Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin täytyy hehkuttaa kaikkea tekemäänsä niin ihmeellisenä? Ärsyttääkö tämä muita?

Vierailija
03.12.2012 |

Minulla on ystävä, joka aina tekee kaikesta tekemisestään kamalan suuren numeron. Ensin tämä huvitti, nyt on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää, kun tuntuu, että hän pitää muita jotenkin tyhminä ja itseään jonain trensetterinä.

Esimerkiksi muutama vuosi sitten, kun tuli ne hipster-malliset alushousut muotiin. Kun menin hänen luokseen, kamala hypetys, että joko sulla on hotpantsit. Olin ihanm että mitkä. Sitten hän kaivoi laatikosta alushousut ja alkoi hehkuttaa, miten heillä kaikilla töissä on hotpantsit!

Minä totesin, että jaa. Toivoakseni meilläkin kaikilla töissä on alushousut. Mutta minä pidän enemmän tai-mallisista... Noh, pari kuukautta sitten kuulin sitä lässytystä hotpantseista.

Viime jouluna hän selitti tohkeissaan, miten oli tehnyt pikkujouluaterialle jotain ihan uutta ja ihmeellistä. Glögipäärynöitä! Emme varmaan ole koskaan kuulleetkaan... Ja sitten ylistystä, miten taivaallisia ne ovat.

Tähän oli pakko sanoa, että tein ekan kerran glögipäärynöitä 18-vuotissynttäreilleni jälkkäriksi n. 20 vuotta sitten. Sen jälkeen ne ovat eri versioina kuuluneet joulunalusjälkkäreihimme enkä ollut kyllä aiemmin tajunnut, että niissä olisi jotain hehkutettavaa.

Nyt, kun viikonloppuna kävimme heillä, hän mainosti heti ovella tehneensä erikoista amerikkalaista lohturuokaa! Noh, se oli nacho-lastuja jauhelihatacokastikkeen ja juustoraasteen kanssa uunissa lämmitettynä. Mössöä, jota meillä tehty syksyisin mökillä jo monta vuotta, ohjeen olen napannut joskus jostain Pirkka-lehdestä. En viitsinyt sanoa mitään, kuuntelin vaan, kun toinen hehkutti, miten ihmeellinen idea taas tämäkin oli.

Miten suhtautua moiseen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla 20 vuotta aikaa?!

Vierailija
2/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset anna ystäväsi olla iloinen ja innostunut? Eihän se sinulta ole pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olis liikaa hehkutusta?

Mua ei haittais pätkääkään jonkun puheet ruuista tai vaatteista. Tietysti jos jostakin jäädään jankkaamaa loputtomasti on se eri asia

Vierailija
4/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain siitä, että olette kavereita mutta ette tosi hyviä ystäviä, jos noin paljon ärsyttää. Ja ehkä se kertoo siitäkin, että teidän suhteessanne on vastavuoroisuuden puutetta.

Vierailija
5/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika tylsältä ja harmaalta seuralta. Ehkä ystävä hehkuttaa, että saisi vähän potkua ap:n elämään ja vähän väriä ap:n poskille.

Tsemppiä ap kyllä se siitä!

Vierailija
6/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä olisin sitten vähemmän harmaa, kun alkaisin retostella samalla tavalla kaikella tekemälläni ja hankkimallani. Mutta kun mä en koe sitä tarpeelliseksi!

Noh, täytyy kai sitten vaan tehdä samalla tavalla.

Vierailija
7/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain siitä, että olette kavereita mutta ette tosi hyviä ystäviä, jos noin paljon ärsyttää. Ja ehkä se kertoo siitäkin, että teidän suhteessanne on vastavuoroisuuden puutetta.

Kaikkien muiden kanssa jutellaan ihan asioista. Ei hehkuteta, mitä taas on ostettu tai miten nyt on keksitty jokin ihan uusi juttu, josta kukaan muu ei taatusti ole kuullutkaan! (Paitsi, että se asia on muille jo ihan tuttu juttu, lukuunottamatta tätä hehkuttajaa.)

Vierailija
8/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa tyylillisestikin ihan eri tavalla. Kokeile ihmeessä sinäkin. Kaikki kun ei ole samasta puusta

Vierailija
9/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken se on tehnyt, ja kaiken se on nähnyt. Että se kehtaa natista aina joka asiasta, että heillä oli tota ja tota jo 20 vuotta sitten aina syksyllä mökillä, jne.

Jos kaveri löytää vaikka homejuuston, niin sen täytyy napista, että "mä olen syönyt homejuustoa pitsan päällä iät ajat."

Vierailija
10/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa ystävällesi sähköpostilla lista, mistä hän saa puhua ja mistä ei...

Vierailija
11/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata kattilaa soimaa...

Kiva, että sinä hehkutat meille kaikkea tekemääsi...

Vierailija
12/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailamassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.

Harmi ap, että olet jo kaiken tehnyt, nähnyt ja kokenut.

Meille muille, jaksettan edelleenkin innostua kaikesta MEILLE uusista asioista ja annetaan myös se ilo meidän ystäville jakaa edelleen asioitaan, vaikka ne olisivat itselleen jo niin nähty.

Vierailija
13/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

impulsiivisempia ja innostuvaisempia, ja nyt tässä tapauksessa taitaa olla niin että ap ja ystävä ovat vähän eri päissä asteikkoa tässä asiassa.

Minua itseäni ei ärsyttäisi ap:n ystävän käytös koska olen itse aika samanlainen kuin hän. Innostun monista pikkuasioistakin ja näytän innostukseni avoimesti, en mieti sitä tuntuuko se muiden mielestä ehkä lapselliselta tai typerältä. Jos mulla olisi ystävä jota tämä asia ärsyttää, neuvoisin välttelemään seuraani vaan, koska itse en aio muuksi muuttua ;-)

Vierailija
14/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä todellakaan mikään ystävä.

Hehkuttaminen on osa ystäväsi luonnetta, itse olen samanlainen hehkuttaja. Olen positiivinen ihminen ja innostun kaikesta todella paljon, ja kun hehkutan asioita ystävilleni niin kerron ne siksi, että hekin tekisivät niitä asioita.

Olet todella negatiivinen ihminen ja elämässäsi on selvästikkin kaikki aivan liian hyvin, kun on tollasesta aikaa valittaa. Kultalusikka taitaa olla poikittain pyllyssäsi.

Vierailija
15/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä syksynä varmaan sitten leivotte muffinsseja ruoka-lehden innoittamina Nutellasta ja se on NIIN ihmeellistä! Kukaan muu ei varmaan ole Nutellasta koskaan kuullutkaan kuin te! :D

Vierailija
16/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä todellakaan mikään ystävä.

Hehkuttaminen on osa ystäväsi luonnetta, itse olen samanlainen hehkuttaja. Olen positiivinen ihminen ja innostun kaikesta todella paljon, ja kun hehkutan asioita ystävilleni niin kerron ne siksi, että hekin tekisivät niitä asioita.

Olet todella negatiivinen ihminen ja elämässäsi on selvästikkin kaikki aivan liian hyvin, kun on tollasesta aikaa valittaa. Kultalusikka taitaa olla poikittain pyllyssäsi.

Haluatko olla jokin trendsetter sinäkin? Saatko kieroa tyydytystä siitä, että olit kaveripiirissäsi EKA, joka teki jotakin?

Säälittävää minusta.

Mutta hyvä, minä alan myös hehkuttaa kaikkea mahdollista, mitä teen. Iloisena ja positiivisena. Sittenhän nähdään! :D

Vierailija
17/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ystäviin ylipäätänsä suhtaudutaan.

Ajatella, minulla ystävä joka keväästä toiseen

jaksaa hehtuttaa, kuinka hienoa on kun pääsee taas ajaa polkupyörällä, vaikka pyörä on keksitty about 1500-luvulla ja jokainen meistä on sellaisella ajanut.

Vierailija
18/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ystäviin ylipäätänsä suhtaudutaan.

Ajatella, minulla ystävä joka keväästä toiseen

jaksaa hehtuttaa, kuinka hienoa on kun pääsee taas ajaa polkupyörällä, vaikka pyörä on keksitty about 1500-luvulla ja jokainen meistä on sellaisella ajanut.

Kyllä minuakin ärsyttäisi tuollainen jatkuva itsensä erinomaisena pitäminen. Joku pyörälläajon hehkutus ihan eri juttu kuin se, että mainostaa olevansa eka joka asiassa.

Vierailija
19/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ystäviin ylipäätänsä suhtaudutaan. Ajatella, minulla ystävä joka keväästä toiseen jaksaa hehtuttaa, kuinka hienoa on kun pääsee taas ajaa polkupyörällä, vaikka pyörä on keksitty about 1500-luvulla ja jokainen meistä on sellaisella ajanut.

Ja jaksan hehkuttaa miten ihanaa kun on lämmin eikä tarvi tarpoa lumihangessa enää.

Kyllä mun kaverit mahtaa pitää mua outona.

Vierailija
20/21 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsyttäisi yhtään kuvailemasi "hehkutus".

Ystäväsi on vain luonteeltaan tuollainen, helposti asioista innostunut.

Tuskinpa hän yrittää olla "ensimmäinen joka keksii tehdä jonkin asian"

Todennäköisesti hän haluaa vain jakaa kivan asian muillekin.

Tuollainen ärsyyntyminen kertoo kylläkin enemmän sinusta itsestäsi ap. Miksi ärsyynnyt? Harmittaako sinua, että et ole itse samanlainen ja uskalla hehkuttaa oman elämäsi kivoja asioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän