Rukoilkaa näitten asioitten puolesta
Rukoilkaa sen puolesta, että Jeesus antaa minulle anteeksi kaiken sen missä olen muita ihmisiä kohtaan toiminut väärin ja sopimattomasti. Ja että Jumala armahtaa minua ja antaa viisautta ja voimaa pysyä oikealla ja terveellä pohjalla uskossa ja olla eksymättä enää yhtään mihinkään muuhun terveestä, Raamatullisesta uskosta ja että siinä pysyn uskossa Jeesukseen ja etsin ensin Jumalaa ja sen ohessa kaiken muun saan Jumalalta. Ja rukoilkaa myös, että Jeesus varjelee että saan jatkossa olla kotonani rauhassa ilman häiriötekijöitä. Ja että Jumala laittaa Jeesuksen nimessä esteen kaikille niille asioille jotka on minun liian vaikeaa kestää ja joita pelkään.
Pyydän teiltä esirukousta kaikkien tämän koko maailman lasten puolesta, erityisesti pienten lasten eli sikiöiden, vauvojen, taaperoiden, leikki-ikäisten ja pienten koululaisten puolesta. Rukoilkaa sen puolesta, että pikkulapsilla olisi kaikilla hyvät oltavat, hyvä kasvu, kehitys, turvalliset olosuhteet, mahdollisuus leikkiin, virikkeisiin ja hyvään kehitykseen, turvalliset ja rakastavat vanhemmat, hyvä päivähoito, hyvä koulu ja että Jumala suojelee Jeesuksen nimessä ja Jeesuksen veressä kaikkia maapallon pikkulapsia pahoinpitelyiltä, seksuaaliselta hyväksikäytöltä, kiusaamiselta, turvattomuudelta, välinpitämättömiltä, juopottelevilta ja väkivaltaisilta aikuisilta ja kaikelta muultakin pahalta. Jeesuksen nimessä rukoillaan, että Jumala siunaa Jeesuksen nimessä ja Jeesuksen veressä jokaisen lapsen ja erityisesti jokaisen 0-11-vuotiaan lapsen ja että Jumala lähettää enkelit vartioimaan koko tämän maailman joka ainoaa lasta niin Suomessa kuin ulkomailla.
Voitteko muistaa rukouksin kaikkia äitinsä kohdussa olevia, vauvaikäisiä, taaperoita, leikki-ikäisiä, kouluikäisiä ja teini-ikäisiä lapsia, joilla on Downin syndrooma. Heidän vanhemmilleen, sisaruksilleen, sukulaisilleen, hoitajilleen, lääkäreilleen, opettajilleen, avustajilleen, terapeuteilleen ym viisautta, taitoa ja ymmärrystä ja lähimmäisenrakkautta osata kohdata, hoitaa ja kasvattaa sellaista lasta oikein ja osata kannustaa ja tukea lasta kehittymään oikein ja tasapainoisesti. Voitteko rukoilla myös nuorten Down-aikuisten, keski-ikäisten Down-aikuisten ja vanhusten joilla on Down, hoitajille, lääkäreille, ohjaajille, avustajille, omaisille ja kaikille muillekin asianosaisille viisautta, voimaa, jaksamista, ymmärrystä ja taitoa pärjätä sellaisen henkilön kanssa. Ja Downin oireyhtymää sairastaville henkilöille itselleen turvallista, hyvää ja ennenkaikkea tasavertaista elämää ja osallisuutta ja hyviä harrastuksia, mielekästä työtä, hyviä ihmissuhteita, hyvää terveyttä ja vointia ja sitä, että heillä on inhimillinen ja hyvä elämä jota kunnioitetaan ja että he saavat tarvitsemansa avun mutta lisäksi myös saavat pärjätä kukin tasonsa mukaan itsenäisestikin, kukin omien taitojensa ja mahdollisuuksiensa rajoissa ja heidän tasonsa vaihtelee todella vaikeasta kehitysvammaisesta lievimpään mahdolliseen kehitysvammaan. Tämä koskee sekä täysimääräisen ylimääräisen kromosomin omaavia, että myöskin niitä, joilla on mosaikismi-Downin syndrooma joka tarkoittaa osittaista ylimääräistä kromosomia jonka osuus voi vaihdella 75 prosenttisesta tai yli sen olevasta 1-10 prosenttiseen. 75 prosenttinen on lähempänä Downia kuin ei-Downia ja 1-10 prosenttinen on lähempänä tervettä kuin Downia. Voi olla jopa huomaamaton, joka jää diagnosoimatta mutta jonka huomaa ihminen joka tietää kyseisestä vaivasta paljon ja on niitä henkilöitä nähnyt. Julkinen terveydenhuolto ei ehkä diagnosoimaan rupea mutta yksityinen genetiikan asiantuntija voisi diagnosoida ja jos on YHDENKIN prosentin ylimääräinen osuus kromosomissa 21, niin silloin on jo taipumukset Downin syndrooman liitännäisvaivoihin olemassa ja Downin syndrooman käypähoitosuositusta tulisi soveltaa. lievä mosaikismi näkyy käytöksessä, luonteessa ja fyysisissä vaivoissa. Ja on salakavala ja harvinainen muoto sairaudesta. Mutta rukoillaan sekä täysimääräisille, osittaisille että muutamaprosenttisillekin Jumalan varjelusta ja Jumalan rakastavaa läsnäoloa ja enkelivartiota ja Jeesuksen veren suojaa että Jumala varjelee jokaisen maailmaan syntyneen Down-ihmisen alkiosta ja sikiöstä hamaan vanhuuteen saakka niin että tulisi mahdollisimman normaali, aktiivinen, tasavertainen ja ihmisarvoinen elämä näille ihmisille kaikkialla maailmassa ja sinnekin missä näitä väheksytään, tulisi hyvät oltavat ja että Jumala varjelee näitä henkilöitä pahoilta, väärämielisiltä ja julmilta ja henkisesti sairailta ihmisiltä jotka voivat heitä vahingoittaa. Rukoillaan myös, että näitä ihmisiä ei kiusattaisi ja että näiden lääketieteelliset vaivat hoidetaan hyvin, etteivät nämä liikaa joudu kärsimään. Erityisesti sydämelläni on kolme ihmistä joista yksi on ystäväni, toista olen nähnyt vapaa-aikana sekä hänen työnsä puolesta, kolmatta niin ikään myös samoin kuin toistakin. Rukoillaan erityisesti näiden elämään Jumalan suojelusta. Rukoillaan myös, että Downin oireyhtymää sairastavillekin puhutaan Jumalasta ja Jeesuksesta. He ovat usein hyvin lähellä Jumalaa jos tuntevat ja tietävät Jeesuksen ja täysimääräinen tai vaikeasti mosaikisti Down on sellaisenaan jo Jumalalle kelpaava.
Psalmit:
91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."