Minä en halua verkostoitua! Vihaan koko sanaa.
Kuulemma opiskeluajan tarkoitus on luoda verkostoja. Vihaan sellaista.
Kommentit (13)
Kutsuttiin myös ennen korruptioksi.
Sillä tarkoitetaan vaan, että tutustuu mahdollisimman moniin ihmisiin. Mikä siinä olisi niin ikävää?
Mä oon cityerakko ilman verkostoja. En ole sosiaalisessa mediassa edes. Töitä on kuitenkin aina löytynyt ja ne on saanut hyvin hoidettua ilman verkostojakin.
Sillä tarkoitetaan vaan, että tutustuu mahdollisimman moniin ihmisiin. Mikä siinä olisi niin ikävää?
että ihmisiin tutustutaan koska heistä voi olla hyötyä. Sitten näiden tuttujen kesken jaetaan työpaikat ym. Joillakin aloilla monista avoimista työpaikoista ei koskaan ilmoiteta julkisesti vaan ne täytetään verkostojen kautta. Kuulostaako reilulta? Minusta ei.
Miten voi olla noin yksinkertainen?
Vai oletko sinä vähän sinisilmäinen ja nenästä vedettävä?
Kuulemma opiskeluajan tarkoitus on luoda verkostoja. Vihaan sellaista.
Vois sanoo että tarpeetontakin.
Tietysti jos olet ilman omia aivoja ja pystyt toimiin vain parvessa (ns. parviäly) niin sitten asiaa.
Parviälyä ei muuten ole, on vain joukko toisiaan matkivia aivottomia elukoita.
Siis niin kuin sanana ja ilmiönä. Ainahan ihmiset ovat tutustuneet ja hyötyneet toisistaan, mutta että sitä pitäis nyt kaikkien niin kuin tietoisesti tehdä. Mennä verkostoitumaan.
Työelämässäkin pitäisi verkostoitua. Ihme hyötymistä koko ajan ja kaikesta. Helposti tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Jossain määrin kyllä ymmärrän tuon, mutta kun siitä tulee itsetarkoitus, niin sitten menee yli hilseen ja korkeelta.
on todella hyödyllinen. Jos työnhakija on esim linkedin -verkostossa, se vähentää työnhakijoiden valehtelua omasta kokemuksestaan ja osaamisestaan, kun rekrytoija (tai kuka tahansa muu) voi olla kontaktissa entisiin tai nykyisiin työkavereihin ja kysyä, millainen henkilö on todella ollut. Jos työtänsä ei ole tehnyt hyvin, sekin kyllä tulee helposti ilmi. Niin että voi toimia positiivisena tai negatiivisena suosituksena. Verkostosta näkee myös helposti sen, minkälaisia työtehtäviä ihminen on hoitanut - minkälaiset toimenkuvat verkoston ihmisillä on. Ei ole mitään pahaa siinä, että jakaa avoimesti osaamisensa...
on yhtä kuin vain sellaisiin ihmisiin tutustuminen, joista on hyötyä. Heidät voi myös hylätä sitten kun heistä ei ole enää hyötyä. Olen harrastanut tätä jo n. 25 vuotta menestyksekkäästi, tosin työelämään sillä ei ole ollut mitään vaikutusta.
Up.
Minä vihaan verkostoitumista. Huorasivu linkedinissä ja väkisin väännetty paskablogi hännystelijöineenkö saa aikaan paremman maailman? No ei helvetissä. Somepaskaa jatkettuna työelämään. VMP.
Miksi olet vastaan?