Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras,helpohko lisukkeesi?

Vierailija
03.12.2012 |

Olen jo vähän kyllästynyt lohkoperunoihin,ja muehellekin maistuvia kasvislisäkkeitä en ole toistaiseksi onnistunut tekemään. Uusia ideoita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä pitkiä papuja,pestoa ja tomaattilohkoja uuniin,kunnes pavut kypsiä.

Vierailija
2/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita viipaleiksi kerros, väliin sulatejuustoa, suoaa ja valkopippuria. Kerros perunaviipaleita jne. Kevytkermaa päälle ja uuniin 200 asteeseen n. tunniksi.



On hyvää! Kokeilen seuraavaksi sillä juustoumaustetulla "kermalla".



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terttutomaatteja 1-2 kpl/hlö

vuokaan puolikkaina

päälle norona hieman oliiviöljyä, timjamia, hiutalesuolaa, pippuria



on hyvä lisäke juu



Vihannekset ranskalaisen köökin tapaan



kuumenna vettä kattilassa + hippunen suolaa

lisää porkkanasuikaleet tai mitä parsakaalia sulla on

vettä saa olla niukasti

keitä noin 3 min

sit huuhtele siivilässä kylmällä vedellä



kuumenna kattilan pohjalla pari rkl oliiviöljyä ja pari puristettua valkosipulinkynttä



kippaa ne nopsasti keittämäsi vihannekset kattilaan ja kuumenna



tällä vihanneksiin ihan eri maku kuin höyrttämällä anteeksi vaan





Vierailija
4/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kuulostaa hyvältä, en vaan malttanut..=)))

Vierailija
5/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat, pasta ja riisi.



Helpoimmat, terveellisimmät ja halvimmat!

Vierailija
6/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunat paistetaan pannulla voissa, valkosipulin ja tillin kanssa.



tai pilkottuja paprikoita, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja sipulia paistetaan pannulla kypsäksi. Voi lisätä pienen nokareen fon du cheffiä antamaan makua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität perunakuutiot kypsiksi. Valuta vedet pois ja laita takaisin kattilaan. Sekaan kuullotettua sipulia, kunnolla suolaa, pippuria ja persilja. Muita mausteita maun mukaan. Sit vaan hyrskytät kattilassa niin että perunat vähän kärsii ja mausteet sekoittuu. Syö ja naatiskele!

Vierailija
8/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

öljyä,suolaa,hitusen sokeria ja mustapippuria kattilaan.Perään silputtu pekoni ja lopuksi pitkiä vihreitä pakastepapuja. Kunnon kypsennys ja avot..meillä tykätään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kuulostaa hyvältä, en vaan malttanut..=)))

En nyt ihan tarkkaan oo varmaan ikinä katsonut, mutta oisko puoli tuntia? Se varmaan vähintään kannattaa olla, että on varmasti kypsiä, muuten saattaa tulla vatsavaivoja :)

Vierailija
10/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuusto punajuuri vuoka (googleta resepti)



uunijuurekset



hunajaiset lanttukuutiot http://www.valio.fi/reseptit/hunajaiset-lanttukuutiot/



pestopasta



Risotto



Keitetyt pavut voilla maustettuna



kukkakaaligratiini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raasta porkkanaa karkealla terällä ja paista kuumassa oliiviöljyssä kypsäksi. Mausteeksi suolaa, sitrunaa ja ehkä myös meiramia.



Kesäkurpitsalle sopii sama temppu, mutta siitä pitäisi esim. puristamalla saada liika vesi pois ennen paistamista.



Nämä tosiaan ovat paistettuja, ei hellästi kuullotettuja, eli lämpöä levyyn!

Vierailija
12/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy ohjeita.



Myös jasmiiniriisi maustettuna fetalla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla on tosi hyvää, mutta paljon paljon epäterveellisempää kuin uunijuurekset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ensin paistetaan oliiviöljyssä sipulia, valkosipulia ja tomaattia, lisätään yhtä tai kahta muuta kasvista vaihtelevasti, esim. perunaa ja kukkakaalia. Maustetaan suolalla, mustapippurilla ja kasviksiin sopivilla yrteillä, joskus myös chilillä. Laitetaan vettä sen verran päälle että kasvikset juuri ja juuri peittyy ja keitellään kypsäksi.



Sopii niin lihalle, kalalle kuin kasvispihveille, eikä tuohon kyllästy helposti jos vaihtelee kasviksia ja mausteita.

Vierailija
14/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita viipaleiksi kerros, väliin sulatejuustoa, suoaa ja valkopippuria. Kerros perunaviipaleita jne. Kevytkermaa päälle ja uuniin 200 asteeseen n. tunniksi.

On hyvää! Kokeilen seuraavaksi sillä juustoumaustetulla "kermalla".

Sulatejuusto, kevytkerma, juustomaustettu "kerma" huhuh.

En ikinä tekisi tai söisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat, pasta ja riisi.

Helpoimmat, terveellisimmät ja halvimmat!

No halpaa tietysti on...

Vierailija
16/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohko sipulia (isoiksi lohkoiksi), porkkanaa, lanttua, paprikaa, punajuurta (esikeitettyä), lisää öljyä, suolaa tai soijakastiketta, mausteita ja vaikka hieman sitruunan mehua. Uuniin ja kypsäksi. Hyvää on! Itse usein esikeittelen hieman noita porkkanoita ja lanttuja.

Vierailija
17/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!





Minä teen välillä kasvispaistosta paistinpannulla siten, että paistan justohöylällä viipaloitua porkkanaa ensin hetken ja lisään sitten joukkoon samalla tavoin viipaloitua kesäkurpitsaa. Älä paista lian kypsäksi, vaan kasvikset saavat jäädä vähön rapeiksi. Mausta suolalla, mstapippurilla ja hunajalla. Sopii hyvin esim. pihvin tai broilerin kaveriksi.

Vierailija
18/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käytetään on kasvisten höyryttäminen.

Vierailija
19/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat, pasta ja riisi.

Helpoimmat, terveellisimmät ja halvimmat!

Mitäköhän terveellistä näissä on?

No halpaa tietysti on...

Vähäsuolaisuus ja rasvattomuus/vähärasvaisuus. Pastaankin tulee vain kasvirasvaa (oliiviöljy tms), joten sekin on terveellistä.

Vierailija
20/21 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso uunipellillinen. Hyvää suolaa, oliiviöljyä ja tuoretta rosmariinia sekaan. Bataatti kypsyy nopeasti. Tarjoan tätä usein lihapadan lisukkeena.