Tiesittehän, että Jeesus ei ole syntynyt jouluna ja että joulupukkia ei ole olemassa
Miksi valehtelette lapsilenne hurskaasti päin naamaa? Lahjoja voi antaa ja saada muutenkin..
Kommentit (29)
Tiedän myös, että Jehovantodistajat syrjivät ja kiusaavat jopa omiaan.
Mutta joulupukki on olemassa. Tässä maassa on useita miehiä, jotka saavat palkkaa joulupukkina olosta. Lahjojakin tuovat, joka joulu. :)
t: se joka teki aloituksen, että missä kaikki joulupukkivastaiset nipomammat viipyvät
Eivät kristityt juhli joulua Jeesuksen syntymäpäivänä vaan Kristuksen syntymän muistoksi. (Js joku ei tiedä, niin jeesus todennäkösiesti syntyi maaliskuun tienoiolla noin vuonna 4-6 eKr). Joulun ajankohta kalenterissa on määräytynyt roomalaisten auringonjuhlan perusteella.
Joulupukki on meidän lapsille hauska leikki, ja ovat itsekin esittäneet pukkia ja pukin tonttuja.
Hyvin sanottu, mutta Jeesus syntyi ennen Kristusta? ;)
Onko mielestänne sortamista ja kiusaamista, jos lahjoja ei anna juuri jouluna?
364 päivää vuodessa voi antaa toisille lahjoja ja tehdä hyviä tekoja lähimmäiselle. Sekö ei merkkaa mitään? Ainoastaan juuri jouluna annettu lahja tekee ihmisen hyväksi..
Kauppamaailma on sekoittanu teidän päänne! Lapseni nauravat joulupukkikeksinnöille, kun tietävät, että siellä on joku setä, naamarin takana ja se saa palkkaa siitä, että narraa lapsia.
Ihmettelen äitejä, jotka tunkevat hysteerisesti huutavia taaperoitaan joulupukin syliin ja lähelle. Pienet pelkää ihan mustana ja toisten mielestä se on kivaa ja söpöä.
ap
364 päivää vuodessa voi antaa toisille lahjoja ja tehdä hyviä tekoja lähimmäiselle. Sekö ei merkkaa mitään? Ainoastaan juuri jouluna annettu lahja tekee ihmisen hyväksi..
Kauppamaailma on sekoittanu teidän päänne! Lapseni nauravat joulupukkikeksinnöille, kun tietävät, että siellä on joku setä, naamarin takana ja se saa palkkaa siitä, että narraa lapsia.
Ihmettelen äitejä, jotka tunkevat hysteerisesti huutavia taaperoitaan joulupukin syliin ja lähelle. Pienet pelkää ihan mustana ja toisten mielestä se on kivaa ja söpöä.
ap
ei se mitään, mekin ihmetellään sua ja miten sun elämääs noin ahdistaa muiden elämä.
Enkä ole ikinä valehdellut lapselleni joulupukista, enkä kyllä Jeesuksestakaan. Olen kertonut vaan että Jeesus oli historiallinen henkilö, eikä syntynyt jouluna ja että joulu on oikeasti ollut alunperin pakanallinen Saturnalia- juhla.
Mä saan ilmeisesti 10 pistettä rehellisyydestä?
Ainoastaan kuolemansa muistoa hän käski viettämään toistuvasti, hänen muistokseen.
Kristus on yksi Jeesusksen arvonimistä, kuten myös iankaikkinen isä ja rauhanruhtinas.
Syntymäpäivän viettäminen ja syntymän muistoksi vietettävä juhla ovat samoja asioita.
Ei minulla ole elämä hankalaa, päinvastoin.. Ei tarvitse olla joulunaikaan kovassa stressissä ja rahattomana kaikenmaailman kissanristijäisten takia.
ap
Ei ole.
Miksi muiden joulunvietto häiritsee sinua?
jouluaattona kun kaverit saavat lahjoja mutta omasi eivät?
Eiks joulupukkia olekaan olemassa? Miks sitten av-mammat ostaa jouluna lapsilleen älyttömästi lahjoja? Eiks kannattaisi antaa niitä lahjoja vähän niinkuin pitkin vuotta. Riittäisi lapsille iloa pidemmäksi aikaa.
Sen päivän kun Jeesus syntyi. En
Muista muuta kuin sen, et tänä päivänä tiedetään tiettyjen planeettojen ohittaneet maan hyvin läheltä, ja ne ovat näyttäneet poikkeuksellisen soilta. Tämä päivä oli joulun tienoilla silloin 2012 v sitten. Ei tarkalleen kuitenkaan.
Jeesus niminen mies syntyi ja eli joskus, mutta Joulupukin olen nähnyt ihan itse.
ovat aivan eri asioita.
syntymäpäivänä juhlitaan sitä, että taas on saanut elää yhden vuoden lisää ja että on yhden vuoden vanhempi.
Syntymäjuhlana taas juhlitaan sitä, että Jeesus on syntynyt ihmiseksi. Hän ei täytä vuosia eikä puhalla kynttilöitä yms.
Syntymäpäivää voi viettää vain yhtenä päivänä vuodessa, syntymäjuhlaa voi periaatteessa viettää minä päivän tahansa.
Ainoastaan kuolemansa muistoa hän käski viettämään toistuvasti, hänen muistokseen.
Kristus on yksi Jeesusksen arvonimistä, kuten myös iankaikkinen isä ja rauhanruhtinas.
Syntymäpäivän viettäminen ja syntymän muistoksi vietettävä juhla ovat samoja asioita.
Ei minulla ole elämä hankalaa, päinvastoin.. Ei tarvitse olla joulunaikaan kovassa stressissä ja rahattomana kaikenmaailman kissanristijäisten takia.
ap
Jeesus on mahtava kuningas, eikä mikään avuton vauva!
ap
Jos Jeesus olisi syntynyt jouluna, ei paimenet olisi voisneet olla kedolla, koska Joulukuu on Betlehemissä kylmää aikaa..
ap
Jos Jeesus olisi syntynyt jouluna, ei paimenet olisi voisneet olla kedolla, koska Joulukuu on Betlehemissä kylmää aikaa..
ap
Ja Suomessakin luomulehmätkin ulkoilivat talvella :-)
Eivät kristityt juhli joulua Jeesuksen syntymäpäivänä vaan Kristuksen syntymän muistoksi. (Js joku ei tiedä, niin jeesus todennäkösiesti syntyi maaliskuun tienoiolla noin vuonna 4-6 eKr). Joulun ajankohta kalenterissa on määräytynyt roomalaisten auringonjuhlan perusteella.
Joulupukki on meidän lapsille hauska leikki, ja ovat itsekin esittäneet pukkia ja pukin tonttuja.