Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää ystävän elämä...

Vierailija
02.12.2012 |

Aina kun tapaamme yrittää kaikkensa pitääkseen kulissit pystyssä. Puhuu aina siitä miten miehensä menestyy niin hyvin työelämässä ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Heikkoina hetkinään on kuitenkin paljastanut kauhean totuuden: mies on kotioloissa aivan kamala. Aluksi oli lähinnä henkisesti väkivaltainen, nykyään myös fyysisesti. Retuuttaa ja tönii vaimoaan. Pienille lapsilleen ei ole tehnyt mitään fyysistä, mutta huutaa ja karjuu.

Lisäksi mieheltä tuntuu puuttuvan empatia ja moraali täysin. Työelämässä menestyy siksi, että puukottaa toisia hävyttömästi selkään ja ajaa vain omaa etuaan. On siten kohonnut johtavaan asemaan, ja nauttii alaisten nöyryyttämisestä.

Selkäpiitä karmii jos tuota miestä joutuu tapaamaan. On niin itseään täynnä ja muita halveksiva ettei ole tosikaan. Vaimonsa tuntuu pelkäävän häntä jopa julkisilla paikoilla, mies saattaa koska tahansa räjähtää.

Tämä kaikki saa minut huomaamaan kuinka onnekas itse olen. Mieheni ei ole kovatuloinen eikä johtajatasolla, mutta mikään määrä materiaa ja mammonaa ei tule koskaan korvaamaan sitä että hän on kiltti, turvallinen ja luotettava. Haluaisin yli kaiken auttaa ystävääni, sillä hänellä on paha olla, on sen itsekin myöntänyt. Kahden pienen lapsen takia ei halua jättää miestä, vaikka minun mielestäni pelottava ja etäinen isä on lapsille pahempi asia kuin avioero. Ystävälläni ei myöskään ole kunnon koulutusta tai ammattia, vaan miehen rahoilla elää. Miehen, joka luultavasti jonain päivänä vielä pettääkin, ellei ole sitä jo tehnyt.

Surettaa kovasti, enkä keksi mitään ratkaisua asiaan, minähän en voi tähän vaikuttaa, ystäväni pitäisi haluta muutosta elämäänsä. Hän on siihen kuitenkin liian heikko, enkä halua riskeerata ystävyyttämme taivuttelemalla häntä eroamaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten yksityisasiat kaikelle kansalle. Pitäisit vain huolen omista asioistasi.

Vierailija
22/24 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa aivan narsistilta. Kaiva esim. netistä luettavaa narsismista ystävällesi (niin ettei mies voi sitä huomata - eli ei heidän koneellaan). Ratkaisujen tekeminen jää sitten ystävällesi. Ymmärrän toisaalta ystävääsikin: empatiakyvytön narsisti voi olla erotaistelussa todella v-mäinen vastus ja vaatia esim. lasten yksinhuoltajuutta ihan vain vittuuttaan ja keinolla millä hyvänsä. Eli ystäväsi saattaa ajatella, että on helpompaa vain pysyä siinä kuin ottaa riski ja menettäisi lapset kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä erotuksella, että isä osallistuu paljon lasten elämään. Manipuloi äitiä, joka on lähestulkoon katkaissut välit "omiin ihmisiin".

Itse olen ratkaissut asian sanomalla ystävälle, että kiinni käyminen ei ole hyväksyttävää missään tilanteessa, ja että seuraavan kerran kun kuulen sen tapahtuneen en jätä asiaa siihen vaan ilmoitan poliisille ja lastensuojeluun. Tämähän aiheuttaa sen ettei minulle kerrota mitään. Mutta tuntui että on tehtävä selväksi, ettei tuota pidä sietää.

Olen ilmoittanut myös tarpeen tullen majoittavani ko äidin ja lapset ja tukemaan muutenkin jos hän päättää tilanteelle tehdä jotain.

Vierailija
24/24 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa aivan narsistilta. Kaiva esim. netistä luettavaa narsismista ystävällesi (niin ettei mies voi sitä huomata - eli ei heidän koneellaan). Ratkaisujen tekeminen jää sitten ystävällesi. Ymmärrän toisaalta ystävääsikin: empatiakyvytön narsisti voi olla erotaistelussa todella v-mäinen vastus ja vaatia esim. lasten yksinhuoltajuutta ihan vain vittuuttaan ja keinolla millä hyvänsä. Eli ystäväsi saattaa ajatella, että on helpompaa vain pysyä siinä kuin ottaa riski ja menettäisi lapset kokonaan.

Itse en pidä maallikkojen narsisti-diagnooseista, koska meidän kaikkien elämä pyörii "minän" ympärillä. Mutta on totta, että jotkut ovat kamalia erotilanteissa. Olen jopa kuullut jonkun uhanneen tappaa lapset jos vaimo lähtee kersojen kanssa.

Mua ihmetyttää missä vaiheessa ihmiset ovat alistuneet näihin tilanteisiin? Oma läheiseni pärjäsi yksin monta vuotta. On menestynyt ja tienaa saman verran kuin jotkut pariskunnat yhteensä. Ja silti mies on saanut naisen siihen uskoon, ettei tämä pärjäisi ilman miestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän