Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt, mikä idea th:n kotikäynneissä on?

Vierailija
01.12.2012 |

Jos ei muu kuin kyttäys.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

termiä "kyttäys" käyttävät tuossa yhteydessä just ne, joilla jotain salattavaa on. Onko sinusta siinä jotain haittaa, että th näkee lapsen kotiolot?

Vierailija
2/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit se, että ihan pienellä on vielä niin heikko vastustuskyky, ettei suositella ulos raahaamista ihan heti.

Tyttäreni on syntynyt 1996 ja silloin suositus oli, että muutama viikko ollaan kotioloissa, talvivauvan kohdalla pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut miettiä, miten sujuvimmin lähtisi kahden kanssa neuvolaan talvipyryssä.

Vierailija
4/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kotiin. Ei tarvinnut raahautua mihinkään. Sektion tikitkin sai pois kotisohvalle maaten. Voiko parempaa palvelua olla kuin terkkarin kotikäynti. Olen siitä vieläkin tosi kiitollinen.

Vierailija
5/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli sen verran raskas kokemus ja itse olin niin huonossa kunnossa, että otin ilomielin vierailijan kotiini. Ei tullut edes mieleen, että se olisi ollut kyttäystä, vaan palvelua! Hyvää palvelua! Harmi,ettei päiväkodista tehty vierailua kotiin ennen hoidon aloittamista, olisin ottanut sieltäkin vierailijan mielelläni vastaan.

Meillä on ihan perussiisti ja nätti koti, joten ei huolta sen puoleen:)

Vierailija
6/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kotiin. Ei tarvinnut raahautua mihinkään. Sektion tikitkin sai pois kotisohvalle maaten. Voiko parempaa palvelua olla kuin terkkarin kotikäynti. Olen siitä vieläkin tosi kiitollinen.

Vierailija
7/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli sen verran raskas kokemus ja itse olin niin huonossa kunnossa, että otin ilomielin vierailijan kotiini. Ei tullut edes mieleen, että se olisi ollut kyttäystä, vaan palvelua! Hyvää palvelua! Harmi,ettei päiväkodista tehty vierailua kotiin ennen hoidon aloittamista, olisin ottanut sieltäkin vierailijan mielelläni vastaan.

Meillä on ihan perussiisti ja nätti koti, joten ei huolta sen puoleen:)

mutta ei mullakaan mitään huolta ollut.

2

Vierailija
8/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se on mukava että ei tarvitse vastasyntyneen kanssa minnekään lähteä.

ehkäpä siinä on yksi syykin,ja tottahan terveyden hoitajat haluaa katsoa että perhe elämä sujuu,kotona on asiat kunnossa, esim. ei hirveän sotkuista,ei ne kuitenkaan kyttäämis tarkotuksessa kotikäyntejä tee..

Vierailija
9/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei tule teidän siisteyttä tai pölypalleroita katsomaan, vaan vauvan vointia. Sitäpaitsi, ainahan voi kieltäytyä ja lähteä raahautumaan vauvan kanssa matkojen päähän.

Vierailija
10/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannan murhan jälkeen lopu joten kiitos vaan.

Vierailija
11/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole salattavaa. Lapsia on kaksi, joista vain ekan kohdalla on käyty kotona (ja silloinkin sain itse valita, kumman vaihtoehdon haluan).

Kakkosen kohdalla minulla (meillä) oli lysy, jolloin siis pääsimme vuorokauden kuluttua synnytyksestä pois osastolta (itse asiassa suorastaan "ajettiin" ulos...). Lapsi on kolmen päivän ikäinen kun piti mennä käymään synnytysosastolla näyttämässä vauvaa siitäkin huolimatta, että oli liki 10 astetta pakkasta.

Ennen kuopusta en ihmetellyt kotikäyntejä Ajattelin, että vauvaa ei vain saa/voi viedä ulos liian pian, siksi kotikäynnit.

Jotenkin otan vain sen kyttäämisenä, koska selviä perusteita kotikäynneille en ole vielä kuullut. Olisi oikeastaan hienoa kuulla ihan th:lta itseltään, miksi kotikäyntejä tehdään.

Vierailija
12/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä mukava että tekevät kotikäyntejä.ei tarvitse vauvan kanssa lähteä minnekkään,olen samaa mieltä että ei se kyttäämistä ole,ei ainakaan minusta siltä tuntunut.toisaalta minulla ei ole mitään salattavaa..

Vierailija
13/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen saatuani oli mukava, että th kävi toivottamassa vauvan tervetulleeksi kotiin. Samalla tarkasti vauvan ja äidin voivan hyvin. Vastasyntyneitä ei varmaankaan haluta nuhanenien luokse neuvolaan.

Vierailija
14/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole salattavaa. Lapsia on kaksi, joista vain ekan kohdalla on käyty kotona (ja silloinkin sain itse valita, kumman vaihtoehdon haluan).

Kakkosen kohdalla minulla (meillä) oli lysy, jolloin siis pääsimme vuorokauden kuluttua synnytyksestä pois osastolta (itse asiassa suorastaan "ajettiin" ulos...). Lapsi on kolmen päivän ikäinen kun piti mennä käymään synnytysosastolla näyttämässä vauvaa siitäkin huolimatta, että oli liki 10 astetta pakkasta.

Ennen kuopusta en ihmetellyt kotikäyntejä Ajattelin, että vauvaa ei vain saa/voi viedä ulos liian pian, siksi kotikäynnit.

Jotenkin otan vain sen kyttäämisenä, koska selviä perusteita kotikäynneille en ole vielä kuullut. Olisi oikeastaan hienoa kuulla ihan th:lta itseltään, miksi kotikäyntejä tehdään.

kotikäynti ei käy. Itse teet tästä asiasta turhan numeron.

Vierailija
15/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juurisyntynyttä ei tarvitse esim. autottoman viedä julkisilla neuvolaan ja ottaa pöpöjä matkalla

- voidaan käydä vanempien kanssa läpi onko kotona kaikki ok, ja esim. neuvoa kylvetysasentoja paikat nähtyä tai miten hoitopöydän vieressä on vaarallisia esineitä tms. Harvalla näitä haasteita on, mutta joillain kuitenkin

- ja voi se kyttäyskin kai josku olla paikallaan. siltikin, ainakin Helsingissä oli joitain vuosia sitten mielestäni myös mahdollisuus kieltäytyä kotikäynnistä ja vaihtaa se ekakin käynti neuvolaan, jos halusi.

Vierailija
16/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne olisivat kyttäämistä. Nykyaikana vouhataan kaikesta ihan turhaan. Ihmisten pitäisi vain saada istua tietsikoillaan 24/7 niin ettei kukaan vaivaa, niin sitten olisi kai hyvä.

Vierailija
17/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juurisyntynyttä ei tarvitse esim. autottoman viedä julkisilla neuvolaan ja ottaa pöpöjä matkalla

- voidaan käydä vanempien kanssa läpi onko kotona kaikki ok, ja esim. neuvoa kylvetysasentoja paikat nähtyä tai miten hoitopöydän vieressä on vaarallisia esineitä tms. Harvalla näitä haasteita on, mutta joillain kuitenkin

- ja voi se kyttäyskin kai josku olla paikallaan. siltikin, ainakin Helsingissä oli joitain vuosia sitten mielestäni myös mahdollisuus kieltäytyä kotikäynnistä ja vaihtaa se ekakin käynti neuvolaan, jos halusi.

t. se joka ei ole kieltäytynyt

Vierailija
18/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kieltäydyin kotikäynnistä sanoen, että en jaksa vielä siivota vieraita varten vaan tuun mieluummin neuvolaan. Sopi kiireiselle terkkarille oikein hyvin. Mulla on neuolaan matkaa vaan 200m, joten jo pelkkä sängyn petaaminen vie pidemmän aikaa kuin neuvolaan kipittäminen.

Vierailija
19/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä oli reilusti aikaa ja ehti kahvitellakin. Koska minulla oli ollut henkisesti rankka raskausaika, siinä samalla ehti jutella myös minun juttujani ja terkkari kannusti henkisen puolen jaksamisessakin. Nopealla neuvolavisiitilla ei olisi tullut puhuttua sitä kaikkea.

Vierailija
20/36 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kieltäydyin kotikäynnistä sanoen, että en jaksa vielä siivota vieraita varten vaan tuun mieluummin neuvolaan. Sopi kiireiselle terkkarille oikein hyvin. Mulla on neuolaan matkaa vaan 200m, joten jo pelkkä sängyn petaaminen vie pidemmän aikaa kuin neuvolaan kipittäminen.

taidetaan nyt sekoitta lastensuojelunkäynnit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi