Raskausoireitako?
Täällä alkaa olla jännät paikat. Itsellä on ollut oireita, mutta toisaalta niille voi olla muitakin selityksiä kuin alkanut raskaus..
Viimeiset kuukautiset alkoivat 3.11. ja ovulaatio oli todennäköisesti pe 16.11., sillä ovistesti näytti torstai-iltana plussaa (iltapäivällä ja aamulla vielä nega) ja perjantaina oli aikamoista vihlontaa alavatsassa ja selässä. Menkkojen pitäisi nyt alkaa ihan minä hetkenä hyvänsä (välillä eilinen-huominen :D ) ja valkovuotoa on sen verran, että vähän väliä pitää käydä tarkistamassa, että mitä sieltä nyt oikein on tullut. Varsinaista kovempaa yritystä vauvan aikaansaamiseksi meillä ei ole ollut, mutta toiveissa olisi kuitenkin, että kävisi "vahinko". :) Asenteella kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen.
Oireina nyt tällä hetkellä nämä:
-Rinnat ovat turvonneet, mutta toisaalta niin ne ovat aina ennen menkkoja.. Varsinkin oikeassa rinnassa tuntuu välillä "painetta" hetken ajan.
-Alavatsaa alkoi vihloa pienesti n. viikko ovulaation jälkeen. Tai siinä vaiheessa ennemminkin tuntui siltä, että joku tökkisi neulalla sisältäpäin. Ja parina päivänä nopeasti liikahtaessa tuntui myös "repäisyjä".
-Palelu alkoi myös viikko ovulaatiosta ja sitä on ollut joka päivä. Voihan tuo olla myös kelien takia, mutta kun palelee myös sisällä..
-Tämän viikon maanantaina jo tuntui menkkamaista "kipua". Ei varsinaisesti sattunut, mutta samanlaista heikompaa tuntemusta muuten. Sama tiistai-aamuna. Torstai-iltana sitten hieman voimakkaammin ja perjantai- ja lauantai-aamuina jo TODELLA kovaa vihlontaa. Vihlonta on kuitenkin mennyt aina ohi jonkin ajan kuluttua, eikä loppupäivästä sitten hirveästi ole enää tuntunut. Minulla on joskus alkanut mahaa vihlomaan jo hieman ennen menkkojen alkua, mutta ei koskaan näin paljon aikaisemmin (nyt siis sunnuntai-iltapäivä). Olin eilen jo ihan varma, että kuukautiset alkaisivat.
-Aamuisin herätessä on tällä viikolla ollut ällöttävää oloa, mutta se nyt voi mennä flunssankin piikkiin.
-Niin ja tänään on mieliala heilahdellut aika jännästi.. Aamupäivällä tuhersin itkua ihan typerien asioiden takia, sitten olin taas hyvällä päällä ennenkuin seuraavassa hetkessä taas meinasi itkettää. Nyt onneksi tasaantunut ja hyvä fiilis, ettei tarvitse asiakkaiden edessä sekoilla. :D
Kuulostaako tämä kenestäkään tutulta? :D Mitään hirveän selkeää ei nyt ainakaan vielä ole ja tuntuu, että olen ihan vainoharhainen vaikken tarkkailekaan koko ajan, että miltäs nyt tuntuu kropassa... Testejä en ole vielä tehnyt. Huomenna aamusta sitten jos ei tänään ala menkkoja kuulumaan..
Kommentit (5)
kp 38/29, nega testattu viimeksi äsken..
alavatsakipuja on,alkoivat noin 3 viikkoa sitten menkkamaisilla kivuilla,nyt enemmän semmoisia pistelyitä/nipistelyitä/kiristävää kipua enimmäkseen oikealla puolella ja keskellä. alaselkääkin juilii, häpyluun kohdalla välillä repiviä ja kiristäviä kipuja..välillä tulee tosi kovia kipuilukohtauksia,kestäävät jonkun minuutin kerralla. mitään vuotoja ei oo ollut,valkovuotoa ehkä normaalia enemmän ja kokoajan "märkä olo" ja positiiviseen raskaustestiin liittyviä unia näkyy lähes joka yö :) pissattaa usein ja nälättääkin lähes kokoajan :D pienet asiat meinaa itkettää ja liikuttaa,sekä raivostuttaa :D kyllä se plussa tännne kelpaisi..
koko ajan pitäisi vaan syödä ja syödä! tein tänään uuden negan. rinnat on.."oudot" niihin ei koske kun niitä painelee mutta ne tuntuu koko ajan :/ mielialan heittelee kans välillä miten sattuu.on tää niin ihmeellistä. tekis mieli soittaa lääkäriin ja kysyä että pääsiskö verikokeeseen.
moikka..
itsellä pitäis alkaa huomenna kuukautiset ja ollut nyt muutaman viikon outo olo. tosi itku herkkä, janottaa, kaksi virtsaputken tulehdusta ollut :/ , päätä särkee ajoittain,nännit oli todella kipeät tuossa muutama päivä sitten ja eilen huomasin että rinnoista tuli molemmista tipat maitoa.. Olen esikoisen saanut v.2008. Silloin oli myös useasti virtsaputken tulehduksia ennen plussaamista. Saas nähdä kuinka käy onko toinen jo tuloillaan :)
Mulla nyt raskaus 4+2 ja oli ihan samallaiset fiilikset kuin yleensäkin noin viikko ennen kuukautisia eli
-rinnat kipeät
-äkänen olo
-vatsaa kouri vähän
mutta mikä erosi ja mikä sai epäilemään ja testaamaan
-palelu.. ihan hirveän kylmä koko ajan niin että oikein alko itkettämään kerran kun ei se palelu tahdo loppua!
-kuukautisten oletettuun aikaan, eli nyt alkoi kirkasta limaa valua jonkin verran
-äkäisyys noin miljoona kertaa kovempaa kuin yleensä
-vatsaan tuli yhtäkkiä erilainen tunne. sellainen "jännä"-tunne. sellaista kutittelua
meillä taas erittäin toivottu ja yritetty. mulla kp nyt 37/26 ja menkkoja ei näy ja tosiaan mulla oli kaikkia noita oireita myös ja olin ihan varma että nyt on lykästänyt mutta kaksi negatiivista testiä olen tehnyt :/ en tiedä tekikö kroppa kaikki oireet sen takia että halu saada lapsi on niin kova että mulla on ns. valeraskaus. kaikki oireet loppui negatiivisen testin jälkeen mutta menkkoja vaan ei kuulu :( huomenna olisi tarkoitus taas testailla mutta saa nähdä. eli älä siis usko liikaa omaa kroppaasi (niin tyhmältä kuin se kuulostaakin :D )