Mistä johtuu, että muuten mukava mies muuttuu juodessaan itse piruksi?
Eli persoonallisuus muuttuu vainoharhaisen väkivaltaiseksi, ei kuuntele mitään faktoja ja tekee tyhmyyksiä?
Kommentit (18)
Hankkiutuisin eroon. Ellei sitten itse tajua asiaa ja ala absolutistiksi.
Suomalaisiltahan on myös löydetty oikein se kännirähinägeenikin, vissiin ihan suomalaisten oma geeni.
Eli miksi toisille käy noin ja toisille ei?
Humalassa hallinta pettää ja peitetyt tunteet paljastuu
Itse olen hyvä keskustelemaan, hän ei ole todellakaan. Patoaa kaikki sisälleen, vaikka ei ole mitään aihetta olla esim. mustasukkaine. Silti humalassa tulee mustasukkaiseksi ihan mistä vaan, vaikka jos nauran tyttökaverini kanssa, luulee, että hänelle nauretaan jne?
Mitä huolettomammin elää, sitä vähemmän muuttuu humalassa. Olethan huomannut että teeskentelevimmät ihmiset muuttuu eniten?
Eli miksi toisille käy noin ja toisille ei?
Hankkiutuisin eroon. Ellei sitten itse tajua asiaa ja ala absolutistiksi.
Suomalaisiltahan on myös löydetty oikein se kännirähinägeenikin, vissiin ihan suomalaisten oma geeni.
yleensä känniläiset suuttuu, jos
1. joku vittuilee
2. viina loppuu
Neuvoksi ap:lle pidä huoli, että kohdat 1 ja 2 ovat epätosia, niin känniläinen nauraa ja lauleskelee iloisesti! Toi kakkoskohta voi olla vaikee nakki, jos kysymyksessä on ns. tekijämies. Voi nimittäin vierähtää muutama viikko, ennen kun maitti loppuu. Yleensä sen jälkee kaveri on aikalaila rauhallinen, jos selviää terveiden kirjoissa tai hengissä koitoksestaan. Yleensä kovatkin viinamäen miehet rauhoittuvat n. 75-80 ikävuoden tienoilla, jos selviävät siinne asti ilman tapaturmia tai viinasairauksia, mikä on kylläkin aikalailla epätodennäköistä ja poikkeuksellista.
porukka vieressä pitää hauskaa ja nauraa kätkättää. Toinen taas on jatkuvasti pikkasen vihamielinen ja humalassa sitten yksikin poikkipuolinen sana riittää laukaisemaan tarpeen nyrkkitappeluun. Elikkä, alkoholi kyllä paljastaa ne todelliset tunteet, se vapauttaa estot ja siinä sulle totuus siitä sun rauhallisesta rakastettavasta kumppanistasi.
Sitten ovat ne tavalliset suomalaiset, jotka ovat juoneet rähinäviinaa.
Olikohan Tiedelehdessä ollut joku aika sitten artikkeli aiheesta, eli suomalaisilla on joku erityinen rähingeeni, jonka viinanjuonti aktivoi.
Kuinka moni on muuten huomannut, että väkevä viina aiheuttaa paljon enemmän riitaa kuin olut, viini ja miedommat juomat?
Googleta "passiivis-vihamielinen persoonallisuus"
Ja se näkyy sitten viinaa ottaessa, kun tunteet tulevat näkyviin ja estot häviävät.
Toisilla alkoholi vaikuttaa noin. Syyksi on epäilty mm. verensokerin laskua, mikä tavallaan tuntuisi loogiselta, sillä hypoglykemia aiheuttaa aggressiivisuutta.
olisi muutama ystävä edelleen ystävä, jossei olisi täysi kusipää viinaspäissään. ei se viina kenellekkää sovi!
No miten tuo nyt sitten liittyi aiheeseen?
Mahdollisesti sillä tavalla, että passiivis-aggressiivinen henkilö ei osaa ilmaista negatiivisia tunteitaan suoraan vaan hautoo niitä ja ilmaisee kenties epäsuorasti, kännissä sitten estot häviää ja tulee tuutin täydeltä.
kun tunnen kans yhden tosi kivan tyypin (ei siis mikään säätö, vaan tuttava), ja kun ekan kerran olimme sellaisessa paikassa, että hän oli ottanut alkoholia, niin tyyppi oli ihan kauhea! Aggressiivisuus, vihamielisyys ja jonkinlainen uhkaavuus oikein huokui!
Mun isäkin on sitä sorttia, että on kännissä riitaa haastava, vittumainen ja jopa väkivaltainen. Itseeni alkoholi taas ei vaikuta mitenkään kummemmin, paitsi että käytän sitä kyllä aika vähän ja harvoin, kun minusta sellainen "sumuinen" olotila on jotenkin ällö.
Tuo on perinnöllinen ominaisuus, ja silloin tilanne voi olla juuri niinkuin ap kertoi: mies on selvinpäin oma, mukava itsensä, mutta alkoholi ei sovi hänen elimistölleen, vaan tekee aggressiiviseksi ja vihamieliseksi. So simple. Tuollaisen vaivan ainoa parannuskeino taitaa olla pysyä erossa viinasta.
Känniaggressio ei kuitenkaan tarkoita, että ihminen olisi jotenkin peitellysti kusipää, vaan ainoastaan alkoholi tekee hänestä sellaisen. Ei estottomuus, vaan ALKOHOLI.
Känniraivogeeni, MAOA-geeni. Suomalaisten ihan oma ihana geeni, ja on vahvasti periytyvä. Tollaisten kanssa ei kannattaisi siis tosiaankaan tehdä lapsia.
ainoa vaihtoehto on olla ottamatta siis viinaa. Viina on viisasten juoma, kyseinen mies ei ole siis viisas vaan tyhmä joten viinaa ei kannata hänen juoda.