Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästätkö lastesi kirjoja ja leluja?

Vierailija
01.12.2012 |

Minusta jotenkin haikeaa laittaa myyntiin jotain lapsen lempikirjoja, joita ei ole vuosikausiin lukenut. Tatu ja patu ja veerat ja ymym :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt yhtäkään lelua tai kirjaa. Aika paha rahapula täytyisi olla, että myisin niitä.

Entä jos lapsesi saavat aikanaan lapsia - eikö olisi mukava säästää joitain kirjoja tai leluja heitä varten? Ainakin minusta on ollut hauskaa, kun lapsille on voinut lukea samoja kirjoja joita äitinsä (ja osaa myös äidinäitinsä) on lapsena lukenut. Ja esimerkiksi 30 vuotta vanhat legot ovat ihan käyttökelpoisia ja yhdistettävissä uusiin.

Vierailija
2/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotislahjan ja pari lempilelua. Varmaan letot.

Brion junaradankin olin ajatellut säästää lapsenlapsillekin...mutta kun se ei meidän lukemia yhtään kiinnostanut niin myin pois.

Omasta lapsuudesta on lapsella nyt käytössä tuunattu nukkekoti, legoja, barbiet ja muutama kirja. Kaikki muukin sälä oli tallella, mutta ei saanut mitään nostalgisia kohtauksia aikaan, vaan ihmettelin miten äitini on viitsinyt kuskata moista roskaa muutosta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotislahjan ja pari lempilelua. Varmaan letot.

Brion junaradankin olin ajatellut säästää lapsenlapsillekin...mutta kun se ei meidän lukemia yhtään kiinnostanut niin myin pois.

Omasta lapsuudesta on lapsella nyt käytössä tuunattu nukkekoti, legoja, barbiet ja muutama kirja. Kaikki muukin sälä oli tallella, mutta ei saanut mitään nostalgisia kohtauksia aikaan, vaan ihmettelin miten äitini on viitsinyt kuskata moista roskaa muutosta toiseen.

Vierailija
4/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kait se av:llä katsotaan rahan puutteeksi kun emme asu kolmistaan 200 neliön okt:ssa..

Vierailija
5/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästetään jotain ja jotain myydään. Halutaan asua hyvällä paikalla ja siitä seuraa, että isoja asuntoja ei yksinkertaisesti ole. Niinpä ei ole tilaa säilyttää isoja määriä. Kaikilla perheenjäsenillä on noin 2/3 äitiyspakkauksen laatikon koosta olevat ns. "muistolaatikot", joissa on sitten niitä omia tärkeitä tavaroita. Muut myydään.

Vierailija
6/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni säästää ne, en minä. Saa heittää roskiin tai myydä, jos siltä tuntuu, mutta minä en sitä päätä.

Ja toivon, että kun olen vanha, lapseni antaa minun pitää lempikirjani ja astiastoni eikä myy niitä, vaikka hänen mielestään ne ovat tarpeettomia.

Vierailija
7/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästetään jotain ja jotain myydään. Halutaan asua hyvällä paikalla ja siitä seuraa, että isoja asuntoja ei yksinkertaisesti ole. Niinpä ei ole tilaa säilyttää isoja määriä. Kaikilla perheenjäsenillä on noin 2/3 äitiyspakkauksen laatikon koosta olevat ns. "muistolaatikot", joissa on sitten niitä omia tärkeitä tavaroita. Muut myydään.

Siellä on hyvällä paikalla isojakin asuntoja!

Vierailija
8/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt yhtäkään lelua tai kirjaa. Aika paha rahapula täytyisi olla, että myisin niitä.

Entä jos lapsesi saavat aikanaan lapsia - eikö olisi mukava säästää joitain kirjoja tai leluja heitä varten? Ainakin minusta on ollut hauskaa, kun lapsille on voinut lukea samoja kirjoja joita äitinsä (ja osaa myös äidinäitinsä) on lapsena lukenut. Ja esimerkiksi 30 vuotta vanhat legot ovat ihan käyttökelpoisia ja yhdistettävissä uusiin.

ja haluaako se seuraava polvi kaikki edellisten polvien lelut ja tavarat käyttöön.

Meillä on käytössä kirjoja ja leluja sukupolvien takaa - mutta vain kohtuudella. Osa tavaroista laitetaan aina kiertoon, vain rakkaimmat säästetään. Lapset myyvät kirpparilla lelujaan ja kirjojaan ja saavat rahat itselleen. Näin tavaramäärä pysyy kohtuudessa, lapset ymmärtävät ettei kaikkea voi aina säästää ja osaavat antaa arvoa niille rakkaimmille tavaroille (jotka siis säästetään).

Vierailija
9/9 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asua 2000-luvulla rakennetussa asunnossa ja kerrostalossa, niin valikoima on huomattavan pieni ainakin täällä Leppävaarassa. 3h+k löytyy helposti, mutta 4h+k on tosi harvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme