Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi ostaa joululahjoja? Miksi opetatte lapsianne heti syntymästä

Vierailija
02.12.2012 |

asti, saamaan lahjoja? Markkinamiesten keksintöhän tämä on, ja yksi päivä vaan kalenterissa. Aivan järjetöntä touhua. Näin helposti ihmisiä ohjaillaan ja aivopestään.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla antamisen ilosta, muussa mielessä ainakaan kuin siinä yhdessä mielessä. Lahjojen antaminen on suurempaa iloa kuin saaminen :) Harmi, että sinä et tunne näin, mutta me kaikki muut tunnemme! :)

Vierailija
2/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla antamisen ilosta, muussa mielessä ainakaan kuin siinä yhdessä mielessä. Lahjojen antaminen on suurempaa iloa kuin saaminen :) Harmi, että sinä et tunne näin, mutta me kaikki muut tunnemme! :)

Ja elämän, jossa krääsän saanti ei ole tärkein asia juhlapäivissä. Laseni saavat myös leluja ja vaatteita, eli enkö anna niitä heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen antaminen on kivaa eikä niiden saamisessakaan mitään vikaa ole.

Hintojen kyttäily ja muu kilpavarustelu on tietysti ihan idioottimaista, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
4/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tämähän on vain yksi päivä kalenterissa. Kai nyt yhtenä päivänä voi lahjoja antaa. Eikä niiden tarvi olla ostettuja. Mä teen suurimman osan lahjoista itse, ja tehdään niitä lasten kanssa pitkin vuotta.

Etkö sinä, ap, opeta lapsillesi antamisen iloa? Vai opetatko että se mitä sinä pidät tyhmänä, on tyhmää? Joululahjojen antaminen on tyhmää sinusta, joten sen täytyy olla lastesikin mielestä tyhmää ja tarpeetonta? Eikös sekin ole ohjailua ja aivopesua?

Vierailija
5/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus turhista lahjoista, jota saaja ei arvosta ja joka ostetaan vain koska PITÄÄ jotain kaikille antaa.

Joulu on ihana perinne ja kyllä ne lahjatkin sijhen kuuluu, mutta ei toki ole ehkä hyväksi lapsille ttä heidät hukutetaan paketteihin, varmasti monet menevät ihan sekaisin siitä lelukakasasta mikä olkkarin lattialle kertyy....

Eilen Helsingissä shoppaillessa tuntui jotenkin pahalta se hurja kuluttaminen ja materian haaliminen. Se tavarajoulu ei tietenkään sulje pois rauhoittumista, hengellisysyyttä ja läheisten kanssa yhdessäoloa, näin itselleni yritän ainakin uskotella.

Itse yritän välttää turhaa ostelua, eikä siihen ole kyllä varaakaan kotihoidon tuella..! Ostan niille muutamille läheisille lahjan joille jotain erityistä ja henkilökohtaista keksin, mielellään sellaista että saaja yllättyy ja tietää että olen häntä ajatellut. Lopuille joille en keksi mitään juuri heille sopivaa, annan itsetehtyjä käsitöitä, leipomuksia jne.

Vierailija
6/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edell. korjaa

Vierailija
7/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi siis koskaan yllättää lapsillesi lahjalla. Vaikka joku toinen päivä kun joulu tai syntymäpäivä? Entäs jos olisit matkoilla, onko sekin väärin tuoda tuliaisia? Aika outo ajatusmaailma. Saako sitten lapsesi aina sen lelun mitä kaupassa osoittavat?

Vierailija
8/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä lapset tekee näytelmiä ja lauluesityksiä lahjaksi. Ei tarvi ostaa mitää, saadakseen toiselle hyvä mieli. Toki saavat itse päättää aikuisina miten asiat tekevät. Vielä eivät ole kaivanneet paketteja.

Vierailija
9/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreämpiä arvoja, eikä siihen kuulu turhan materian haaliminen. Pari pakettia noin näön vuoksi riittänee.

Vierailija
10/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan muutenkin, ja erityisesti jouluna tietysti, koska siitä tulee niin hyvälle tuulelle!

Vierailija
11/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on tehty vaan meille helpommaksi, kun on valmista ostettavana, ei tartte itse tehdä.

Tietysti on mukavaa, kun on yksi päivä vuodessa, kun on tapana antaa lahjoja puolin ja toisin. Mitä pahaa tässä on?

Vierailija
12/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi siis koskaan yllättää lapsillesi lahjalla. Vaikka joku toinen päivä kun joulu tai syntymäpäivä? Entäs jos olisit matkoilla, onko sekin väärin tuoda tuliaisia? Aika outo ajatusmaailma. Saako sitten lapsesi aina sen lelun mitä kaupassa osoittavat?

Jotain matkamuistokrääsää en osta edes itselleni. Ja leluja ostetaan, jos tiedän että lapsi oikeasti haluaa. Eli hyllyntäytettä ei. Esim.sarjoihin joilla tiedän heidän leikkivän, niin saavat valita itse uutta. Joka kuukausi ei leluja hankita. Lapseni eivät ole ahneita, eli minä useinmiten ehdotan hankintaa.

Vierailija
13/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä jehovantodistajaksi kääntymistä ja nyt yrittää itsesuggestiota.

Vierailija
14/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetea lapsia ostamaan lahjoja. Mutta satumme viettämään joulua ja mein jouluun kuuluu myös joulupukki lahjoineen. Ettei sille nyt vaan mitään voi kun se partaukki niitä vaan tuo, mulla on niin kiltit lapset :)

Vierailija
15/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ajattelet että lapsesi suhtautuvat lahjojen antoon kasvaessa isommiksi? Väittävätköhän he vastaan kun porukka kerään rahaa yhteislahjaan talonmiestä varten? Entäs kiitokseksi häihin kutsusta eivät tule antamaan edes korttia?

Saako ystävät/partnerit kuvan ettei heitä kiinnosta sen vertaa nähdä vaivaa että antaisivat jonkun lahjan joskus?

'

Itse en ole materialisti. Minä selviäsin ilman lahjoja, mutta pakko sanoa että kyllä siitä aina tulee hyvä mieli kun joku on nähnyt vaivaa, oli se sitten itsetehty kortti tai Ärrältä ostettu kahen euron suklaalevy. Ja antaminen se vasta hienoa on.

Vaikea ymmärtää tapaasi. Lahjat kuitenkin ovat

kuuluneet yhteiskuntaan vaikka kuinka kauan, eikä puhe ole ainoastaan joulusta.

Vierailija
16/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pääsiäisenä pitää syödä suklaamunia, vappuna juodaan simaa ja juhannuksena saunotaan. Ne ovat toki päiviä kalenterissa siinä missä muutkin, mutta lisäksi ne ovat juhlapäiviä. Arjessakin voi toisen yllättää iloisesti, mutta lisäksi minusta on tärkeää, että on perinteitä. Ne ovat hieman erilaisia perheestä toiseen, mutta lapsille tärkeitä. Toki jossakin perheessä ne perinteet voivat olla juuri lasten esittämä joulunäytelmä tms. aineeton, mutta monille ne ovat myös lahjoja, enkä näe siinä mitään pahaa. Tottakai siinäkin voi mennä överiksi, kuten niin monessa muussakin hommassa. Voihan syödä suklaamunia niin, että oksentaa, tai saunoa niin, että henki menee... En silti paheksu suklaata tai saunaa noin ylipäänsä!

Vierailija
17/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi leipoa vaikka sämpylöitä. Samoin häihin voi viedä tarjottavaa. Moni hääpäri kiittäisi sellaisesta avusta.

Vierailija
18/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettuja tuotteita.

Ajattele mikä ihana jännitys menee lapsilta sivu suun, on toivonut jotain lelua jo pitkään, sitten jännittää aattoa ja miettii että mahtaako pukki tuoda sen kauan toivoman paketin.

Ja voi sitä riemua kun saa sen :)

Mutta, jos mielestäsi kivampaa lapsillekkin on että mennään yhdessä kauppaan, otetaan se lapsen valikoima lelu ja sinä ostat sen (näin saat myäs kaiken kunnian eikä joulupukki).

Olisikohan tästä kyse? Hlat näyttää lapsille kuinka kiva ÄITI on kun ostaa hänelle lelun, et kestä että se tulisikin pukin nimissä.

Joka tapauksessa viet lapsilta hienon jutun, toivomisen, odottamisen, lahjapaketin avaamisen ja riemun kun toivoma paketti tulee.

Missä on kaikki taika? Ainiin, et halua että pukki tulee, että on mitään taikaa, on vain äiti joka kaupasta ostaa kylmästi lelun ja lykkää lapsen käteen. Että kiitäppä nyt äitiä.

Vierailija
19/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein liki 30 pakettia. Mielestäni se on liikaa, vaikka siellä sitten olisikin vain jotain kyniä ja värityskirjoja ja leluja ja karkkia. Se on vähän sama kuin jos menisi karkkikauppaan ja ahtaisi naamansa niin täyteen karkkia, että tulee paha olo, eikä edes tee mieli karkkia, kunhan ahtaa kun sitä siinä on. Vieläpä kilpailin aina kaverin kanssa, kumpi saa enemmän lahjoja ja rahaa. No, kaveri sai, oli perheen ainoa lapsi ja suvun ainoa lapsenlapsi. Minusta tuollainen on lapselle hirveää, olin kateellinen, vaikka itse olinkin saanut läjäpäin tavaroita, joita en oikeastaan edes halunnut. Itse haluan opettaa oman lapseni siihen, että pukki tuo jonkun ison jutun, esim. pleikan, ja sitten pari pienempää ja halvempaa lelua sen mukaan, mitä lapsi oikeasti toivoo. Vaatteet ostetaan sitten alennuksesta välipäivinä, ei lapset niistä piittaa lahjoina kuitenkaan.

Mahtoiko ap itse saada lapsena joululahjoja?

Vierailija
20/39 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä saadaan lahjoja, mutta emme korosta sitä lapsille. Sen sijaan painotamme, miten mukavaa on myös antaa lahjoja muille. Meidän perheelle joulu on kaken kaikkiaan vain ihana arjen katkaiseva juhla, jolloin on mukava rauhoittua ja nauttia olostaan. Lahjat tulevat sivutuotteena, ja lapset kyllä odottavat joulussa paljon muutakin kuin lahjoja. Piparit, kuusen koristelu ja lastenohjelmat tuntuu olevan hitti meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä