja mausteet sekoittuu. Syö ja naatiskele!
öljyä,suolaa,hitusen sokeria ja mustapippuria kattilaan.Perään silputtu pekoni ja lopuksi pitkiä vihreitä pakastepapuja. Kunnon kypsennys ja avot..meillä tykätään :)
Sori, kuulostaa hyvältä, en vaan malttanut..=)))
En nyt ihan tarkkaan oo varmaan ikinä katsonut, mutta oisko puoli tuntia? Se varmaan vähintään kannattaa olla, että on varmasti kypsiä, muuten saattaa tulla vatsavaivoja :)
Aurajuusto punajuuri vuoka (googleta resepti)
uunijuurekset
hunajaiset lanttukuutiot http://www.valio.fi/reseptit/hunajaiset-lanttukuutiot/
pestopasta
Risotto
Keitetyt pavut voilla maustettuna
kukkakaaligratiini
Raasta porkkanaa karkealla terällä ja paista kuumassa oliiviöljyssä kypsäksi. Mausteeksi suolaa, sitrunaa ja ehkä myös meiramia.
Kesäkurpitsalle sopii sama temppu, mutta siitä pitäisi esim. puristamalla saada liika vesi pois ennen paistamista.
Nämä tosiaan ovat paistettuja, ei hellästi kuullotettuja, eli lämpöä levyyn!
Netistä löytyy ohjeita.
Myös jasmiiniriisi maustettuna fetalla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla on tosi hyvää, mutta paljon paljon epäterveellisempää kuin uunijuurekset.
eli ensin paistetaan oliiviöljyssä sipulia, valkosipulia ja tomaattia, lisätään yhtä tai kahta muuta kasvista vaihtelevasti, esim. perunaa ja kukkakaalia. Maustetaan suolalla, mustapippurilla ja kasviksiin sopivilla yrteillä, joskus myös chilillä. Laitetaan vettä sen verran päälle että kasvikset juuri ja juuri peittyy ja keitellään kypsäksi.
Sopii niin lihalle, kalalle kuin kasvispihveille, eikä tuohon kyllästy helposti jos vaihtelee kasviksia ja mausteita.
Perunoita viipaleiksi kerros, väliin sulatejuustoa, suoaa ja valkopippuria. Kerros perunaviipaleita jne. Kevytkermaa päälle ja uuniin 200 asteeseen n. tunniksi.
On hyvää! Kokeilen seuraavaksi sillä juustoumaustetulla "kermalla".
Sulatejuusto, kevytkerma, juustomaustettu "kerma" huhuh.
En ikinä tekisi tai söisi!
Keitetyt perunat, pasta ja riisi.
Helpoimmat, terveellisimmät ja halvimmat!
No halpaa tietysti on...
Lohko sipulia (isoiksi lohkoiksi), porkkanaa, lanttua, paprikaa, punajuurta (esikeitettyä), lisää öljyä, suolaa tai soijakastiketta, mausteita ja vaikka hieman sitruunan mehua. Uuniin ja kypsäksi. Hyvää on! Itse usein esikeittelen hieman noita porkkanoita ja lanttuja.
Hei!
Minä teen välillä kasvispaistosta paistinpannulla siten, että paistan justohöylällä viipaloitua porkkanaa ensin hetken ja lisään sitten joukkoon samalla tavoin viipaloitua kesäkurpitsaa. Älä paista lian kypsäksi, vaan kasvikset saavat jäädä vähön rapeiksi. Mausta suolalla, mstapippurilla ja hunajalla. Sopii hyvin esim. pihvin tai broilerin kaveriksi.
meillä käytetään on kasvisten höyryttäminen.
Keitetyt perunat, pasta ja riisi.
Helpoimmat, terveellisimmät ja halvimmat!
Mitäköhän terveellistä näissä on?
No halpaa tietysti on...
Vähäsuolaisuus ja rasvattomuus/vähärasvaisuus. Pastaankin tulee vain kasvirasvaa (oliiviöljy tms), joten sekin on terveellistä.
iso uunipellillinen. Hyvää suolaa, oliiviöljyä ja tuoretta rosmariinia sekaan. Bataatti kypsyy nopeasti. Tarjoan tätä usein lihapadan lisukkeena.
Keitettyjä pitkiä papuja,pestoa ja tomaattilohkoja uuniin,kunnes pavut kypsiä.