Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon painaa body pump-tanko?

Vierailija
03.12.2012 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta pumppia ja sitä ennen salitaustaa. Olen 41v eli jo "vanhahko" mutta yhä hyväkuntoinen.

Painot menee siten että:

alkulämppä 15kg

kyykky 40

rinta 25

selkä 27

ojentaja 17

hauis 15

yhdenjalankyykyt 32

olkapäät 17 (+5kg käsipainot)

treenaan Helsingissä eräällä salilla jossa todella paljon käy "riuskariittoja" eli naisia jotka tekee isoilla painoilla. Kyse ei ole niinkään lihasmassasta vaan mielestäni enemmän kivunsiedosta. ELi siis että kestää järjetöntä hapotusta, kipua, lihaksen "hätähuutoa", ja jatkaa vaan vaikka oksettaa. Vähitellen siihen kipuun tottuu :)

bodypumpissa. Kiinnostaa, millaisia liikkeitä ja kuinka monta toistoa näillä tehdään? Että onko tuo rinta esim. ihan perus penkki?

Ja mikä se tavoite on? Lihaksia ei ilmeisesti ole tarkoitus kasvattaa, toistoja on kai aika monta, eikä maksimivoimaa?

Vierailija
22/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en videoiden tekniikallakaan saa 40kg niskaan, vaikka kyykkäämään pystyn helposti 70kg.

onko jotain suositusta tuosta asiasta. Linkittelin siis nuo bodypump-pätkät, sitä ennen selailin kyykkysuorituksia youtubesta ja salikyykkäilijät kyllä ottivat nuo kyykkypainot suoraan korkealta tangolta selkäänsä eivätkä alkaneet kikkailla tankoa selkään muulla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bodypumpissa. Kiinnostaa, millaisia liikkeitä ja kuinka monta toistoa näillä tehdään? Että onko tuo rinta esim. ihan perus penkki?

Ja mikä se tavoite on? Lihaksia ei ilmeisesti ole tarkoitus kasvattaa, toistoja on kai aika monta, eikä maksimivoimaa?

toistoja tulee siis kymmeniä per lihasryhmä, satoja per treeni. Yksi biisi kestää 3-5 min, toistoja tehdään erilaisia musiikin tahtiin.

Voit katsoa youtubesta videoita, aika eri tasoisia on.

Vierailija
24/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei todellakaan tehdä salipainoilla. Esim rintalihaksessa tehdään parisataa toista eri nopeuksilla, välillä nopeampaa, välillä hitaampaa, välillä vähän tekniikkaa varioiden.

Vierailija
25/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo salilla jos on kyykkypaino mulla vaikka 100kg niin sitä ei tietenkään nosteta maasta selkään vaan se on valmiina siinä "koneessa". Eli onko se hack se telineen nimi. Sinne tangon alle vaan mennään seisomaan ja sieltä poimitaan tanko niskaan.

Pumpissa ainoa tapa vetää isopainoinen tanko ylös on tehdä epäpuhdas tempaus (ei siis noin niinkuin noissa youtube videoissa). Eli kerralla maasta vetäistään tanko kyykyn kautta leuan alle. Ei siis pystäytetä puoleenväliin lantion kohdalle. Sitten kun se on siinä leuan alla, niin tehdään "kyykkyrytkäytys" eli jalkojen samanaikaisella ponnistuksella ylöstyönnön kanssa rytkäytetään tanko selkään.

Ei ole kaunista, ei ole teknisesti oikein, ei ole edes suositeltavaa tai välttämättä turvallista, mutta on ikävä kyllä ainoa tapa. Muuta en ole tähän ikään mennessä keksinyt.

Vierailija
26/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään 200 toistoa? Missä tuosta on hyötyä, muussa kuin itse pumpissa siis? Onko tarkoitus ainoastaan tulla hiki vai toimiiko tuo jotakin lajia tukevana? Kiinnostaisi kokeilla, mutta kuulostaa niin oudolta, eikä vaikuta että olisi varsinaisesti hyödyllinen tukilaji minulle...?

Vierailija
27/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään 200 toistoa? Missä tuosta on hyötyä, muussa kuin itse pumpissa siis? Onko tarkoitus ainoastaan tulla hiki vai toimiiko tuo jotakin lajia tukevana? Kiinnostaisi kokeilla, mutta kuulostaa niin oudolta, eikä vaikuta että olisi varsinaisesti hyödyllinen tukilaji minulle...?

normikuntoilijalle. Bodypumpin avulla ei voi voine treenata jotain tiettyä lajia varten.

Taviskuntoilijalle, jolla ei ole spesifejä tavoitteita treenissä kuin "parempi lihaskunto ja keskivartalonhallinta" ei ole juuri väliä, onko treeni saliharjoittelua vai bodypumppia vai yhdistelmä näitä molempia. Salilla voi myös monen tulla tehtyä mitä sattuu, bodypumpissa itselleni on ollut taviskuntoilijana mukavasti haastetta, näkee mihin muut pystyy ja voi seurata omaa kehitystä kun lisäilee painoja. Näinhän ei välttämättä pääse vertaamaan salilla käydessä muiden treeneihin vaan haluaa ajatella, että juuri se minun treenini on se paras, hikisin ja kehittävin.:)

Hikisyydestä: bodypumpissa itselleni ei ole tullut mieletön hiki silloin, kun on ollut hyvä aerobinen kunto. Tällä hetkellä rasitusvamman aiheuttamien treenirajotteiden vuoksi aerobinen kuntoni ei ole niin hyvä ja sen vuoksi sykkeenkohotusbiisit tuntuvat ja hiki kyllä tulee, kun on tarpeeksi painoja.

t: kyykky 25kg

Vierailija
28/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko kg vai poundeja?

Sen raskaampaa mita alemmas kyykkyja tekee ja silloin myos tuntuu enemman pakaroissa.

Vierailija
29/29 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko kg vai poundeja?

Sen raskaampaa mita alemmas kyykkyja tekee ja silloin myos tuntuu enemman pakaroissa.

en edes miettinyt tuota asiaa, en nimittäin ees alkanut miettimään, missä maassa tuo oli kuvattu (Yhdysvallat?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän